اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهره‌برداری از سد «لَشتو» در رامسر با حضور معاون رئیس جمهور

سد « لَشتو» با وسعت آبیاری یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای غرب استان با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسؤولان استانی به‌عنوان یکی از اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم برای تامین آب کشاورزی مازندران و افزایش توان مهار آب‌های سطحی در این استان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از سد «لَشتو» در رامسر با حضور معاون رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سد انحرافی «لَشتو»در شهرستان رامسر یکی از زیرساخت‌های مهم مهار آب‌های سطحی برای تامین آب کشاورزی است که امروز پنج‌شنبه ۲۸ دی ماه امسال به بهره‌برداری رسید.

این پروژه با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسؤولان استانی به‌عنوان یکی از اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم برای تامین آب کشاورزی مازندران و افزایش توان مهار آب‌های سطحی در این استان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داوود منظور در مراسم بهره‌برداری از سد انحرافی لشتو در جمع  خبرنگاران گفت: اجرای طرح‌های زیرساختی تأمین آب کشاورزی از آب‌های سطحی یکی از اقدامات ضروری برای رفع مشکل کشاورزان و کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و باغی است که این مهم به طو جدی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی گفت:: بررسی‌ها و پیگیری‌ها برای تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای این قبیل طرح‌ها بر اساس اولویت‌بندی به طور مستمر در حال انجام است و با توجه به جایگاه مازندران در تولید محصولات کشاورزی کشور، توجه ویژه‌ای به تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های مهار آب‌های سطحی و تأمین آب کشاورزی این استان داریم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: سد انحرافی لشتو که امروز به بهره‌برداری رسید یک نمونه از طرح‌های زودبازده تأمین آب کشاورزی است که طی ۲ سال اخیر و با ۳۷۰ میلیارد ریال اجرا شده و حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های باغی و کشاورزی منطقه را زیر پوشش قرار می‌دهد.

حیدر داوویان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه سد لَشتو یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای غرب استان را زیر پوشش قرار می‌دهد، اظهار کرد: ساخت سدهای انحرافی روی رودخانه‌ها یکی از راه‌های مناسب و زودبازده برای کمک به افزایش توان تامین آب در استان است.

وی افزود: ساخت سدهای انحرافی روی رودخانه‌ها به‌طور جدی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه حدود ۲هزار سد انحرافی در مازندران وجود دارد، اظهار کرد: ۸سد انحرافی نیز در مازندران توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال ساخت است.

داوودیان یادآور شد: از بین سدهای انحرافی در استان تعداد ۳۵۰ سد انحرافی مدرن‌سازی شده است.

عملیات ساخت این سد انحرافی سال ۱۴۰۰ آغاز شد و طی ۲۴ ماه با تأمین اعتبار ۳۷۰میلیارد ریالی به مرحله بهره‌برداری رسید.

گفتنی است، ساخت سد انحرافی لَشتو روی رودخانه چالکرود تاثیر زیادی در تامین آب مورد نیاز باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول