اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

میزان تحقق تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان به ۸۵ درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تحقق ۸۵ درصدی تعهد امسال استان در حوزه اشتغال خبر داد.

میزان تحقق تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان به ۸۵ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل احمد سلامی امروز در جلسه کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بر اساس آخرین داده های استخراج شده از سامانه رصد اشتغال، دستگاه های اجرایی استان تا امروز اطلاعات سی هزار و ۴۶۱ شاغل جدید را ثبت کردند که معادل ۸۵ درصد کل تعهد اشتغال امسال است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در سال جاری متعهد به اشتغالزایی برای ۳۵۸۴۰ نفر است که بین شهرستانی و بین دستگاهی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقسیم شده است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هامون، زهک، هیرمند، نیمروز، دلگان، زرآباد، مهرستان، قصرقند، بمپور، میرجاوه و کنارک از جمله شهرستان هایی هستند که زودتر از موعد علاوه بر تحقق کامل تعهد اشتغال خود، فراتر از آن را نیز به ثبت رساندند.

سلامی گفت: فرایند صحت سنجی آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال به تناوب در حال انجام است و بصورت پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی بر روی آنها نظارت می شود.

وی درباره تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی نیز افزود: یک هزار و ۴۴۶ طرح به بانک های عامل معرفی شد که از این تعداد، ۷۳۹ طرح تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان اشتغال ایجادی امسال در حوزه مشاغل خانگی را چهار هزار ۳۸۷ شاغل جدید بیان کرد و ادامه داد: از این تعداد، ۸۱۰ نفر از محل پرداخت تسهیلات و ۳۵۷۷ نفر از محل صدور مجوز شاغل شدند.

سلامی اظهار کرد: مشاغل خانگی ایجاد شده غالبا مربوط به جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صمت هستند.
 

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول