اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تقویت روابط کره شمالی و روسیه علی‌رغم فشارهای غرب

وزیر خارجه کره شمالی در سفری سه روزه به روسیه که حکایت از تقویت روابط با این کشور است، با مقام‌های عالیرتبه روسیه دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

تقویت روابط کره شمالی و روسیه علی‌رغم فشارهای غرب

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد وزیر امور خارجه کره شمالی برای یک سفر رسمی سه روزه به «مسکو» خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «چوسونگ هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی در روزهای ۱۵ تا ۱۷ ژانویه (دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری)  به دعوت «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به این کشور سفر خواهد کرد.

این دیدار در حالی انجام خواهد شد که هم واشنگتن و هم کی‌یف روسیه را به استفاده از موشک‌های کره شمالی در حملات به چندین منطقه اوکراین در تعطیلات سال نو متهم کردند.

آمریکا و متحدانش در روزهای گذشته روسیه را متهم کردند که از نقش خود به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محافظت از خود برابر پیامدهای استفاده از موشک‌های کره شمالی و نقض چندین قطعنامه استفاده می‌کند.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به این سو تحت تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد قرار گرفته است. تحریم ها از آن زمان تشدید شده‌اند.

آمریکا به همراه اوکراین و ۶ متحد دیگرش روسیه را به استفاده از موشک‌های بالستیک و پرتابگرهای موشک کره شمالی حملات هوایی ویرانگر علیه اوکراین متهم کرده و می‌گویند این کشور به واسطه اقدامات خود تحریم‌های سازمان ملل را نقض کرده است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن اشاره به این موضوع که ادعاهای مطرح شده از جانب «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عنوان شده است به این موضوع اشاره کرده که نمایندگان نیروی هوایی اوکراین تاکید کرده‌اند هیچ مدرکی دال بر واقعیت و تایید ادعاهای مطرح شده از جانب آمریکا به دست نیاورده‌اند».

 نبنزیا در مقابل، اوکراین را به استفاده از سلاح‌های آمریکایی و اروپایی برای ضربه زدن به بازارهای کریسمس، ساختمان‌های مسکونی، زنان و افراد مسن و کودکان در شهر بلگرود روسیه که نزدیک مرز این کشور با اوکراین است و دیگر مناطق روسی متهم کرده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول