اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

معاون وزیر صنعت: وارد مرحله رشد صادراتی شده‌ایم

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگ‌های و توافقات صورت گرفته با کشور‌های همسایه باعث رشد صادراتی کشور شده است.

معاون وزیر صنعت: وارد مرحله رشد صادراتی شده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد موسوی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان یزد اظهار کرد: اگر امروز به راحتی از تراز ۱۰۰ میلیارد ریالی تراز تجاری کشور حرف می‌زنیم این یک اتفاق بی نظیر است.

وی با اشاره به تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان در خودکفایی کشور افزود: به واسطه جنگ اوکراین بسیاری از کشور‌های مطرح و پیشرفته دنیا از تولید قطعات ساده ناتوان هستند به همین دلیل به تولیدات ایران نیاز دارند.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت از رفع بسیاری از نیاز‌های کشور به واسطه تلاش و کوشش صادرکنندگان ایران خبر داد و گفت: امروز اتفاق بزرگی و بسیار مثبتی در زمینه جهاد ارزآوری، خوکفایی و تامین کالا‌های صنعتی و معدنی انجام شده که به واسطه تلاش شبانه‌روزی صادرکنندگان است.

موسوی تصریح کرد: در سفر به استان‌های مختلف کشور اکثر آن‌ها درخواست راه‌اندازی خط تولید خودرو و ماشین آلات و سایر زنجیره‌های تولید را دارند و این در حالی است که استان‌ها و مناطق جغرافیایی مختلف کشور باید مزیت‌های رقابتی بوم جغرافیایی خود را شناسایی کنند و بر این اساس نسبت به راه‌اندازی خط تولید اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تمامی امکانات خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار داد و وزارت صنعت و معدن نیز هر نیازی که استان داشته باشد حمایت کند.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول