اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازماندگان خوانین از جان برخی روستاییان باشت چه می‌خواهند؟

امام جمعه باشت از بازگشت دوباره بازماندگان خوانین در برخی روستاهای باشت و اذیت مردم به شدت انتقاد کرد.

بازماندگان خوانین از جان برخی روستاییان باشت چه می‌خواهند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت؛  ححت‌الاسلام امید گنجه ای امام جمعه باشت در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر باشت اظهار داشت :اساس و عصاره و چکیده فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار یک کلمه آن هم مردم بود سفارش احترام به مردم به مردمداری و دلسوزی برای مردم به دوست داشتن مردم همه این ها از سفارشات اکید مقام معظم رهبری بود 

وی ادامه داد:مردم و توده ی مردم همیشه در صحنه هستند ،مردم و توده مردم جنگ را مدیریت کردند .مردم و توده مردم در عرصه های سیاسی و انتخابات شرکت می کنند.

وی عنوان کرد :این مردم هستند که اساس و عصاره و پایه حکومت اسلامی هستند.امیرالمومنین علی(ع) حقدارترین انسان ها به حکومت بود ولی وقتی مردم به صحنه نیامدند این بر امیرالمومنین هم واجب نشد.

وی ادامه داد: حضرت فرمود مردم شتافتند به سوی منزل من و نزدیک بود حسنین را زیر پا له کنند فرمود اگر حضور مردم نبود من وارد صحنه حکومت نمی شدم.

وی به نقل از رهبری گفت:در فرازی فرمودند: امامت جمعه جزء سخت ترین کارهاست معظم له حکمت الهی نماز جمعه را حضور مردم دانستند یعنی اینکه در همه ادیان ما مناسبتی و تجمعی و اجتماعی مثل نماز جمعه هر هفته و مستمر نداشته و نداریم که فرمودند فلسفه نماز جمعه حضور مردم است یعنی مردم را به صحنه آوردن و مردم حضور پیدا کردن که این تمرینی است برای همه شئونات حکومت اسلامی و این وظیفه به نماز جمعه سپرده شده است.

وی تصریح کرد:نکته بعد‌ پاسخ دندان شکن به مزدوران صهیونیسم در منطقه توسط سپاه بود عمل و اقدام به موقع سنجیده ،دقیق در یکی از این مقرهایی که در اقلیم کرستان مورد اصابت قرار گرفت ویلا کاملا تخریب شده خانه سرایداری که در همان محوطه بوده سالم مانده یعنی این اندازه دقیق انجام شد امروزموشک های ما نقطه زن ترین موشک های دنیا هستند.

خطیب جمعه باشت عنوان کرد: در مقابل ظلم امپراطور هستیم و هر ظالمی در دنیا بخواهد به ملت مظلومی و ملت ستم دیده ای ظلم کند قطعا غرش موشک های سپاه و ارتش و هوافضاسپاه آن ها را نابود خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد:دو نکته هست که باید به مدیران عرض کنم برخی از پروژه ها طبق بررسی ها و اطلاعاتی که داریم بخشی از آن ها ضمن تشکر بابت مجاهدت ها و پیگیری ها پروژه های عمرانی سخت است اما برخی از پروژه ها در خواب زمستانی هستند من از معاون عمرانی استاندار می‌خواهم که حضور پیدا کنند برخی از پیمانکاران مطالباتی دارند برخی از پروژه ها معارضاتی دارند در برخی از پروژه ها کم کاری هایی هست که این ها را بررسی کنند.

حجت الاسلام گنجه ای افزود: نکته دوم که پیگیری کردم گاهی اوقات پرونده های قضائی از خوانین سابق داریم که مردم برخی روستاها را اذیت می کنند من اطلاع دارم بیش از ۱۰ یا ۱۲ سال روح و روان یک روستا را یک خانزاده با شکایتی که در مجمتع های قضایی کرده به بازی گرفته این باید بررسی شود.

وی ادامه داد:روستایی هایی که پدرانشان هم روی این زمین ها کار کردند زحمت کشیدند همه چیز که برگه کاغذ نیست.قاضی مجبور است طبق برگه کاغذ حکم کند ولی باید همه مسائل دیده شود و عزیزان در برخی از روستاها نباید اجازه بدهیم این خان گزیدگی ادامه پیدا کند ما در انقلاب اسلامی هستیم این همه تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت به توده مردم است. 

وی فرداگفت:  اگر مشکلی برای انقلاب پیش بیاید این روستاها و عشایر همانگونه که اوایل جنگ این کار را کردند اسلحه خود را برمی دارند و به میدان می‌روند.

وی گفت: من هم بعد از چندین بار مطالبه و اینکه در دفتر حضور پیدا کردند از مدیرکل دادگستری استان درخواست دارم که این مورد را پیگیری کنند و تاکید این که مسائل خیلی با حوصله و تدبیر و با در نظر گرفتن سابقه تاریخی کسانی که در منطقه بودند حل شود .

امام جمعه باشت افزود:همه جوانب دیده بشود و سپس حکم دهند اگر پرونده تکی بود کسی ورود پیدا نمی کرد ولی وقتی یک روستا و دو روستا درگیر این مورد هستند و افرادی که سابقه شان مشخص است بخواهند دچار خان گزیدگی شوند این ها برای ما قابل قبول نیست و حتما طرف مردم هستیم.

پایان پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول