اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مطالبه کنفرانس طوفان‌الاقصی؛ جنایتکاران صهیونیست را محاکمه کنید

شرکت کنندگان کنفرانس بین‌المللی طوفان الاقصی در بیانیه‌ای از دیوان کیفری بین‌المللی، محاکمه عادلانه جنایتکاران صهیونیست را خواستار شدند.

مطالبه کنفرانس طوفان‌الاقصی؛ جنایتکاران صهیونیست را محاکمه کنید

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، اولین کنفرانس بین‌المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری امروز با حضور حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ۱۰۰ سفیر و عالم مسلمان از کشورهای خارجی تهران برگزار شد. این همایش که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شده بود، با انتشار بیانیه‌ای پایانی به کار خود پایان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم‌ 

وَلَقَد کَتَبنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعدِ الذِّکرِ أَنَّ الأَرضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّـلِحُونَ «آیه ۱۰۵ سوره انبیاء»

کنفرانس بین‌المللی حمایت از طوفان‌الاقصی با عنوان «طوفان اقصی و بیداری وجدان بشری» به‌دعوت و میزبانی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با اهتمام ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، در روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ هجری شمسی (مصادف با ۲ رجب ۱۴۴۵ هجری قمری و ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی) با شرکت شخصیت‌های برجسته علمی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی کشورهای اسلامی با هدف حمایت و پشتیبانی همه جانبه از حقوق مردم فلسطین و به‌ویژه مردم مظلوم غزه در تهران برگزار شد.

علمای شرکت‌کننده در این کنفرانس با بررسی تحولات جاری منطقه و جهان و جنایت‌های وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی و همپیمانانش که منجر به کشتار هزاران کودک، زن و انسان بی‌گناه و ده‌ها هزار مجروح، ویرانی خانه‌ها و آوارگی صدها هزار نفر شده است، ضمن اعلام حمایت از همه گروه‌های مقاومت و به‌ خصوص از حماس و جهاد اسلامی و همبستگی با ملت مظلوم تا توقف کامل این جنایات، احقاق حقوق کامل آن‌ها، هم‌ دردی و همراهی با آن‌ها در این صدمات و آلام و بزرگداشت شهدای مردم غزه، بر موارد ذیل تأکید کردند:

عملیات طوفان‌الاقصی پاسخ مشروع به سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی است

۱ـ عملیات طوفان‌الاقصی براساس آیه ۳۹ تا ۴۰ سوره حج «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُواْ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ الَّذِینَ أُخْرِجُواْ مِن دِیَرِهِم بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُواْ رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَمِعُ وَبِیَع وَصَلَوَت وَمَسَجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُۥ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» پاسخی قاطع، بدیهی و مشروع در برابر اشغالگری و سیاست‌های نژادپرستانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی است.

از پایداری و جهاد مردم مظلوم و مقتدر غزه به خاطر این عملیات مشروع و تاریخ‌ساز که نماد شکستن بغض نهفته ملت فلسطین و پاسخ به ۷۰ سال جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت جهانی در قبال آن است، تجلیل کرده و ایمان و مقاومت آن‌ها را در این راستا می‌ستاییم.

غزه نماد تقابل حق و باطل شده است

۲ـ مسأله فلسطین و قدس شریف موضوع وحدت‌بخش جهان اسلام بوده و امروزه غزه نماد تقابل حق و باطل و خط مقدم مواجهه جبهه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل با امت اسلامی شده و به نقطه عطفی در مناسبات جهانی و تمدنی دنیای معاصر مبدل گشته است. هرگونه غفلت، سکوت و خیانت به فلسطین و غزه، ظلمی آشکار به اهداف و آینده دنیای اسلام و بلکه آرمان‌ها و ارزش‌های مشترک انسانی و فطری خواهد بود .

۳ـ بر اساس آیه ۳۲ سوره مائده «مَن قَتَلَ نَفسًا بِغَیرِ نَفسٍ أَو فَسَادٍ فِی ٱلأَرضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ ٱلنَّاسَ جَمِیعًا» توقف فوری و بدون شرط جنایات وحشیانه نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و برقراری آتش‌بس دائم در تمامی اراضی اشغالی فلسطین به‌خصوص در نوار غزه و حمایت از دفاع مشروع برای حفظ جان انسان‌های بیگناه، با وجدانِ بیدارِ انسان‌های آزاده جهان مطابقت دارد.

از ضعف شورای امنیت و سازمان ملل ابرازی تأسف می‌کنیم

۴ـ لغو فوری محاصره تحمیلی و ارسال کمک‌های بشردوستانه اعم از پزشکی، امدادی، تأمین آب، برق و سوخت، گشودن فوری مسیرهای امن برای رساندن کمک‌های ضروری به نوار غزه و تأکید همه ادیان الهی، قوانین بین‌المللی و وجدان همه انسان‌های آزاده بر لزوم احقاق حقوق اولیه غیرنظامیان برای تأمین سرپناه، آب و غذا و جلوگیری از آواره‌کردن آن‌ها از خانه‌هایشان، گرسنگی دادن به آن‌ها و محروم کردن آن‌ها از دسترسی ایمن به کمک‌های بشردوستانه.

۵ـ ابراز تأسف عمیق از ضعف و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام مسئولیت‌های خود برای پاسداری از امنیت و صلح جهانی و توقف جنایات جنگی نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین و مطالبه از کشورهای عضو این شورا برای انجام وظایف بدیهی و اجماعی بدون ملاحظات سیاسی و صرفاً در راستای ارزش‌های انسانی، تصویب قطعنامه‌های بازدارنده از تهاجم وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی، تقبیح حامیان این جنایات به‌خصوص آمریکا و انگلیس، محکوم کردن بهره‌گیری از معیارهای دوگانه پوششی برای اشغالگری، دامن زدن به درگیری، مصونیت و معافیت از مجازات جنایتکاران جنگی و نیز ضرورت تحول نظام بین‌الملل متناسب با حقوق مستضعفان و مظلومان مبتنی بر ارزش‌ها و هنجارهای فطری و الهی.

آمریکا مسبب اصلی جنایات در غزه است

۶ـ به استناد آیه ۹ سوره ممتحنه «إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ» جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم موقت اسرائیل و کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی در جنگ غزه را محکوم کرده و ممانعت از آتش‌بس توسط آمریکا را سبب اصلی اقدام جبهه مقاومت در عراق و یمن برعلیه منافع آمریکا و اسرائیل می‌دانیم.

۷ـ ضمن حمایت از عملیات تقابلی جبهه مقاومت به‌خصوص اقدامات شجاعانه مردم و دولت یمن در برابر آمریکا و اسرائیل غاصب، هرگونه جنایت جنگی توسط آمریکا و هم پیمانانش در حمله به خاک یمن را محکوم می‌کنیم.

جنایتکاران را محاکمه کنید

۸ـ مطالبه از دیوان کیفری بین‌المللی جهت بررسی عادلانه جنایاتی که در فلسطین بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در حال انجام است و مصداق بارز جنایت جنگی و نسل‌کشی است. محاکمه عادلانه این جنایتکاران در دادگاه و درخواست از مردم آزاده جهان به‌خصوص امت اسلامی جهت معرفی و افشای جنایت‌کاران جنگی در رژیم غاصب صهیونیستی و جهاد تبیین و مستندسازی جنایت‌های آن‌ها را خواستاریم.

۹ـ نگرانی عمیق نسبت به وضعیت وخیم هزاران زندانی فلسطینی از جمله زنان و کودکان و شکنجه و آزار آن‌ها و درخواست آزادی فوری و بدون قید و شرطشان. همچنین حمایت از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای تحقیق مستقل بین‌المللی از نقض گسترده حقوق بشر در کل سرزمین‌های اشغالی به خصوص در غزه تحت محاصره.

محکومیت کوچ اجباری مردم غزه

۱۰ـ محکوم کردن کوچ اجباری مردم نوار غزه به صورت قاطع، تأکید بر باقی ماندن مردم فلسطین در سرزمین‌شان و همچنین تأکید بر اهمیت ایفای نقش جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از هر گونه تلاش جهت جابجایی این مردم به خارج از نوار غزه.

همکاری با رژیم صهیونیستی حرام است

۱۱ـ علمای شرکت‌کننده در این همایش با استناد به آیه ۲ سوره مائده «وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُواْ عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَنِ وَاتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» هر گونه همکاری با رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی و تأمین نیازمندی‌های آن را حرام دانسته و از همه امت اسلامی نسبت به قطع یا حداقل تعلیق هر نوع ارتباط سیاسی و اقتصادی با این رژیم صهیونیستی و تحریم اقتصادی و تجاری این رژیم، انتظار اقدام جدی و فوری دارند.

۱۲ـ به حکم آیه ۷۲ سوره انفال «إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَهَدُواْ بِأَمْوَلِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ ءَاوَواْ وَّنَصَرُواْ أُوْلَـئِکَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ» از همه امت اسلامی می‌خواهیم جهت مشارکت در بازسازی غزه با جهاد اموال نهایت تلاش خود را مبذول دارند. 

تنها راه صلح، امنیت و ثبات در منطقه پایان اشغالگری اسرائیل است

۱۳ـ تنها راه صلح، امنیت و ثبات در منطقه از طریق پایان دادن به اشغالگری استعماری اسرائیل و اقدامات ظالمانه آن علیه مردم فلسطین با بهره‌مندسازی مردم فلسطین از حقوق مسلم آن‌ها، به ویژه حق تعیین سرنوشت، استقلال و بازگشت به سرزمین خود است. پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبتنی بر مشارکت همه مردم اصیل فلسطین؛ اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی و تشکیل نظام سیاسی منتخبِ اکثریت براساس همه‌پرسی بهترین راه‌حل برای مسأله فلسطین است.

۱۴ـ تشکر از مردم جهان در آسیا، اروپا، آمریکا و آفریقا و همچنین از امت اسلامی و به‌خصوص علما و مراکز دینی که در این بیداری انسانی و اسلامی حضوری تأثیرگذار داشتند و تأکید بر ضرورت ادامه حمایت‌های جهانی تا دست‌یابی به همه اهداف عملیات طوفان‌الاقصی.

در پایان علمای شرکت کننده در این کنفرانس یاد همه شهدای مقاومت را گرامی داشته و به مقاومت شجاعانه و مقدس ملت و نیروهای مقاومت فلسطین ارج نهاده و از جامعه جهانی و کلیه دولت‌ها و ملت‌های جهان عرب و اسلام و دیگر انسان‌های آزاده خواستند برای احقاق حقوق مسلم و مشروع ملت فلسطین به یاری این ملت بشتابند. همچنین از همه مسلمانان درخواست داریم که در این ایام شریف برای رفع مظالم و جنایات این جنایتکاران دست به دعا برداشته و از درگاه ایزد منان پیروزی ملت فلسطین را درخواست کنند. 

«تُؤمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَموَلِکُم وَأَنفُسِکُم ذَلِکُم خَیر لَّکُم إِن کُنتُم تَعلَمُونَ» (آیه ۱۱ صوره صف)»

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول