اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

گروه‌های جهادی تهرانی به کمک مددجویان کمیته امداد آمدند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از بهره مندی بیش از 2000 مددجوی تحت حمایت این نهاد از بیش از 6 هزار خدمت پزشکی و دندانپزشکی گروه های جهادی در سال جاری خبر داد.

گروه‌های جهادی تهرانی به کمک مددجویان کمیته امداد آمدند

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، امروز یکشنبه، ۲۵ دی ماه دومین نشست سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با حضور جمعی از اعضای شورای مدیران، رؤسای ادارات اجرایی، مدیراجرایی قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی کمیته امداد،مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور، نمایندگان بسیج سازندگی استان و شهر تهران در سالن بسیجی امدادگر حاج محمد فاضلی برگزار شد.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و امور تأمین مسکن با همکاری گروه های جهادی و کمیته امداد استان تهران محوریت این نشست بود.
سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل و فرمانده بسیج کمیته امداد استان تهران در خصوص برگزاری این جلسه، اظهار کرد: گروه های جهادی برخواسته از گروه های مردمی هستند.

وی به همکاری این نهاد با بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: در صورت تأمین زمین در روستاهای استان تهران می توانیم نسبت به احداث مسکن برای خانواده های تحت حمایت اقدام نماییم.

پرپنچی با بیان اینکه این جلسه گفتمان میان گروه های جهادی است؛ بیان کرد: از ابتدای سال جاری با همکاری بالغ بر ۱۰ گروه جهادی به ۲ هزار و ۶۰۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد از بیش از ۶ هزار خدمت پزشکی و دندانپزشکی برخوردار شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، بیان کرد: در همین راستا تلاش ما در کمیته امداد ارائه خدمات کیفی و رضایتمندی جامعه هدف تحت حمایت است.

وی ادامه داد: هم اکنون بالغ بر ۳۳ هزار خانواده مستأجر تحت حمایت این نهاد هستند که انتظار می رود با همکاری گروه های جهادی نسبت به تأمین زمین و احداث مسکن اقدامات لازم اجرایی شود.

مرتضی رضائیه راد، مدیر اجرایی قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی کمیته امداد نیز در این نشست با بیان اینکه ساختاری در بسیج سازندگی شکل گرفته گروه جهادی سازماندهی شوند،افزود: بسیج سازندگی برای سازماندهی و توانمندسازی و هدایت و حرکت های جهادی یک ساختار در سطح کشور دارد که گروه‌های جهادی را در قالب قرارگاه های منطقه ای و پهنه ای سازماندهی کرده است.

وی بیان کرد: قرارگاه های جهادی کارشان سازماندهی، هدایت، توان افزایی و استفاده از ظرفیت مردمی است که تازه تأسیس تر هستند و هنوز نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.

رضائیه راد به ایجاد قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی در کمیته امداد اشاره و عنوان کرد: قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی با عضویت معاونان و مدیران کمیته امداد و همچنین فعالان عرصه جهادی کشور در سال ۱۴۰۰ ؛ فعالیت خود را با هدف استفاده تجمیع ظرفیت‌ها برای رسیدگی به محرومان و مددجویان آغاز کرد.

وی افزود: همگانی کردن شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ترویج ارزش‌های انقلابی و روحیه جهادی برای رسیدگی به محرومان و آسیب‌دیدگان در حوادث غیر مترقبه از مهترین اهداف تشکیل این قرارگاه است.

رضائیه راد همچنین به تفاهم نامه کمیته امداد و بسیج سازندگی اشاره کرد در مرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: تحقق رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص حمایت و کمک به مددجویان و محرومان از طریق ترویج ، گسترش و عمومی نمودن گفتمان جهادی با محوریت پایگاه های مقاومت، کانون های رضوی و گروه های جهادی بسیج در کنار مراکز نیکوکاری و واحدهای اجرایی کمیته امداد از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

مدیر اجرایی قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی کمیته امداد ادامه داد: شبکه سازی برای خدمت رسانی همه جانبه به ولینعمتان انقلاب اسلامی، گروه ها و قرارگاه های جهادی تخصصی و عملیاتی بسیج و برنامه ریزی و هم افزایی بین دستگاهی با استفاده از ظرفیت های موجود در اجرای برنامه ها و طرح های مشترک مورد توافق طرفین در حوزه های حمایتی معیشتی، عمرانی وزیربنایی، فرهنگی و تربیتی، درمان و سلامت، اشتغال و کارآفرینی و توسعه مشارکت های مردمی از طریق به کارگیری ظرفیت های گروه های جهادی اقشار و متخصصین بسیج و مراکز نیکوکاری و واحدهای اجرایی کمیته امداد از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول