اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

تهران چند مرکز نیکوکاری دارد؟

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون ۸۲۰ مرکزنیکوکاری در سطح استان تهران فعالیت می‌کنند، گفت: خانه های امداد استان تهران درجوار مراکز نیکوکاری تشکیل شده است.

تهران چند مرکز نیکوکاری دارد؟

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس،امروز در راستای برگزاری رزمایش جهادی ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم تر برخوردار در شمیرانات خانه امداد محلات دربند، قیطریه و چیذر با حضور علی آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم تر برخوردار کشور، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران ،اعضای شورای مدیران این نهاد، ذاکریان فرماندار شمیرانات و جمع دیگری از مدیران و مسئولان در آستان امام زاده علی اکبر (ع) برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین افتتاحیه خانه‌های امداد دربند، قیطریه و چیذر که در جوار مرکز نیکوکاری مجمع خیرین شمیرانات تشکیل شده است، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و خاطره شهداء و محکوم نمودن حملات تروریستی در کرمان، اظهار کرد: هم اکنون ۵۳ خانه امداد در قالب طرح توانمندسازی محلات کمتر برخوردار در استان تهران به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده این تعداد به ۷۲ خانه امداد افزایش خواهد یافت.

پرپنچی بیان کرد: خانه های امداد در راستای کمک مردم به مردم فعالیت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: طرح توانمندی محلات کمتر برخوردار با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بسج، امور مساجد، شهرداری، شورایاران محله، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی، پست بانک، وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، هلال احمر و.... در محلات محروم در جهت شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آنها اجرا می شود.

وی تصریح کرد: همه سازمان ها و نهادهای عضو این طرح با هم کمک می کنند و در این هم افزایی با کمک مردم، خیران و معتمدان اقدامات لازم برای توانمندی نیازمندان محله انجام می شود.

پرپنچی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار به متقاضیان خدمت از محلات کمتر برخوردار به منظور اشتغال زایی پرداخت شده است. ارائه خدمات اجاره و ودیعه مسکن، غربالگری سلامت و ... از دیگر خدمات این نهاد به هموطنان گرامی است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند، افزود: از این تعداد ۸۰ درصد جمعیت مددجویی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

پرپنچی با بیان اینکه هم اکنون ۸۲۰ مرکزنیکوکاری در سطح استان تهران فعالیت میکنند، گفت: خانه های امداد استان تهران درجوار مراکز نیکوکاری تشکیل شده است و با همکاری سایر سازمان های عضو طرح توانمندی محلات کمتربرخوردار در راستای خدمت رسانی به محرومان اقدام می کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول