اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در خدمات مالی تحول‌آفرین است

یک کارشناس ارشد مدیریت مالی با بیان اینکه در کشورمان از نظر فناوری‌های دیجیتال به‌ویژه هوش مصنوعی در صنعت مالی کمتر بهره می‌بریم‌، گفت: از این رو کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در خدمات مالی منجر به تحولی در وضعیت شرکت‌های مالی خواهد شد.

کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در خدمات مالی تحول‌آفرین است

سید طاها میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه زنجیره ارزش خدمات مالی، اظهار کرد: ما در کشور از نظر سرمایه انسانی که بتوانند کاربرد فناوری‌های نوظهور را در زنجیره ارزش خدمات مالی و سرمایه‌گذاری توسعه دهد وضعیت غنی‌ای داریم، از این رو نخبگانی که در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، شتاب‌دهنده‌ها و سایر مراکز نوآوری و حمایتی فعالیت می‌کنند دستاوردهای متعددی دارند.

وی افزود: ما از نظر فناوری‌های دیجیتال به ویژه هوش مصنوعی در صنعت مالی کمتر بهره می‌بریم در حالی که در مقایسه با کشورهای همسایه، هم رشد استارتاپ‌های این حوزه سرعت بیشتری داشته است و هم نفوذ نوآوری دیجیتال در شرکت‌های فعال شتاب خوبی دارد.  

میرمحمدی افزود: دانش و نوآوری به طور خاص تا حدود زیادی غیرقابل منع کردن است به نحوی که در برخی از حوزه‌ها عدم وجود سیاست‌گذار به سرعت رشد این قبیل ابزارهای نوآور کمک کرده است. 

این کارشناس ارشد مالی خاطرنشان کرد: این آشفتگی در اقدامات سیاست‌گذار موجب شده است تا سرعت رشد ما نسبت به همسایگان کاهش یافته است به‌عنوان مثال در حوزه فناوری‌های مالی به‌طور واضح بانک مرکزی و بیمه مرکزی گاها قوانین و ضوابطی اعمال می‌کنند که مانع رشد و توسعه این کسب‌و‌کارها می‌شوند البته که در سالیان گذشته برخی تصمیمات تنظیم‌گرانه در این دو نهاد همچون آئین‌نامه تاسیس و فعالیت شرکت‌های فناور بیمه‌ای از اقدامات مثبت تلقی می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت دانش بنیان ادامه داد: در نگاه کلان و با رویکرد نفوذ فناوری‌های نوظهور همچون هوش مصنوعی در صنعت بانک، بورس، بیمه و سایر بخش‌ها همچون خدمات لیزینگ، صرافی و غیره پر از فرصت‌های ورود نوآوری و فناوری در خدمات خود هستند در حالی که به خوبی از این موضوع بهره نمی‌برند و از نظر امنیت اطلاعات و تجربه‌های ناموفق متعدد گارد ریسک‌گریزی نسبت به پذیرش این نوآوری‌ها دارند. 

وی عنوان کرد: ما در حوزه فناوری‌های مالی علاوه بر ریسک پذیرش بازار و مشتریان با قانون‌گذار و ریسک‌های ناشی از تصمیمات ناگهانی دست و پنجه نرم می‌کنیم به طوری که اگر ابزاری فن‌آورانه را به‌کارگیری کنید هر لحظه ممکن است با یک قانون جدید توسط قانون‌گذار مواجه شوید که مانع فعالیت‌های شما شود. 

میرمحمدی گفت: با وضعیتی که از توسعه کاربرد هوش مصنوعی در صنایع مختلف می‌بینیم کاربردی‌سازی آن در خدمات مالی منجر به تحولی در وضعیت شرکت‌های کارگزاری، سبدگران، بانک، بیمه، صرافی و لیزینگ و شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی خواهد شد. 

وی یادآور شد: نقش‌آفرینی شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی در توسعه کاربرد هوش مصنوعی بسیار حائز اهمیت است چرا که وظیفه داده کاوی و داده‌پردازی در زنجیره ارزش بازار مالی ایران توسط این مجموعه‌ها رخ می‌دهد و تلفیق این فعالیت‌ها با ابزارهای مبتنی بر کلان داده و هوش مصنوعی تحول‌آفرین می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول