اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دهه فجر آغاز واگذاری پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌شمالی

معاون مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون درصد پیشرفت واحدهای مسکن در طرح پیمانکاری ۴۵ درصد و در خودمالکی ۳۲ در صد است که در دهه فجر امسال اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر اسفراین به متقاضیان واگذار می‌شود.

دهه فجر آغاز واگذاری پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌شمالی

حسین جزمی، معاون مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی در خراسان‌شمالی در حال ساخت است که از این تعداد دوهزار و ۲۵ واحد به صورت ویلایی و مابقی به صورت آپارتمانی است.

وی گفت: در مجموع برای این میزان واحد مسکونی ۵۰۰ هزار متر مربع زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی تامین و در حال ساخت است.

معاون مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این طرح به ۲ روش گروه ساخت و بنیاد ساخت (پیمانکار) است خاطرنشان کرد: در گروه ساخت متقاضی مسکن، زمین مورد نیاز را دریافت و خود مراحل ساخت را انجام می دهد اما در روش بنیاد ساخت (آپارتمانی) مسکن پس از ساخت تحویل متقاضی می شود.

وی بیان کرد: هم اکنون واحدهای مسکن در بنیاد ساخت ۴۵ درصد و در گروه ساخت ۳۲ در صد است که در دهه فجر امسال اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر اسفراین به متقاضیان واگذار می گردد.

جزمی افزود: بیشترین کمبود مسکن در شهرستان های بجنورد، شیروان و آشخانه است که با تامین زمین در این شهرستان ها امیدواریم در بازه زمانی 2 ساله به هدف و برنامه تعیین شده دست یابیم.

وی در ادامه یکی از مشکلات اصلی بر سر راه محقق شدن هر چه سریع تر این طرح بزرگ را پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانکهاعنوان کرد و گفت: در همین راستا رایزنی‌هایی انجام شده است و امیدواریم این امر هرچه سریعتر برطرف شود.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که بر مبنای اجرای قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی از همان آغاز به کار دولت اجرا شد و مهمترین تحول آن نسبت به طرح‌های قبلی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر در تغییر الگوی ساخت و تعداد است.

سهم خراسان شمالی از این طرح سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول