اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تدوین سبد بورس‌های 13 گانه از سوی وزارت علوم

رئیس سازمان امور دانشجویان از تدوین سبد بورس‌های ۱۳ گانه در حوزه آموزش عالی خبر داد.

تدوین سبد بورس‌های 13 گانه از سوی وزارت علوم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان از تعریف ۱۰ نوع بورس دانشجویی در وزارت علوم خبر داد و اظهار کرد: هدف از بورس وطن (شهید حاج قاسم سلیمانی) تربیت نیروی متخصص در کشورهای دیگر با هدف توسعه روابط علمی اقتصادی فرهنگی اجتماعی با آن کشور در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد است.

وی تصریح کرد: بورس وطن هدفش این است بتواند نیاز نیرو انسانی خود را بجای اینکه از داخل کشور به خارج از کشور تامین کند، این نیروها در خارج از کشور تربیت شوند؛ یعنی دانشحویان ایرانی که در رشته خاص فارغ‌التحصیل شده اند و به خارج از کشور می روند و در راستای نیازهای آن دستگاه مقاطعی را در آن کشور تحصیل می‌کند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: به طور مثال در حوزه سازمان زمین شناسی اگر این سازمان بخواهد ارتباطات خود را در محیط بین‌المللی ارتقا ببخشد، شناخت آن محیط اهمیت دارد. این امکان زمانی اتفاق می‌افتد که دانشجو در آن کشور تحصیل و فهم عمیق تری پیدا کند تا بتواند ظرفیت‌هایی برای کشور در حوزه مورد نظر ایجاد کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با بیان اینکه استفاده از بورس وطن شروع شده است، گفت: محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز بسته به نیازی که دارند، می‌توانند درخواست بورس وطن بدهند.

داداش پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان زمین شناسی کشور درخواست استفاده از بورس وطن داده و رایزنی برای استفاده از این بورس با دستگاه‌های اجرایی نیز آغاز شده است.

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از ابتدای سال جاری با تعریف بورس‌های فنی مهندسی (شهید چمران)، علوم پایه (شهید احمدی روشن)، علوم انسانی (شهید علامه طباطبایی)، سلامت (شهید کاظم آشتیانی) و هنر(شهید آوینی) در حوزه تامین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و بورس‌های دانش (شهید فهمیده)، مشاغل(شهید رجایی)، ابرار(شهید هادی)، وطن (شهید قاسم سلیمانی)، بورس کوتاه مدت خارج و کوتاه مدت داخل کشور (شهید سیدحسین علم الهدی)، سرآمدان (شهید مجید شهریاری) و بنگاه‌های اقتصادی (شهید طهرانی مقدم) در حوزه دانشجویی، سبد بورس‌های ۱۳ گانه تدوین کرد و بسیاری از این بورس‌ها از سال تحصیلی جاری تحصیلی اجرایی می‌شود و در این صورت تأمین هیأت علمی به منظور ایجاد و تقویت رشته/گرایش‌های اولویت دار و مورد نیاز کشور بر اساس اسناد بالادستی از جمله رشته‌های: هنر، بین رشته‌ای، علوم دریایی، نوظهور و تقویت متوازن مراکز آموزشی و پژوهشی کشور صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول