اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

دبیر مجمع تقریب مذاهب: هرنوع همکاری و ارتباط با رژیم صهیونیستی حرام شرعی است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب هر گونه همکاری با رژیم صهیونیستی و تأمین نیازمندی‌های آن را حرام شرعی دانست و گفت: بر همه دولت‌های اسلامی واجب است نسبت به قطع یا حداقل تعلیق هر نوع ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

دبیر مجمع تقریب مذاهب: هرنوع همکاری و ارتباط با رژیم صهیونیستی حرام شرعی است

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، اولین کنفرانس بین‌المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری هم‌اکنون در هتل پارسیان استقلال تهران در حال برگزاری است. حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفرای کشورهای خارجی از جمله حاضران این مراسم هستند.

شهریاری در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم خدمت مهمانان، گفت: این همایش در صدد است با بررسی تحولات جاری منطقه و جهان و جنایت‌های وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانانش که منجر به کشتار هزاران کودک، زن و انسان بی‌گناه و ده‌ها هزار مجروح و ویرانی خانه‌ها و آوارگی صدها هزار نفر شده است، ضمن اعلام حمایت از همه گروه‌های مقاومت به خصوص حماس و جهاد اسلامی و همبستگی با ملت مظلوم تا توقف کامل این جنایات و احقاق حقوق کامل آن‌ها و همدردری و همراهی با آن‌ها در این صدمات و آلام و بزرگداشت شهدای مظلوم غزه نکاتی را عرضه کنم.

از پایداری مردم غزه تقدیر می‌کنیم

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به آیه «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ، الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» گفت: این امر پاسخ واضح، بدیهی و مشروع در برابر اشغالگری و سیاست‌های نژادپرستانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی است. از پایداری و جهاد مردم مظلوم و مقتدر غزه به خاطر این عملیات مشروع و تاریخ‌ساز که نماد شکستن بغض نهفته ملت فلسطین، پاسخ به ۷۰ سال جنایت رژیم صهیونیستی و سکوت جهانی در مقابل آن است تجلیل کرده و ایمان و مقاومت آن‌ها را در این راستا می‌ستاییم.

فلسطین وحدت‌بخش جهان اسلام است

وی افزود: مسئله فلسطین و قدس شریف موضوع وحدت بخش جهان اسلام است. امروز غزه نماد تقابل حق و باطل و حق مقدم مواجهه جبهه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل با امت اسلامی شده است. این موضوع به نقطه عطفی در مناسبات جهانی و تمدنی در دنیای معاصر مبدل گشته. هرگونه غفلت، سکوت و خیانت به فلسطین و غزه ظلمی آشکار به اهداف و آینده دنیای اسلام و آرمان‌ها و ارزش‌های مشترک انسانی و فکری است.

لازم است محاصره غزه قطع شود

شهریاری با اشاره به آیه «ومَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعا» توقف فوری و بدون شرط جنایات وحشیانه نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان زنان و کودکان و برقراری آتش بس دائم در تمامی اراضی اشغالی فلسطین و به خصوص نوار غزه و حمایت از دفاع مشروع برای حفظ جان انسان‌های بی‌گناه امری واجب برای وجدان‌های بیدار انسان‌های آزاده جهان دانست.

او افزود: لازم است هر چه سریع‌تر محاصره تحمیلی فوراً قطع شود و کمک‌های بشردوستانه اعم از پزشکی ـ امدادی، تأمین آب و برق و سوخت به منطقه ارسال و مسیرهای امن برای رساندن کمک‌های ضروری به نوار غزه فوراً گشوده شود.

سازمان ملل در انجام مسئولیت‌های خود در قبال فلسطین ضعف دارد

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب بر لزوم احقاق حقوق اولیه غیرنظامیان برای تأمین سرپناه، آب و غذا، جلوگیری از آواره کردن آن‌ها از خانه‌هایشان، گرسنه نگه داشتن آن‌ها و محروم کردنشان از دسترسی کامل به کمک‌های بشردوستانه توسط تمام ادیان الهی، مذاهب اسلامی، قوانین بین‌المللی و وجدان‌های بیدار انسان‌های آزاده تأکید کرد.

وی در ادامه توضیح داد: از ضعف و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام مسئولیت‌های خود برای پاسداری از امنیت و صلح جهانی، توقف جنایات جنگی نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین و مطالبه از کشورهای عضو این شورا برای انجام وظایف بدیهی و اجماعی بدون ملاحضات سیاسی و صرفاً برای ارزش‌های انسانی ابراز تأسف عمیق داریم. همچنین بر تصویب قطعنامه‌های بازدارنده از تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی و تحریم حامیان این جنایت، به خصوص آمریکا و انگلیس و نیز محکوم کردن بهره‌گیری از معیارهای دوگانه پوششی برای اشغال‌گری، دامن زدن به درگیری، مصونیت و معافیت از مجازات جنایتکاران جنگی و نیز ضرورت تحول نظام بین الملل متناسب با حقوق مستضعفان و مظلومان مبتنی بر ارزش‌ها فطری و الهی تأکید داریم.

شهریاری در ادامه با استناد به آیه «إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ» جنایت‌های و خیانت‌های آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم غاصب اسرائیل و کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی در جنگ غزه را محکوم کرد و گفت: ممانعت از آتش بس توسط آمریکا که سبب اصلی اقدام علیه جبهه مقاومت در عراق و یمن بر علیه منافع جهان اسلام می‌دانیم را نیز محکوم می‌کنیم.

ممکن است جنگی گسترده در منطقه شکل بگیرد

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب در ادامه ضمن حمایت از عملیات تقابلی جبهه مقاومت به خصوص اقدام شجاعانه مردم و دولت یمن در برابر آمریکا و اسرائیل غاصب و همچنین مقاومت کشورهای لبنان و سوریه نسبت به هرگونه جنایت جنگی توسط آمریکا و همپیمانانش در حمله به خاک یمن، لبنان و سوریه گفت: هشدار می‌دهیم که این امر می‌تواند به جنگی گسترده در منطقه تبدیل شود.

از آفریقای جنوبی تشکر می‌کنیم

وی بیان کرد: همچنین از کشور آفریقای جنوبی که در دیوان کیفری بین‌المللی در بررسی عادلانه جنایاتی که در فلسطین بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در حال انجام بوده و مصداق بارز جنایت جنگی و نسل کشی است و محاکمه عادلانه این جنایتکاران در دادگاه را تشکر می‌کنیم و از مردم آزاده جهان، به خصوص امت اسلامی درخواست داریم جهت معرفی و افشای جنایتکاران جنگی در رژیم غاصب صهیونیستی اقدام کنند.

ماندن در فلسطین حق طبیعی مردم آن است

شهریاری گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی در صدد است تا طرح کوچ اجباری مردم فلسطین در نوار غزه را کلید بزند. باقی ماندن مردم فلسطین در سرزمینشان حق طبیعی و مسلم آن‌هاست. لازم است جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از هرگونه تلاش جهت جا به جایی این مردم به خارج از نوار غزه و فلسطین ایفای نقشی اثربخش داشته باشند.

همکاری با اسرائیل حرام شرعی است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به آیه «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» هر گونه همکاری با رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی و تأمین نیازمندی‌های آن را حرام شرعی دانست و اضافه کرد: بر همه دولت‌های اسلامی واجب است نسبت به قطع یا حداقل تعلیق هر نوع ارتباط سیاسی و اقتصادی با این رژیم صهیونیتسی اقدام کنند و متقابلاً اقدام به تحریم اقتصادی و تجاری این رژیم کودک‌کش فعالانه وارد میدان شوند.

تنها راه امنیت در منطقه برگشتن فلسطینی‌ها به سرزمینشان است

وی ادامه داد: تنها راه صلح، امنیت و ثبات در منطقه از طریق پایان دادن به اشغالگری استعماری انگلیس و اسرائیل و اقدامات ظالمانه آن، علیه مردم فلسطین و با بهره‌مندی مردم فلسطین از حقوق مسلم آن‌ها، به ویژه حق تعیین سرنوشت، استقلال و بازگشت به سرزمین خود است.

در فلسطین همه‌پرسی انجام شود

شهریاری بیان کرد: پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبتنی بر مشارکت همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی و تشکیل نظام سیاسی منتخب اکثریت بر اساس همه‌پرسی، بهترین راه حل برای مسئله فلسطین است.

حمایت‌های جهانی تا پیروزی طوفان الاقصی ادامه یابد

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب در پایان یاد همه شهدا مقاومت را گرامی داشت و به مقاومت شجاعانه و مقدس ملت و نیروهای مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه و عراق و جای جای کشورهای اسلامی ارج نهاده و گفت: از جامعه جهانی و دولت‌ها و ملت‌های جهان عرب و اسلام و انسان‌های آزاده می‌خواهیم برای احقاق حقوق مسلم و مشروع مردم فلسطین به یاری این ملت مظلوم بشتابند. ضروری است حمایت‌های جهانی تا دستیابی به همه اهداف عملات طوفان‌الاقصی ادامه پیدا کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول