اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت 56 درصدی آمریکایی‌ها از حذف انتخاباتی ترامپ

تبعات تلاش ترامپ برای سرنگونی نتیجه انتخابات 2020، حالا با تلاش ایالت‌ها و حمایت مردمی از رد صلاحیت او در یک نظرسنجی جدید، سرنوشت او در انتخابات 2024 را هم مبهم کرده است.

حمایت 56 درصدی آمریکایی‌ها از حذف انتخاباتی ترامپ

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ بعد از تصمیم ایالت‌های کلرادو و مِین برای رد صلاحیت انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ به دلیل نقشش در حمله به کنگره در ششم ژانویه سال ۲۰۲۱، حالا بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی جدید گفتند مایلند «ترامپ از نامزدی انتخابات در همه یا برخی ایالت‌ها محروم شود». 

 

در نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس که با شرکت دو هزار و ۲۲۸ نفر بین چهارم تا هشتم ژانویه (۱۴ تا ۱۸ دی) انجام شد، حدود یک سوم--۳۰ درصد--شرکت‌کنندگان گفتند فکر می‌کنند قضات باید دستور بدهند که ترامپ از صندوق‌های رای در سراسر ایالات متحده حذف شود؛ بیست‌وشش درصد هم گفتند این موضوع باید به مقامات انتخاباتی در هر ایالت سپرده شود. در عین حال، ۳۹ درصد آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند فکر می‌کنند دادگاه عالی باید دستور دهد ترامپ در رای‌گیری در همه ایالت‌ها باقی بماند. 

 

قرار است دادگاه عالی آمریکا درباره رد صلاحیت ترامپ در کلرادو تصمیم‌گیری کند؛ درباره حکم ایالت مین هم ترامپ درخواست تجدیدنظر داده که آنهم در نهایت می‌تواند به دادگاه عالی ایالات متحده برسد.

براساس متمم چهاردهم قانون اساسی که تصمیم رد صلاحیت ترامپ با استناد به آن اتخاذ شده، هر فردی که علیه دولت ایالات متحده «دست به شورش یا طغیان زده باشد» از احراز مقام‌های دولتی محروم می‌شود؛ اما این متمم مبهم است و نحوه اجرای این ممنوعیت مشخص نیست.

ترامپ در هر دوی این ایالت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نتیجه را به جو بایدن واگذار کرد و بعید است که برای پیروزی در انتخابات به آرای آن‌ها نیاز پیدا کند.

اما در صورت حذف نام او در این دو ایالت، این رویه می‌تواند به ایالت‌های کلیدی (ایالت‌هایی که هر بار ممکن است به یکی از دو حزب رای بدهند) سرایت کند و شانس پیروزی او در انتخاباتی که انتظار می‌رود رقابت در آن تنگاتنگ باشد را به خطر بیندازد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول