اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قاسم الاعرجی: روابط ایران و عراق مهم و راهبردی است

مشاور امنیت ملی عراق به دنبال حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل و تاکید مقامات کردستان عراق بر لزوم پاسخ سختگیرانه بغداد به حمله ایران، گفت که روابط ایران و عراق مهم و راهبردی است.

قاسم الاعرجی: روابط ایران و عراق مهم و راهبردی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در پیامی روابط ایران و عراق را مهم و راهبردی خواند.

مشاور امنیت ملی عراق، امروز (جمعه)، در حساب کاربری خود در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «روابط عراق و ایران مهم و راهبردی است و گفت‌و‌گو و دیپلماسی قادر به حل هرگونه مشکل یا سوتفاهم هستند».

مشاور امنیت ملی عراق این سخنان را بعد از حمله موشکی سه‌شنبه‌شب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک ساختمان مرتبط با موساد در اربیل بیان کرده است.

سپاه، بامداد سه‌شنبه، با ۲۴ فروند یک ساختمان مرتبط با موساد در اربیل عراق و همچنین مواضع تروریست‌های تکفیری در استان ادلب سوریه را هدف قرار داد. 

سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه به دنبال این حمله اعلام کرد: «نقطه‌ای که شناسایی کردیم، به ظاهر ویلاست، اما همانطور که بعد از حملات نشان می‌دهد، ساختمان مستحکم بتنی است که صهیونیست‌ها از اینجا استفاده‌هایی را برای کارهای جاسوسی و نیز عملیات‌های ویژه‌ای که داخل ایران انجام می‌شد، راهبری می‌کردند».

وزارت خارجه عراق، سه‌شنبه، به دنبال حمله سپاه اعلام کرد این کشور سفیر خود در تهران را برای مشورت درباره حملات موشکی ایران فراخوانده است.

«مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در واکنش به حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل، از بغداد خواست موضع سختگیرانه‌ای در قبال این حمله اتخاذ نماید.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در پی عملیات سپاه تاکید کرده بود: «ایران در عین حال در استفاده از حق مشروع و قانونی خود برای برخورد بازدارنده با منابع تهدیدکننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول