اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی به بخش تولید فشار وارد می‌کند

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و عدم پرداخت تسهیلات از یک سو مقداری در کنترل تورم تاثیرگذاشت اما از سوی دیگر این تفکر انقباضی روی تولید و تولیدکنندگان تاثیر منفی گذاشت و فشار زیادی به بخش تولید وارد کرد.

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی به بخش تولید فشار وارد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدکمال حسینی نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج پیش از ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان اظهار کرد: سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و عدم پرداخت تسهیلات از یک سو مقداری در کنترل تورم تاثیر گذاشت اما از سوی دیگر این تفکر انقباضی روی تولید و تولیدکنندگان تاثیر منفی گذاشت و فشار زیادی به بخش تولید وارد کرد.

وی اضافه کرد: این استراتژی و مشکلات گذشته‌ای که همه بر آن واقف هستیم بر دوش فعالین اقتصادی در دولت و هم بخش خصوصی است و با به عنوان نمایندگان بخش خصوصی سعی می‌کنیم در جلسات این چنین فشارها را کمی تعدیل کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج افزود: به عنوان نمایندگان فعالین اقتصادی بخش خصوصی به نوعی سعی داریم صدا و خواسته‌های آنان را به گوش مسئولان برسانیم.

حسینی اضافه کرد: سعی ما این است که با یک گفتمان منطقی مطالبات و درخواست بخش خصوصی را به گوش مسئولان برسانیم.

وی افزود: در راستای بهره‌گیری بهتر از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خرسندیم که اتاق بازرگانی با همکاری فرمانداران در یک اقدام مبتکرانه و برای نخستین بار در کشور مشکلات این بخش را شهرستان به شهرستان دنبال می‌کند و در قالب دفترچه‌هایی تدوین می‌شود.

حسینی از ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌ای با محور احصای مشکلات و راهکارها در حوزه اقتصاد توسط بخش خصوصی در استان کردستان خبر داد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد فعال‌سازی این سامانه که بانک اطلاعاتی از مشکلات، ظرفیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه اقتصاد به تفکیک شهرستان‌هاست باشیم.

وی اضافه کرد: این سامانه به صورت دیجیتال و با دسترسی‌های مشخص اصلاعات دقیق در مورد چالش‌ها و مشکلات بخش اقتصادی را در سطح شهر، شهرستان و استان در دسترس قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول