اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بزرگترین استان ایران آماده برگزاری انتخابات ۱۴۰۲

خبرها حاکی از آن است که کرمان به‌عنوان بزرگترین استان ایران آماده برگزاری انتخابات پرشور و نشاط ۱۴۰۲ است و همه امکانات برای انتخاباتی امن و سالم پای کار آمده است.

بزرگترین استان ایران آماده برگزاری انتخابات ۱۴۰۲

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز یکشنبه یکم بهمن‌ماه ستاد انتخابات با حضور استاندار و فرمانداران سراسر استان کرمان برگزار شد و خبرها حاکی از آن است که کرمان همانند سال‌های گذشته برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ آماده است.

مشارکت مردم مهمترین اصل انتخابات است

این در حالی‌ست که استاندار کرمان در سخنانی اظهار داشت: هیئت نظارت وظایفی را برعهده دارد و شورای نگهبان و هیئت نظارت وظایف خود را انجام می‌دهند، زیرا باید پاسخگوی عملکرد خود به خدا و مردم باشند.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: اصل انتخابات یک اتفاق مهم در کشور ماست و در دنیا به عنوان نماد شناخته شده است و اگر انتخابات تقویت شود در دنیا هم دیده می‌شود زیرا حایز اهمیت زیادی است و باید برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم پای صندوق رای یک اصل مهم است، عنوان کرد: مردم در انتخابات همچنین تصمیم‌گیری برای انتخاب نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را انجام می‌دهند و مسؤولیت تصمیم خود را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان اضافه کرد: سلامت انتخابات شامل بدون عیب و نقض برگزار کردن انتخابات و عدم دخالت در فرآیند انتخابات است و اجازه نداریم علایق سیاسی خود را در انتخابات دخالت دهیم.

فرمانداران در انتخابات «سلیقه‌ای» عمل نکنند

فداکار اظهار داشت: اینکه من به عنوان استاندار یا فرماندار سلیقه خود را در انتخابات دخالت دهم، شرعا و قانونا قابل‌قبول نیست و اجازه دخالت به هیچ کس را با وجود فشارهای موجود ندهیم زیرا ما مامور به برگزاری انتخابات سالم و امن هستیم.

وی خواستار ایجاد فضای داغ رقابتی در انتخابات امسال در سراسر استان کرمان شد و بیان کرد: مردم حق دارند به هر فردی که دوست دارند، رای بدهند. استاندار کرمان ادامه داد: هنوز نظر ۱۰۰ درصد شورای نگهبان درباره تایید یا رد صلاحیت‌ها اعلام نشده است و پس از اعلام نظر نهایی باید به افزایش مشارکت کمک کنیم.

فداکار با بیان اینکه یکسری مسائل مانند بحث پروژه‌های نیمه‌تمام همیشه وجود دارد و مربوط به انتخابات نمی‌شود، گفت: حضور در مساجد و تعامل با مسجدی‌های دغدغه‌مند، دیدار با دانش‌آموزان، دانشجویان و سران طوایف، فضاسازی انتخاباتی مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه حوزه آی‌تی جزو جدانشدنی انتخابات امسال است، اظهار داشت: باید مشکلات احتمالی در حوزه آی‌تی شناسایی و برطرف شود.

استاندار کرمان بیان کرد: ظرفیت‌های معدنی خوبی در جنوب استان کرمان فعال شده است و یک معدن تیتانیوم و پروژه فولادی آماده افتتاح است. فداکار تصریح کرد: مسائل و مشکلات شهرستان‌ها در اسرع‌وقت پیگیری و رفع می‌شود و این در حالی‌ست که منابع عمرانی در حال ابلاغ و پرداخت است.
برگزاری ۳ مانور انتخاباتی در کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در این نشست اظهار کرد: فرمانداران بعد از حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان در بحث تدابیر امنیتی با توجه به تهدیداتی که بود، تدابیر و پیگیری‌های ویژه‌ای داشتند.

رحمان جلالی ادامه داد: ۴۰ روز تا انتخابات اسفندماه سال‌جاری باقی مانده است و تاکید استاندار کرمان بر اجرای راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری شامل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه باید آرایش لازم نسبت به حوزه انتخابات در سراسر استان کرمان گرفته شود، عنوان کرد: تمام اقدامات اجرایی برای برگزاری انتخابات امسال مرور شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اضافه کرد: سه مانور انتخاباتی با حضور فرمانداران در بهمن‌ماه‌جاری برگزار می‌شود تا میزان آمادگی ستادهای انتخاباتی سنجیده شود.

جلالی ابراز داشت: بنا بر پیشنهاد استاندار کرمان همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد هرچه بیشتر با حلقه‌های میانی با ایجاد گروه‌های ۹ گانه برای گروه‌های مرجع کرمان انجام شده است تا شاهد مشارکت هرچه بیشتر اقشار مختلف در انتخابات باشیم.

نقطه کور انتخاباتی نداریم

وی اظهار کرد: استاندار کرمان به‌مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان‌های تابعه استان برای کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های امیدآفرین حضور پیدا می‌کند.

جلالی یادآور شد: مانور انتخابات با فرآیند رای‌گیری و احراز هویت به‌صورت الکترونیکی تا ساعتی دیگر در محل فرمانداری کرمان و با حضور اهالی رسانه برگزار می‌شود.

وی از تدوین اطلس امنیت انتخابات استان کرمان خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای در استان کرمان ثبت شده است و تمام تلاش ما بر این است تا نقطه کور در استان نداشته باشیم.

آی‌تی‌ها به‌خط هستند

جلالی با بیان اینکه اکثر فرآیندهای انتخابات به‌شکل الکترونیکی شده است از آماده‌باش و به‌خط بودن مجموعه آی‌تی‌های استان کرمان خبر داد.

وی با اعلام آمادگی فرمانداران در سراسر استان کرمان برای برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: استان کرمان برای برگزاری انتخابات پرشور و نشاط آمادگی لازم را دارد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول