اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خبرهای نگران کننده از افت تحصیلی کودکان کار کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کودکان کار با افت تحصیلی مواجه هستند.

خبرهای نگران کننده از افت تحصیلی کودکان کار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ۳۸۰ کودک کار توسط بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که ۸۰ نفر از این کودکان اتباع بیگانه هستند که برای ۳۰ نفر پرونده تشکیل شده است.

عظیم‌فر معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار در سطح استان گفت: تیمی با همکاری دادگستری، بهزیستی، فرمانداری بویراحمد، اداره اتباع استانداری تشکیل و کودکان کار ایرانی و غیرایرانی شناسایی و غیرایرانی‌ها به کشورشان برگشت داده شوند.

در ادامه مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه در زمینه کودکان کار، آنطور که انتظار می رود کار انجام نشده است، افزود: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز نگهذاری متکدیان و مرکز نگهداری کودکان کار ندارد.

مسعود نوری عنوان کرد: طی این چند سال شهرداری و بهزیستی سهل انگاری کردند و باعث شدند اعتباراتی که برای این مراکز اختصاص داده می‌شوند برگشت داده شود.

نوری با بیان اینکه استانداری تجهیزات این مراکز را خریداری کرده، گفت: بهزیستی و شهرداری یاسوج مکانی برای نگهداری کودکان کار تعیین کنند، ضمن اینکه استانداری 200 میلیون تومان تجهیزات این مرکز را خریداری کرده است.

وی خواستار همکاری شهرداری یاسوج در زمینه تعیین مرکز نگهداری کودکان کار شد گفت: کودکان کار متکدی که در کلان شهرها وجود دارد در این استان وجود ندارد و همه آنها دارای خانواده و سرپناه هستند اما باید با توانمندساختن خانواده، آنها را از سطح خیابان جمع آوری کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری با اشاره به آسیب هایی که در کمین کودکان کار است، گفت: تا دهه فجر مرکزی در خور شان کودکان کار با همکاری بهزیستی و شهرداری، در مرکز استان راه اندازی شود.

نوری با اشاره به ترک تحصیل و افت تحصیلی کودکان کار در استان گفت: طبق آمار اداره کل بهزیستی 22 کودک کار ترک تحصیل کرده بودند که زمینه بازگشت به تحصیل 10 نفر از آنها فراهم شد و برای بازگشت به تحصیل سایر کودکان نیز همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری افزود: افت تحصیلی میان کودکان کار مشهود است که با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهادهای متولی درصدد رفع این مورد هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فرمانداری ها ساماندهی کودکان کار را در دستور قرار داده و گزارش آنها را برای استانداری ارسال کنند، افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کودکان در زمینه بیماری هپاتیت و .. غربال و پرونده سلامت برای کودکان کار تشکیل می شود.

نوری از مشارکت و همکاری فنی و حرفه ای استان قدردانی کرد و گفت: طبق اعلام بهزیستی 60 کودک کار به همراه پدرانشان جهت حرفه آموزی به اداره کل فنی و حرفه ای معرفی شدند و در حال مهارت آموزی هستند.

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای تنها دستگاهی که همکاری خوبی در زمینه کودکان کار و خیابان دارد، افزود: با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، ورزش و جوانان، کمیته امداد و آموزش و پرورش اردوی راهیان نور، برنامه های فرهنگی و ورزشی برای این افراد برگزار می‌شود تا دیگر شاهد حضور آنها در سطح خیابان نباشیم.

همچنین دبیقی معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ کودک کار محروم از تحصیل شناسایی شده است.

عظیم‌فر معاون بهزیستی گفت: متاسفانه همه کودکان کار با مشکل افت تحصیلی مواجه هستند که باید به آنها کمک کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول