اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

کاک بارزانی! از که بریدی و با که پیوستی‌؟!

جمهوری اسلامی ایران بارها بر حسن همجواری با همسایگان، مخصوصاً دولت و ملت برادر عراق در عمل و نظر تاکید داشته است که نمونه‌های مثال زدنی این همدلی‌ها و همکاری‌ها بیرون از شمار است. به عنوان نمونه آقای مسعود بارزانی به یاد دارند که در هنگامه حمله تکفیری‌های داعش هیچ‌کس و هیچ دولتی به درخواست کمک اقلیم پاسخ مثبت نداد و تنها حاج قاسم عزیز ما بود که با به خطر انداختن جان خود به کمک اقلیم شتافت.

فارس‌پلاس؛ حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر موساد در شهر اربیل، دولت اقلیم کردستان عراق این حمله را محکوم کرده و با صدور بیانیه‌ای مدعی شده است که «‌این حملات مناطق غیر‌نظامی و مملو از جمعیت را هدف قرار داده‌»! و در ادامه، آورده است که این حملات ۴ کشته و ۶ زخمی برجای گذاشته است! درباره این ادعا گفتنی است که:

۱- جمهوری اسلامی ایران بارها با ارائه اسناد و مدارک غیر‌قابل‌انکاری به مقامات اقلیم، نسبت به فعالیت گروه‌های تروریستی و پایگاه موساد در آن منطقه هشدار داده و از مقامات اقلیم خواستار اخراج آنها شده بود ولی مسئولان اقلیم تنها به چند اقدام نمایشی دست زده و با ظاهر‌سازی وانمود کرده بودند به درخواست مشروع و قانونی ایران جامه عمل پوشانده‌اند! انهدام مقر موساد در حملات موشکی سپاه بهترین دلیل و گویاترین سندی است که نشان می‌دهد موساد، برخلاف ادعای اقلیم در آن منطقه از پایگاه برخوردار بوده است.

۲- در بیانیه آمده است که موشک‌های شلیک شده به «‌مناطق غیر‌نظامی و مملو از جمعیت‌» اصابت کرده است! و نوشته‌اند این حملات ۴ کشته و ۶ مجروح بر جای گذاشته است! و سؤال این است که؛
اولاً:‌ ادعای شلیک به مناطق - به قول اقلیم- مملو از جمعیت با ۴ کشته و ۶ زخمی چگونه قابل قبول است؟! آن‌هم با شلیک ۱۱ موشک نقطه زن!

ثانیاً: ساختمان مقر موساد هدف قرار گرفته است و حضور ۱۰ نفر (۴ کشته و ۶ مجروح ) در ساختمان یاد‌شده بسیار کمتر از تعدادی است که به طور معمول در این ساختمان حضور داشته‌اند. این نکته به وضوح نشان می‌دهد که موشک‌ها دقیقاً به هدف اصابت کرده‌اند
و ۱۰ کشته و مجروح مورد اشاره در ساختمان مقر موساد حضور داشته‌اند و افراد عادی نبوده‌اند. احتمال آن است که در شب هنگام، بقیه کارکنان در محل دیگری بوده‌اند و از حملات موشکی سپاه در امان مانده‌اند.

۳- در بیانیه آمده است که ۴ کشته و ۶ زخمی از افراد غیر نظامی بوده‌اند! که در این خصوص باید گفت؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع غربی و عبری، در جریان این حمله «‌پیشرو دیزایی‌» عامل موساد و تامین‌کننده سوخت برای رژیم صهیونیستی (اعتراف رسانه صهیونیستی تایمز اسرائیل‌) و «‌آژی امین‌» از عناصر اصلی اقدامات تروریستی در ایران و همکار رسمی موساد و ۴ افسر اطلاعاتی دیگر موساد به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

با این حساب که اعتراف مقامات غربی و عبری است، ۴ تن از کشته شده‌ها و ۲ تن از ۶ مجروح مورد اشاره، ماموران و عوامل رسمی موساد بوده‌اند و درباره ۴ مجروح دیگر هنوز اطلاعاتی از منابع غربی و عبری منتشر نشده است! اکنون باید پرسید چرا ادعا می‌کنید که موشک‌ها به مناطق مملو از جمعیت اصابت کرده‌اند؟! این ادعا که با گزارش‌های منابع غربی و عبری هم همخوانی ندارد!

۴- حکومت اقلیم مدعی است ۴ کشته و ۶ مجروح غیر نظامی و از افراد عادی بوده‌اند! و توضیح نداده که آیا همکاران رسمی موساد، «‌پیشرو دیزایی‌» و «‌آژی امین‌» افراد عادی هستند؟! و یا ۴ افسر اطلاعاتی اسرائیل غیر نظامی و فرد عادی تلقی می‌شوند؟!

۵- و بالاخره این که جمهوری اسلامی ایران بارها بر حسن همجواری با همسایگان، مخصوصاً دولت و ملت برادر عراق در عمل و نظر تاکید داشته است که نمونه‌های مثال زدنی این همدلی‌ها و همکاری‌ها بیرون از شمار است. به عنوان نمونه آقای مسعود بارزانی به یاد دارند که در هنگامه حمله تکفیری‌های داعش هیچ‌کس و هیچ دولتی به درخواست کمک اقلیم پاسخ مثبت نداد و تنها حاج قاسم عزیز ما بود که با به خطر انداختن جان خود به کمک اقلیم شتافت.

با این وجود، آیا شایسته است که رژیم منفور و جنایتکار اسرائیل و دشمن قسم خورده ملت‌های مسلمان در اقلیم پایگاه داشته باشد؟! برای امت اسلامی و مخصوصاً مسلمانان غیور کردستان عراق چه پاسخی دارید؟! آیا به آنها حق نمی‌دهید که از قول سعدی زبان به شماتت شما بگشایند که:
به قول دشمن، پیمان دوست بگسستی
ببین که از که بریدی و با که پیوستی

پایان پیام/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول