اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: بایدن باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد

رئیس دومای روسیه ویاچسلاو ولودین امروز (شنبه) خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل حمله به یمن شد.

مسکو: بایدن باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس: «رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن باید قبل از آن‌که جنگ جهانی دیگری راه بیاندازد، تحت پیگرد قانونی قرار گیرد» رئیس دومای روسیه ویاچسلاو ولودین این چنین به حمله مشترک ایالات متحده و بریتانیا به یمن واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی، شبکه المسیره یمن بامداد امروز از حمله آمریکا و انگلیس به «صنعاء» پایتخت یمن خبر داد که البته پس از آن رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که این حمله به صورت یکجانبه و توسط آمریکا انجام شده است.

ولودین تصریح کرد: «واشنگتن با نقض هنجارهای حقوق بین‌الملل و زیر پا گذاشتن منشور سازمان ملل متحد به یک کشور مستقل حمله کرد».

بنا به گفته رئیس دومای روسیه، جو بایدن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴، به یک «پیروزی کوچک در جنگ» نیاز دارد تا افکار عمومی آمریکا از شکست‌هایش در جنگ اوکراین منحرف کند.

بایدن درست پس از حمله به یمن مدعی شده است که این حملات پاسخی به تهدیدها علیه آزادی عبور و مرور کشتی‌ها در دریای سرخ بوده و حتی تهدید کرد که بدون تردید این حملات ادامه دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است که انصارالله یمن ۲۷ حمله علیه کشتی‌های تجاری بیش از ۵۰ کشور انجام داده است وروز ۹ ژانویه (۱۹ دی)، بزرگترین حمله را علیه ناوهای آمریکایی انجام داده است.

با اینحال، انصارالله تصریح کرده است که اقداماتشان در دریای سرخ تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایات علیه فلسطینیان غزه هدف می‌گیرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول