اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: موسیقی محلی خراسان‌جنوبی مهم‌ترین توانمندی این خطه است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های هنری خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مهم‌ترین توانمندی‌های این خطه، موسیقی محلی و به طور ویژه دوتارنوازی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: موسیقی محلی خراسان‌جنوبی مهم‌ترین توانمندی این خطه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند از جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی شب گذشته در دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و جمعی از هنرمندان کشوری که به منظور حضور در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر خراسان جنوبی به این استان سفر کرده بودند اظهارداشت:زبان هنر، مؤثرترین شیوه انتقال توفیقات کشور به جامعه است.

وی گفت: ایران به لحاظ قدمت، سابقه و قدرت ، حرف زیادی برای گفتن دارند و در دنیا سرآمد است.

وی به بخشی از توفیقات کشور در چهل سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با توفیقاتی که در زمینه های هسته ای، فضایی، پزشکی و ... حاصل شده، الان دیگر ایران یک کشور جهان سومی به شمار نمی رود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما سال ها از ظرفیت پزشکانی از کشورهای هند و پاکستان استفاده می کردیم، تصریح کرد: الان توان پزشکی ما به درجه ای رسیده که از کشورهای دیگر برای مداوا و درمان به ایران می آیند.

قناعت با تأکید بر اینکه این توفیقات باید برای جامعه تبیین شود، متذکر شد: این توفیقات اگر از زبان هنرمندان و با استفاده از ظرفیت های هنری بیان شود، قطعاً اثرگذاری بیشتر و بهتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: هنرمندان به جهت جایگاهی که دارند در انتقال این داشته ها به ویژه به قشر جوان بهتر می توانند اقدام کنند.

به گفته وی مفاخر فرهنگی، علمی و هنری می توانند مانع گسست نسلی شوند.

استاندار خراسان جنوبی به پیشینه تاریخی خراسان جنوبی اشاره کرد و از مردم این استان با صفاتی همچون با نجابت، هنرمند، ولایتمدار و همیشه همراه نظام یاد کرد.

قناعت خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با داشتن چندین و چند اثر تاریخی ملی و جهانی، پدران علم، مفاخر و چهره های ماندگار بی نظیر، هنرمندان سرآمد و ... متأسفانه مظلوم واقع شده و ناشناخته مانده است.

به گفته وی یکی از بهترین راه های معرفی این استان غنی، استفاده از ظرفیت هنر در قالب برگزاری جشنواره ها، همایش ها و ... با بهره گیری از پتانسیل های موجود است.

وی متذکر شد: با برگزاری هر برنامه ای که به معرفی داشته های کم نظیر خراسان جنوبی کمک کند، موافق هستیم.

خراسان جنوبی استان برتر در هنر

سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر هم در این دیدار گفت: استان خراسان جنوبی یکی از بالاترین استان ها به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر نسبت به جمعیت آن است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که مردم آن به هنر علاقمند باشند، هنرمندان و نامداران جایگاه ویژه ای دارند.

وی با اشاره به سفر آبان ماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی، تصریح کرد: همراهی استان در تحقق وعده های وزیر بسیار مؤثر بود.

به گفته وی برگزاری آیین تکریم نامداران استان از وعده های همان سفر است که به سرعت به نتیجه رسید و در آخرین روز دی ماه برگزار شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به ظرفیت های هنری خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مهمترین توانمندی های این خطه، موسیقی محلی و به طور ویژه دوتارنوازی است.

پوراحمدی پیشنهاد داد: برای معرفی این هنر می توان برگزاری یک مراسم ویژه، مشابه کاری که دف نوازان کردستان انجام می دهند را برنامه ریزی کرد.

وی با تأکید بر اینکه هزینه های برگزاری این مراسم را صندوق هنر تأمین می کند، متذکر شد: برگزاری این مراسم نیاز به مکان مناسب و پوشش رسانه ای غنی دارد که بتواند به عنوان یک بستر فرهنگی به معرفی استان هنرپرور خراسان جنوبی کمک کند.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول