اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

جشنواره رازی برگزار می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در جشنواره رازی، پژوهش های برتر و مسئله محور معرفی و استعدادهای درخشان در میان محققین جوان و دانشجویان شناسایی خواهد شد.

جشنواره رازی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نشست خبری بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با حضور یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، امروز «۱ بهمن ۱۴۰۲» در سالن جلسات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. 

در ابتدا پناهی در خصوص هدف از برگزاری جشنواره تحقیقات و فناوری رازی گفت: شناسایی محققان و فناوران برتر ایرانی، کشف استعدادهای درخشان در محققان جوان و دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است تا بتوانیم از طریق آن  روح فناوری را در دانشجویان و محققان جوان تقویت کنیم.

وی در ادامه افزود: در این جشنواره بر تحقیقات با کیفیت تأکید داریم.  در جشنواره رازی، پژوهش های برتر و مسئله محور معرفی و استعدادهای درخشان در میان محققین جوان و دانشجویان شناسایی خواهد شد.

پناهی در خصوص تحقیقات توضیح داد: در جشنواره ۶۸  تحقیق خواهیم داشت که ۲۰ تا از آنها حقیقی و ۴۸ تا دیگر حقوقی هستند.  در کنار حمایت‌هایی که از تحقیقات حقیقی خواهیم داشت از ۴۸ دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌ها و نهادها و... نیز تقدیر خواهد شد. در کنار حمایت‌های که از تحقیقات حقیقی خواهیم داشت از تحقیقات حقوقی هم که شامل دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌ها و نهادهای فعال در امر پژوهش، مراکز تحقیقاتی و دانش‌بنیان، پژوهشکده‌ها... نیز تقدیر خواهد شد.

وی درخصوص تقدیر از تحقیقات حقوقی توضیح داد: در خصوص تقدیر از تحقیقات حقوقی باید گفت که این ۴۸ تقدیر شامل ۴ محقق،۳ مخترع، ، ۲ فناور، ۳ محقق جوان، ۲دانشجوی فناور، ۲ پژوهش کاربردی، یک طرح تخقیقاتی و ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی در تیپ‌های یک، دو، سه و نوپا خواهد بود.

وی در ادامه توضیح داد: ما نزدیک به دو سال است که کلمه فناوری را به عنوان جشنواره اضافه کرده‌ایم. به همین دلیل قسمت‌های مربوط به فناوری خیلی بزرگ شده و  در خال حاضر شش عدد مرکز رشد فناوری، ۱۹ مرکز تحقیقات فناوری، سه شرکت صاحب محصول برتر، شرکت‌های دانش‌بنیانی که تحقیقات بزرگی انجام داده باشند و... مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حتی در کنار اینها از واحد‌های توسعه بالینی بیمارستان‌ها ، از مجلات علمی و پژوهشی که به زبان فارسی و انگلیسی و از ۱۹ مرکز تحقیقاتی که در خصوص مسائل  کلان وزارت بهداشت را بررسی کردند تقدیر خواهد شد.

پناهی در خصوص پیشرفت در زمینه تحقیقات و فناوری نسبت به سنوات گذشته گفت: در سال گذشته ما یک سری تغییراتی را در زمینه تحقیقات و فناوری اعمال کردیم . اولین تغییر ایجاد شده، ایجاد یک نگاه حمایتی از محققین و پژوهشگران و نخبگان جوان بود که به اشکال مختلف این افراد مورد حمایت قرار گرفتند. دومین نگرش ایجاد شده جهت یابی تحقیقات بود. در سنوات گذشته ما دریافت کننده بودیم اما از سال گذشته تا کنون خودمان نیازهای حوزه سلامت که در کمیته سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اندرا  در اختیار محققان قرار می‌دهیم و اینها را متناسب با زیرساخت، علاقه و تحصیلات در اختیار محققین قرار دادیم. یعنی هم محققان جوان را شناسایی کردیم و هم تحقیقات را جهت دادیم. در نگرش سوم هم عدالت محوری را اجرا کردیم‌.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد :  یکی دیگر از تغییراتی که لحاظ کرده‌ایم این است که تحقیقات را به سمت مردمی کردن برده‌ایم، یعنی نتیجه این تحقیقات در سفره مردم دیده می‌شود. این تحقیقات در زمینه مواد اولیه دارو، دارو، تجهیزات مصرفی و سرمایه‌ای، پویش سلامت که بار بیماریهای قلبی و عروقی، پرفشاری خون و دیابت و...  که جزو نیازهای فعلی جامعه است و باید برای آن تحقیقات پیشگیرانه انجام شود، برده ایم.

آمار محصولات حوزه سلامت شامل ۱۸۷۰ محصول تجاری و ۴۷۰۰ محصول نمونه اولیه خواهد بود که ازاین تعداد ۳۰۲ محصول امسال در جشنواره رازی به نمایش گذاشته خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول