اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ناپایداری جوی کیفیت هوای اصفهان را بهبود بخشید

به دنبال ناپایداری‌های جوی شاخص هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

ناپایداری جوی کیفیت هوای اصفهان را بهبود بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان  شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش فعال در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست، شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان با ۵۹، خیابان احمدآباد با ۹۳، رهنان، میدان انقلاب و خیابان‌های پروین اعتصامی و میرزا طاهر با ۵۳، پارک زمزم با ۷۹، بزرگراه خرازی با ۷۰، زینبیه با ۹۸، سپاهان‌شهر با ۷۳، دانشگاه صنعتی با ۵۲، بولوار کاوه با ۶۰، خیابان فیض با ۵۵ و کردآباد با ۷۶ AQI در وضعیت زرد و قابل قبول قرار گرفته است.

همچنین شاخص هوا در خیابان فرشادی با ۴۹ و ولدان با ۴۴ AQI وضعیت سبز و پاک را نشان می‌دهد. ایستگاه سنجش کیفی هوا در خیابان‌های استانداری و رودکی غیرفعال است.

امروز شاخص هوا در سجزی با ۵۴، مبارکه و شاهین شهر ۵۶، زرین‌شهر با ۶۴ و قهجاورستان با ۷۲ AQI قابل قبول ثبت شد. همچنین ایستگاه سنجش آلودگی هوای در شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان غیرفعال است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی فعالیت‌ سامانه ناپایدار و وزش باد به نسبت شدید تا شدید طی ۳ روز گذشته در مناطقی از جمله مرکز اصفهان تداوم داشته و سبب کاهش آلاینده‌ها شده است. همچنین این ناپایداری‌های جوی تا روز سه‌شنبه در استان دارد.

گفتنی است که شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول