اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سویه جدید کرونا به کشور وارد شد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ویروسی که این روز ها مردم را درگیر کرده ترکیب سه ویروس است که کرونا و آنفولانزا بخشی از آن است.

سویه جدید کرونا به کشور وارد شد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امشب ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ تهران گفت: در ترکیه علامت‌هایی در بیماران ظاهر شده است که نشانه‌های آنفولانزاست که به صورت بستری و سرپایی در بیمارستان‌ها حضور دارند.

قناعتی افزود: با بررسی‌های ویروس شناسی که بر روی این بیماری انجام شده است سه ویروس مهم  از جمله کرونا و آنفولانزا را  نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کرونایی که هم اکنون وجود دارد در محدوده دستگاه تنفسی فوقانی باقی می‌ماند و خوشبختانه ریه‌ها را درگیر نمی‌کند و آنفولانزا هم به همین شکل است.

وی ادامه داد: بنابراین این ویروس کشندگی آنچنانی ندارد و صرفاً باعث ناتوانی می‌شود.

قناعتی گفت: افراد مسن و افراد این بیماری‌های زمینه‌ای دارند حتماً باید در فضای متراکم و بسته حتماً از ماسک استفاده بکنند چرا که ماسک ابتلا را بسیار کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: درمان این بیماری هم بسیار ساده است مانند خوردن مایعات بسیار و استراحت که می‌تواند بسیار کمک کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول