اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان بعنوان مجری طرح پایلوت مکتب در کشور انتخاب شد

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده ولی فقیه و استاندار هرمزگان و با ارائه توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی استان این اقناع صورت گرفت که هرمزگان به عنوان پایلوت طرح ملی در حوزه کتاب و کتابخوانی انتخاب شد.

هرمزگان بعنوان مجری طرح  پایلوت مکتب در کشور انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرشاد محمدی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان امروز در تبیین رویداد بزرگ فرهنگی استان با اصحاب رسانه اظهار کرد: تفاهم‌نامه ای بین مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور با نام اختصاری مکتب و ستاد توانمندسازی و محرومیت زدایی ۲۰۲۰ محدوده کشور در تهران امضا شده است.

محمدی با برشمردن ظرفیت های بزرگ و چشم انداز امید بخش این طرح آزمایشی در استان هرمزگان افزود: کارگروه ملی مکتب 18 عضو حقوقی دارد و برخی از اعضاء کارگروه ملی «مکتب» که شامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، کتابخانه مرکز اسناد جمهوری اسلامی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، کتابخانه آستان قدس رضوی، موزه ملک و کتابخانه دانشگاه تهران هستند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان ادامه داد: از مواهب این طرح حضور قائم مقام وزیر کشور «مسئول ستاد ۲۰۲۰» معاون سازمان ملی اسناد و کتابخانه‌های ایران،  مهمانان حقیقی و حقوقی شامل ۱۷ مهمان به صورت بر خط و حضوری در جلسه ۲۷ دی ماه در استانداری هرمزگان شرکت کردند.   

محمدی اضافه کرد: مرحله اول این طرح اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث کتابخانه در شهرک پیامبر اعظم، بخش رویدر بندر خمیر، سردشت بشاگرد و جزیره لارک است و شهرستان بشاگرد تنها مرکز شهرستانی است که فاقد کتابخانه است و جزیره لارک با مساعدت استاندار با پیوست فرهنگی و گردشگری احداث آن مورد موافقت قرار گرفته است.

وی افزود: اختصاص ۵۰ هزار جلد کتاب از  طرف مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور با محور مرکز اسناد کتابخانه‌های ملی ایران ظرف دو ماه آینده ارسال خواهد شد و این حجم کتاب برای ۸۱ باب کتابخانه اداره کل استان، کتابخانه‌های مساجد، مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همه ظرفیت‌های موجود را شامل خواهد شد.  

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اعلام کرد: اداره کل به عنوان نخ تسبیح جهت کمک به رشد متوازن و عادلانه در حوزه کتاب و کتابخوانی عمل می‌کند و کمک همه دستگاه‌های اجرایی استان را برای بهبود بخشی این طرح را می‌طلبد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول