اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

جاذبه‏ های گردشگری مشهد

مشهد یکی از شهرهای زیارتی است که جاذبه‏ های گردشگری بسیاری دارد. هرساله مسافران زیادی به ‏این شهر سفر می‏کنند .

جاذبه‏ های گردشگری مشهد

این شهر زیبا علاوه‏ بر مکان زیارتی، آثار تاریخی بی‌نظیری دارد و مکانی برای طبیعت‌گردی و تاریخ گردی مسافران نیز هست. مکان‏ های دیدنی شهر مشهد با وسعت زیادی که دارند، می‌توانند هر روزه پذیرای هزاران زائر باشند. برای سفر به این شهر زیبا تنها کافی است شما اقدام به خرید بلیط اتوبوس و یا سایر وسایل نقلیه کنید تا تجربه ه‏ای به‌یادماندنی و لحظاتی خوش را برای خود رقم بزنید. اگر می‏خواهید درباره جاذبه ‏های گردشگری مشهد اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

مکان‏ های دیدنی و گردشگری مشهد

با سفر به مشهد این امکان برای شما وجود دارد که علاوه‎ بر زیارت امام هشتم بتوانید از انواع جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهر لذت ببرید. اما شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد سریعتر اقدام کنید، زیرا در هر فصلی از سال مسافران این شهر توریستی و زیارتی بسیار زیاد است. همچنین پیشنهاد می‏کنیم خرید بلیط اتوبوس و رزرو هتل را از سایت‏ های معتبر انجام دهید. در حالت کل برخی از جاذبه ‏های گردشگری مشهد به‎ شرح زیر است:

کوه سنگی

یکی از جاذبه های طبیعی شهر مشهد، کوه سنگی است. در این پارک، طراحی زیبا و هوشمندانه با تلفیق زیبا از آب و گیاهان وجود دارد که زیبایی دلنوازی را برای مسافران ایجاد کرده است. پارک کوه سنگی دارای دو قله از دو رشته کوه بینالود است و به‏ دلیل وجود این دو قله سنگی نام آن را کوه سنگی گذاشتند. اگر قصد سفر به مشهد و این جاذبه گردشگری را دارید، می‏توانید با خرید بلیط اتوبوس، قطار و سایر وسایل نقلیه به این شهر سفر کنید.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی، شاعر بزرگ در شهر طوس و در نزدیکی مشهد قرار دارد. بنای آرامگاه طوس از ساخته های آندره گدار معماری فرانسوی است. مقبره این شاعر بزرگ در  زیرزمین این بنا قرار دارد و دیوارهای آن به آثار هنری مزین گشته است. همچنین در این مکان قبر شعرای بزرگ دیگری همچون اخوان ثالث شاعر معاصر نیز وجود دارد.

باغ ملی مشهد

·یکی از پارک‏ های شهر مشهد، باغ ملی مشهد است. این پارک زیبا مکانی برای قدم زدن و ورزش کردن است. باغ ملی مشهد دارای درختان چنار تنومند و سرسبز است. در این پارک مجسمه مشاهیر ادبی و علمی از جنس برنز ساخته شده است.

دریاچه چشمه سبز

دریاچه چشمه سبز یکی دیگر از جاذبه‏های طبیعی مشهد است که بسیار معروف است. این دریاچه در ۲۰ کیلومتری روستایی به نام گلمکان قرار دارد و با شهر مشهد تنها ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. این دریاچه زیبا به ‏دلیل طبیعت سرسبز و زیبایی که دارد، امروزه به‏ عنوان یکی از مسیرهای طبیعت گردی در مشهد به شمار می‎رود.

آرامگاه نادر

آرامگاه نادر در شهر مشهد قرار دارد که یکی از بهترین مکان‏های مشهد برای تاریخ گردی است. در این مکان ادوات جنگی و وسایل قدیمی بسیاری مانند سپر، زره، شمشیر و پاپوش در موزه نادری نگهداری می‌شود. باغ نادری یکی از زیبا‏ترین جاذبه ‏های مشهد است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‏کند.

باغ وکیل آباد

بـاغ‏های تاریخی زیبایی در شهر مشهد قرار دارد، یکی از آن‏ها باغ وکیل آباد است. امروزه این باغ به عنوان یکی از موزه ‎های تاریخی مشهد نیز هست. این باغ از باغ ‎های ایرانی زمان قاجار محسوب می‎شود، که در دره‎ای زیبا قرار دارد و دارای درختان کهن‌سال و رودخانه فصلی است. در باغ وکیل یک عمارت قدیمی وجود دارد که ساختمان ییلاقی و تابستان‌نشین مرحوم ملک بوده که در کنار استخر قدیمی واقع شده است. همچنین در این مکان یک باغ وحش نیز وجود دارد.

شاندیز

شاندیز در ۱۵ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد و آب و هوای بسیار خوبی دارد. آب و هوای خوب این مکان، باعث معروف شدن این منطقه به ‏عنوان یکی از جاذبه های مشهد شده است. از وسط شاندیز رودخانه هایی در جریان هستند که از بینالود سرچشمه می‎گیرند. مراکز تفریحی که در شاندیز وجود دارد شامل پارک جنگلی، مجموعه توریستی، رستوران های مختلف، رصدخانه نجوم و موزه شهرداری است.

پارک هفت حوض

پارک هفت حوض یکی از جاذبه‏ های طبیعی و گردشگری شهر مشهد است که در کوه های خلج واقع شده است. این پارک تا مشهد ۷ کیلومتر فاصله دارد که باید حدود ۲ کیلومتر آن را پیاده روی کنید. در این پارک ۷ حوضچه کاملا طبیعی وجود دارد که آب با جریان طبیعی در آن جریان دارد، دلیل نام‏گذاری این پارک به‏ دلیل وجود این ۷ حوض است. پیشنهاد می‏کنیم اگر قصد رفتن به این پارک زیبا را دارید، باید لباس و کفش مناسب کوهنوردی و طبیعت نوردی را با خود همراه داشته باشید.

چالیدره

چالیدره در طرقبه قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری مشهد است. در این مجموعه امکانات تفریحی بسیاری مانند قایق سواری، ماهیگیری  و رستوران وجود دارد. چالیدره با پوشش گیاهی مناسب، آب‌وهوای مطبوع  و امکانات تفریحی بسیار، مکانی برای شادی و تفریح اهالی شهر مشهد است.

جاذبه‏ های گردشگری دیگری مانند باغ گیاه‌شناسی مشهد، بند گلستان، غار مغان، بازار رضا، غار بیمار آب، خانه تاریخی ملک، روستای زشک، خانه داروغه، مسجد گوهرشاد، مدرسه پـریزاد، موزه آستانه قدس، خانه توکلی، جنگل جیغ، دشت ارغوان، پارک ملت و... وجود دارد.

مشهد شهری زیارتی با جاذبه‏های گردشگری دیدنی

اگر شما قصد سفر به شهر مشهد را دارید، باید بدانید که این شهر زیارتی جاذبه‏های گردشگری بسیاری دارد. طوری که با گشت و گذار در این مکان ‏های تاریخی و تفریحی سفری به‏ یادماندنی در ذهن شما باقی خواهد ماند. برای سفر به مشهد شما باید از سایت ‏های معتبر اقدام به خرید بلیط اتوبوس و یا سایر وسایل نقلیه کنید. اگر مقصد شما تهران به مشهد است شما می‏توانید بلیط اتوبوس مشهد تهران را نیز همان ابتدا برای برگشت خریداری کنید تا دیگر نگرانی بابت بلیط اتوبوس یا سایر وسایل نقلیه نداشته باشید.

یکی از سایت ‏های معتبر برای خرید بلیط وسایل نقلیه و رزرو هتل اسنپ تریپ است که امکان رزرو هتل و خرید بلیط به صورت راحت و سریع وجود دارد. اسنپ تریپ دارای تیمی متخصص و حرف ه‏ای است که بهترین قیمت را برای شما تضمین می‏کند. از ویژگی‏ های این سایت معتبر پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته است و بیشترین تخفیف‏ها را برای رزرو هتل و خرید بلیط برای مشتریان خود فراهم می‏کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول