اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف و ضبط اسلحه بادی در منطقه پلنگاب خنداب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خنداب از کشف و ضبط یک فقره اسلحه بادی از متخلفین شکار و صید در منطقه پلنگاب خبر داد.

کشف و ضبط اسلحه بادی در منطقه پلنگاب  خنداب

سعید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خنداب اظهار کرد: ماموران حفاظت و گشت محیط زیست خنداب روز گذشته حین گشت زدنی در منطقه شکار ممنوع پلنگاب موفق به کشف و ضبط یک فقره اسلحه بادی از متخلفین شکار در این منطقه شدند.

وی تصریح کرد: منطقه پلنگاب از ذخایر و زیستگاه‌های مهم طبیعی استان مرکزی است که 10 درصد از پرندگان ایران و 40 درصد از پرندگان استان را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه منطقه شکار ممنوع پلنگاب در پنج کیلومتری خنداب از ذخیره گاه های بکر منطقه است که 27 گونه پستاندار در این منطقه شناسایی شده است، بیان کرد: گونه‌های جانوری شاخص ساکن در منطقه شامل قوچ، میش، شغال، گرگ، روباه، کفتار و تشتی است.

به گفته وی در این منطقه 52 گونه پرنده شامل کبک، تیهو، باقرقره، کبوتر، قمری، عقاب و دلیجه و انواع خزندگان از قبیل مارهای سمی، لاک پشت، و مارمولک نیز به صورت پراکنده در اغلب مناطق دیده می شود.

اسکندری گفت: پلنگاب در سال 1390 با وسعتی معادل 23 هزار و 2 هکتار به عنوئان منطقه شکار ممنوع تعیین شده است.

به  گزارش فارس مناطق تحت حمایت استان مرکزی شامل 2 منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک و الوند خمین، دو پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، مناطق شکارممنوع بازرجان تفرش، کلاهه آشتیان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر طبیعی ملی غار نخجیر است. 

پایان پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول