اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جزییات افتتاح پروژه‌های درمانی سفر رییس جمهور در هرمزگان

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون تشریح کلان برنامه‌های دانشگاه در آستانه سفر ریاست جمهور و افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان برگزار شد.

جزییات افتتاح پروژه‌های درمانی سفر رییس جمهور در هرمزگان

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز در نشست خبری با اصحاب  رسانه پیرامون تشریح کلان برنامه‌های دانشگاه در آستانه سفر ریاست جمهور و افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان برگزار شد، اظهار کرد:  دو طرح غربالگری فشار خون و دیابت و طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از جمله طرح‌های در حال اجرا در استان است.  در طرح غربالگری فشار خون و دیابت از جمعیت هدف، تا کنون یک میلیون و ۱۴۷ هزار و  ۳۴۹ نفر مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

وی با  اینکه ۸۱ درصد از جمعیت تحت پوشش این طرح قرار دارند افزود:  در مجموع از کل جمعیت بررسی شده یک و نه دهم مشکوک به فشار خون بودند ۲۳/۶ علائم پیش فشار خون را داشته ۹ دهم مشکوک به دیابت بوده و هشت و هفت دهم علائم پیش دیابت داشتند.  همچنین در طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال تاکنون ۸۱ درصد جمعیت هدف مورد سنجش قرار گرفتند و ۱۴۹ هزار و ۶۵۵ نفر واکسینه شدند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص طرح‌های قابل افتتاح در سفر ریاست جمهوری گفت: بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس یکی از طرح‌های مورد افتتاح در سفر ریاست جمهوری  است که این بیمارستان  در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی و مشارکت خیرین و پالایشگاه نفت بندرعباس شروع و هم اکنون در حال بهره‌برداری است برای ساخت  این بیمارستان ۵ هزار میلیارد ریال هزینه  شده ۲ هزار میلیارد هزینه تجهیزات آن شد.  این بیمارستان با زیربنای ۲۵۰۰ متر در ۵ طبقه با ظرفیت ۱۱۲ تخت ساخت و تجهیز گردیده است که اکثر بخش‌های راه‌اندازی و به زودی بخش‌های آزمایشگاه و تصویربرداری نیز تکمیل و راه‌اندازی می‌گردد.

  جاودان یادآور شد:  با فعالیت ساختمان جدید بیمارستان کودکان ساختمان بیمارستان قبلی از رده خارج نمی‌شود و در صورت نیاز از ظرفیت آن جهت پذیرش بیماران استفاده خواهد شد.

  لازم به ذکر است که بیمارستان قبلی کودکان ۱۳۴ تخت مصوب داشت که در فصول شلوغ سال با ۱۷۴ تخت خدمت رسانی کرده است ، اشتغال تخت در بسیاری از فصول سال از جمله آذر ماه در این بیمارستان  ۱۰۰ درصد بود. 

وی در خصوص بخش آنکولوژی کودکانه گفت: در حال حاضر   بخش آنکولوژی در بیمارستان کودکان فعال و ارائه خدمت می‌کند ولیکن توسط خیرین ساختمانی جهت بیماران سرطانی به صورت اختصاصی در محوطه این بیمارستان در حال ساخت است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی طرح تکمیلی و توسعه بیمارستان فارابی بستک را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سفر ریاست جمهور اعلام نمود و گفت بیمارستان فارابی بستک با مشارکت خیرین از سال ۹۷ با ۷۸ تخت شروع شد که ۵۰ درصد اعتبار آن توسط خیرین پرداخت شده است.  بالاترین مقام دانشگاه افزود:  طرح توسعه این بیمارستان ۴ هزار و ۲۶۳ متر مربع زیر بنا داشته و با اعتباری ۸۵۰ میلیارد ریال با مشارکت دانشگاه و خیرین انجام و به بهربرداری رسید.   از دیگر پروژه های افتتاحیه پروژه مرکز خدمات جامع سلامت جزیره هرمز است که ساخت این مرکز  در سال ۱۴۰۱ با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع آغاز شد  با شروع دولت سیزدهم و تاکیدات رئیس جمهور در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی ساخت این مرکز با جدیت پیگیری شد  مرکز خدمات جامع سلامت با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع در دو طبقه آماده بهره‌برداری است  در این مرکز تسهیلات زایمانی برای رفع نیازهای مردم شهید پرور جزیره هرمز پیش بینی شده است.  رئیس دانشگاه همچنین یادآور شد که مرکز آموزشی مهارت‌های بالینی نیز در سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد که عملیات اجرایی مرکز مهارت‌های بالینی در سال ۱۳۹۸ و در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.  با شروع دولت سیزدهم و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ساخت این مرکز با جدیت پیگیری شد و اکنون آماده بهره‌برداری است. 

مرکز آموزشی مهارت‌های بالینی با ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال، زیربنای ۳۷۰۰ مترمربع و در ۳ طبقه آماده بهره‌برداری است. این مرکز آموزشی شامل: کلاس‌های ۳۲ نفره، کلاس‌های ۲۴ نفره، کلاس‌های ۱۸ نفره،آزمایشگاه ، کارگاه رایانه، کتابخانه و بخش اداری و مدیریتی می‌باشد. 

 غلامعلی جاودان سایر پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی را کلان بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس برشمرد که عملیات اجرایی این بیمارستان از سال 1390 و با زیربنای 54000 مترمربع آغاز شده است.  این کلان بیمارستان 8 طبقه با ظرفیت 531 تخت تا سال 1400، 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.  از سال 1400 و با عزم جدی دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تاکنون  83درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

از مهم‌ترین بخش‌های کلان بیمارستان بندرعباس می‌توان به کلینیک تخصصی، بخش آنژیوگرافی و قلب، بخش زنان و اتاق‌های زایمان، بخش اطفال و نوزادان، بخش مراقبت‌های ویژه ICU_CCU، آزمایشگاه‌ها، تصویربرداری و بخش آموزش اشاره کرد.  بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس از دیگر پروژه های عمرانی در دست اجراست که عملیات اجرایی این بیمارستان از سال 1397 و با زیربنای 27500 مترمربع در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس آغاز شده است.  این بیمارستان 7 طبقه با ظرفیت  264تخت تا سال 1400، 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت. از سال 1400 و با عزم جدی دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

از مهم‌ترین بخش‌های بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس می‌توان به اتاق‌های عمل، بخش اندوسکوپی و کولونوسکوپی، بخش عفونی، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان NICU، بخش مراقبت‌های ویژه ICU_CCU، بخش VIP، تصویربرداری و سی‌تی اسکن اشاره کرد.

  از دیگر پروژه های عمرانی دانشگاه بیمارستان 160 تختخوابی میناب است  رئیس دانشگاه گفت: شهرستان میناب به عنوان قطب درمانی شرق استان، 600هزار نفر را از استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان تحت پوشش قرار می‌دهد که باتوجه به قدیمی بودن ساختمان و تجهیزات بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب، تصمیم به ساخت یک بیمارستان جدید گرفته شد.  عملیات اجرایی بیمارستان 160 تختخوابی میناب از سال 1397 و با زیربنای 18359 مترمربع آغاز شد و تا سال 1400، 25درصد پیشرفت فیزیکی داشت. 

از سال 1400 و با عزم جدی دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، این بیمارستان 5طبقه تاکنون پیشرفتی 66درصدی داشته است.  از مهم‌ترین بخش‌های بیمارستان میناب می‌توان به کلینیک تخصصی، بخش‌های بستری، بخش آنژیوگرافی، بخش اورژانس، بخش مراقبت‌های ویژه ICU_CCU و آزمایشگاه اشاره کرد.

پیش‌بینی می‌شود که با تامین اعتبار لازم، بیمارستان میناب تا پایان سال 1403 آماده خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان عزیزمان باشد.  دانشکده دندانپزشکی یکی دیگر از پروژ های عمرانی در دست اجراست  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان، اولین استان کشور است که دانشجوی دندانپزشکی بومی را در دانشکده‌های خود پذیرش کرده است و این دانشجویان در نقاط دوردست استان نیز مشغول خدمت‌رسانی به مردم می باشند افزود: در همین راستا و برای ارتقا زیرساخت‌های آموزشی، ساخت دانشکده دندانپزشکی از سال 1401 و با زیربنای ۱۳۶۰۰مترمربع آغاز شد.

  این دانشکده در ۵ طبقه در حال ساخت است و تاکنون ۳۲درصد پیشرفت داشته است. باتوجه به سیاست‌های دولت سیزدهم در جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، پیش بینی می‌شود که با تامین اعتبار لازم، این دانشکده تا پایان سال 1403 قابل بهره‌برداری باشد. 

  غلامعلی جاودان در این نشست در خصوص اورژانس هوایی گفت:استان هرمزگان تنها استانی است که 14 جزیره را تحت پوشش دارد؛ بنابراین مشکلات عدیده‌ای در تردد وجود دارد و برخلاف سایر استان‌ها نیاز است که خدمت‌رسانی هوایی و دریایی نیز داشته باشیم. باتوجه به وسعت استان دستیابی به این امکانات بسیار هزینه‌بر عععاست و نیاز به توجه ویژه دارد. 

رئیس دانشگاه در خصوص تجهیزات درمانی گفت:۵ دستگاه دیالیز برای بیمارستان شهید محمدی خریداری و تحویل شد بخش ام آر آی بیمارستان شهید محمدی فعال گردید ام آر آی پارسیان و قشم در حال نصب  میباشد و پیگیر تامین ام آر آی برای حاجی آباد رودان بستک و جاسک هستیم که امید است با همکاری وزارت مطبوع به انجام رسد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست یادآور شد که از  ۱۷۹ پروژه دانشگاه ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی خاتمه یافته و قابل لهره برداریست و بقیه در حال انجام است  که در مجموع پروژه‌ ها پیشرفت ۷۰ درصدی دارند. 

وی در خاتمه یادآور شد که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۱۱۶۶۴ پرسنل دارد که در سه شیفت ارائه خدمت می‌کند.  این دانشگاه در استان دارای ۱۳ شبکه بهداشت ۱۵ بیمارستان ۱۳ پایگاه سلامت ۹ دانشکده ۱۰ مرکز تحقیقاتی و ۱۳ خوابگاه دانشجویی است.

  در این نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاون غذا و دارو به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف غذا دارو بهداشت و درمان پاسخ دادند.  پس از پایان نشست، تور خبرنگاران جهت بازدید از بیمارستان کودکان انجام شد و خبرنگاران از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کردند،  معاون درمان دانشگاه  نیز در این بازدید ضمن ارائه توضیحات لازم به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول