اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اعلام برنامه‌های هنرمندان بسیجی فارس در دهه فجر

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، برنامه‌های هنرمندان بسیجی این استان را به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد.

اعلام برنامه‌های هنرمندان بسیجی فارس در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  سیدمصطفی موسوی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه برنامه‌های دهه مبارک فجر، با محوریت دستاوردهای گام اول و انتظارات پیش‌رو در گام دوم انقلاب برگزار می‌شود،‌ گفت: در بعد تبیینی نشست‌های بصیرتی و کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع بازگویی اهداف و آرمان‌های انقلاب برای قشر هنرمندان و تشریح وظایف آن‌ها در حفظ این آرمان‌ها، دستاوردهای گام اول انقلاب و انتظارات پیش رو در گام دوم انقلاب و نقش هنرمند متعهد انقلابی، کارآمدی نظام انقلابی، نقش ایران در منطقه، تقابل تفکر انقلابی گری با تفکر غرب گرایی و لیبرال در این دهه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه دهه فجر، مقطعی مهم از تاریخ محسوب می‌شود که در آن ملت ایران از طاغوت رهایی یافت، افزود: مدد الهی و تبعیت از بنیانگذار جمهوری اسلامی، عوامل اصلی در پیروزی انقلاب و رهایی ملت از طاغوت و طاغوتیان بود.

وی بر لزوم حفظ و بزرگداشت شعائر و مقاطع مهم تاریخ انقلاب و نظام اسلامی با تاکید بر ابزار هنر تاکید و اضافه کرد: شعارهای شکل‌دهنده انقلاب توسط حضرت امام(ره) مهندسی شد، لذا باید با تمام توان از آن‌ها پاسداری کنیم و اگر این شعائر و آرمان‌ها در قالب هنر بیان شوند، قطعا ماندگار خواهند شد.

موسوی با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان همگام با سایر نهادها اقدام به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی با هدف بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر  کرده است، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و گفت:‌ برگزاری برنامه عصر شعر انقلاب، اجرای میدانی برنامه‌های هنری سرود و تئاتر، برگزاری برنامه جنگ شادی و کارناوال‌های هنری، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی و عشایری، همکاری در برگزاری مراسم پدران آسمانی ویژه میلاد امام علی(ع) طی ایام دهه فجر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.

وی، اجرای ۱۵ برنامه میدانی «سینما سیار» در مناطق محروم و حاشیه شیراز، دیدار با خانواده معظم ۱۵ شهید هنرمند استان فارس، برپایی گالری خیابانی با موضوع مقاومت، برگزاری نشست صمیمی هنرمندان با استاندار، شهردار، امام جمعه و مسئولان فرهنگی استان، اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری کارگاه های آموزشی هنری را از جمله برنامه‌های این سازمان به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد.

به گفته موسوی، اجرای نهضت « خاطره‌نویسی و آموزش مصاحبه‌گری» در راستای چاپ کتاب خاطرات خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، رونمایی از کتاب دو زبانه شهدای هنرمند استان فارس، برگزاری سلسله نشست‌های بصیرتی و جلسات تبیینی، اجرای جنگ‌های شادی و جشن، اجرای «بزم انقلابی» با نوای خوانندگان انقلابی استان از جمله برنامه‌های این ایام هستند.

برپایی مسابقه کتابخوانی، اجرایی ۱۵ نشست تخصصی در زمینه‌های هنری، برگزاری مسابقه و نمایشگاه عکس، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی، برگزاری ایستگاه های هنری(خوشنویسی، نقاشی، سرود، عکس و پوستر، نقاشی روی چهره کودکان و...) در مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، برگزاری مسابقه بزرگ کاردستی خلاق با موضوع پرچم زیبای ایران، دیدار با بزرگان هنری استان فارس، عطرافشانی قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه‌هایی بود که موسوی بدان‌ها اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس افزود: امسال شهید محسن قرائتی به عنوان ‌شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان فارس انتخاب شد و در این راستا، به مناسبت دهه فجر، دیداری با خانواده آن شهید برگزار و تعداد ۱۰ شهید هنرمند دیگر خواهیم داشت.

وی یادآور شد: برنامه‌های این سازمان با همکاری و مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فجر، قرارگاه محرومیت‌زدایی احمد ابن موسی(ع) سپاه فجر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شورای اسلامی و شهرداری شیراز، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثار گران، صدا و سیمای مرکز فارس و نواحی ۵ گانه سپاه شیراز برگزار می‌شود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول