اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

«ساحت حماسه» روایت سمفونیک 24000 شهید استان تهران رونمایی شد

«ساحت حماسه» روایت سمفونیک ۲۴ هزار شهید استان تهران شامگاه جمعه بیست و نهم دی ماه در تالار وحدت رونمایی شد.

«ساحت حماسه» روایت سمفونیک 24000 شهید استان تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، «ساحت حماسه» سمفونیک روایی ۲۴ هزار شهید استان تهران با رهبری استاد حسین شریفی، آهنگسازی امیرحسین سمیعی و خوانندگی محمد معتمدی، سید محسن حسینی، وهاب ابراهیمی، هادی حسن بیگی شامگاه روز جمعه بیست و نهم دی ماه درتالار وحدت تهران با حضور تعدادی مسؤولان و خانواده های شهدا رونمایی و اجرا شد.

این طرح شامل هفت موومان با عنوان با اسامی «شهدای نهضت»، «شهدای دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم»، «شهدای امنیت و شهدای ترور»، «شهدای دانش آموز، کودکان و مادران شهید»، «تشییع شهدا» و «خاطره» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. 

از جمله مسولان حاضر در این مراسم سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، علیرضا فخاری استاندار تهران، علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما، محمد اله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی بودند.

 

آنجا که موسیقی پا به عرصه می‌گذارد

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمدرسول‌الله در این مراسم ضمن گرامی‌داشتن یاد شهدای تهران اظهار داشت: دو سال پیش در سالگرد حاج قاسم وقتی شب شعر بین‌المللی حاج قاسم را برگزار کردیم؛ آقای حداد عادل نکاتی را بیان کرد که من هم از آن صحبت‌ها وام می‌گیرم؛ وقتی با دنیایی از ازخودگذشتگی مواجه هستیم و دنبال ابزاری برای بیان آن هستیم؛ اول سخن و کلام به کار می‌آید. در ادامه شعر پابه عرصه می‌گذارد. گاهی یک بیت یک دنیا حرف دارد و عمق حماسه را می‌گوید. گاهی به جایی می‌رسد که شعر هم توان ادامه دادن ندارد؛ آنجا موسیقی پا به عرصه می‌گذارد.

سردار حسن‌زاده تاکید کرد: حالا اگر این‌ها با هم تلفیق شوند؛ اثری فاخر خواهیم داشت؛ به اعتقاد من ترکیبی از این مفاهیم و عناصر در قالب هنر فاخر کمک می کند تا ما خود را سوار بر کشتی در یک اقیانوس بی انتها از وقایع و مفاهیم مرتبط با شهدا ببینیم که گویی افسانه‌ای ارزشمند است و هرکس به میزان داشته ها و تجربه هایش می تواند در اعماق این اقیانوس بی انتها حرکت کند.

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله بیان داشت: گرامی‌داشتِ یاد و نام شهدا و انتقال پیام آنان برای نسل جدید مطالبه مقام معظم رهبری است. یکی از راه‌های رسیدن به این مقصود همین آثار فاخر هستند که چنین مفاهیمی را ماندگار‌ می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این طرح گفت: در پروسه تولید و تمرین این پروژه وقتی تعدادی از قطعات را شنیدم، احساس می کردم غرق در خاطرات دوران دفاع مقدس هستم اما این اثر چیزی فراتر از خاطرات من بود که به مثابه حضور در یک اقیانوس ژرف و بی انتها می ماند.

 

  در این مراسم امیرحسین سمیعی آهنگساز«ساحت حماسه» و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن توضیحاتی در خصوص روند تولید این طرح تصریح کرد: خدا را شکر می کنم که یک بار دیگر توفیق خدمتگزاری به راه شهدا را به بنده داد. کاری که از هشت ماه پیش وارد مرحله ساخت و تولید شد و امروز شاهد رونمایی از بخش اجرایی آن هستیم؛ پروژه ای که به زودی اثر صوتی آن نیز رونمایی می شود.

محمد معتمدی از خوانندگان این روایت سمفونیک در پایان اجرای آن گفت: ما هیچ کاری برای شهدا و خانواده های شهدا نمی توانیم انجام دهیم جز اینکه فقط برای آنها بخوانیم. پس واقعا ما را ببخشید که نمی توانیم بیشتر از این قدردان شما عزیزان باشیم.

در پایان این مراسم از نشان پروژه سمفونیک «ساحت حماسه» در قالبی نمادین، رونمایی و از دست اندرکاران طرح از جمله امیرحسین سمیعی آهنگساز طرح، حسین شریفی رهبر ارکستر طلوع، خوانندگان محمد معتمدی، سید محسن حسینی، وهاب ابراهیمی، هادی حسن بیگی و مدیر ارکستر مهیار مهرآذر قدردانی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول