اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تمایل سرمایه‌گذاران به ساخت و ساز در بافت‌ فرسوده اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساختمان و اقدامات انجام شده از جنس تشویق ساخت و ساز، تمایل سرمایه گذاران به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده بیشتر شده است.

تمایل سرمایه‌گذاران به ساخت و ساز در بافت‌ فرسوده اصفهان

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر مردم اصفهان در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده زندگی می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس آمار استخراجی در سال جاری و در مقایسه با سال ۱۴۰۱، تعداد کل پروانه‌های صادره به بیش از یک هزار و ۴۳۷ واحد و مجموع زیربنای کل صادره از ۱۴۲,۳۰۵مترمربع با ۳۸ درصد افزایش به بیش از ۱۹۶,۰۱۰ مترمربع در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساختمان و اقدامات انجام شده از جنس تشویق ساخت و ساز به منظور تامین مسکن به صورت افزایش سطح اشتغال، تراکم تشویقی همخوان با بافت‌های پیرامون، تمایل سرمایه گذاران به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده بیشتر شده است.

مهدویان بیان کرد: مساحت بافت‌ فرسوده شهر اصفهان حدود ۲۴ هزار هکتار مترمربع است و تاکنون در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مساحت زمین‌های احیا شده مصوب ۴۶ درصد رشد داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: به دلیل رکود مسکن در دهه ۹۰، بخش دیگری از پهنه‌های شهر به بافت‌های فرسوده اضافه شدند ولی با نگاه مثبتی که در دولت و وزارت راه و شهرسازی حاکم است و عزم و اراده‌ای که شهرداری اصفهان دارد، ما می‌توانیم در افق چند سال در آینده نزدیک بخش زیادی از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر را به سمت بازآفرینی ببریم.

وی ادامه داد: امسال در مجموع مناطق ۱۵ گانه، ۳۵۱ پروانه ساختمانی بافت فرسوده صادر شده است و بیشترین تعداد صدور پروانه‌های مربوط به مناطق ۱، ۸ و۳ بوده است.

مهدویان گفت: تعداد طبقات روی پیلوت هم در بافت فرسوده مصوب شهری با ۳۰ درصد افزایش روبرو بوده است که این اعداد نشان می‌دهد بافت‌های فرسوده در حال حرکت به سمت پایداری هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در تلاشیم که در دوره مدیریت شهری ششم با برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش تسهیلات و مشوق‌ها و اخذ مجوزها و مصوبات قانونی، شرایط ساخت و ساز و صدور مجوز نوسازی را برای سازندگان و مالکان بیش از پیش تسهیل کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول