اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقبال ریاض از کاهش تنش میان ایران و پاکستان

پس از بروز تنش بین تهران و اسلام‌آباد که اخیرا به پایان رسید، وزارت امور خارجه عربستان سعودی گفت که از کاهش تنش و بازگشت روابط دیپلماتیک ایران و پاکستان استقبال می‌کند.

استقبال ریاض از کاهش تنش میان ایران و پاکستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  وزارت امور خارجه عربستان سعودی شامگاه امروز یکشنبه، از «توافق کاهش تنش و بازگشت روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان» استقبال کرد.

ریاض ابراز امیدواری کرد که تمامی اختلافات، از طرق مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو و بر مبنای اصول حقوق بین‌الملل از جمله منشور سازمان ملل و اصل حسن همجوری حل شود.

پیش از این، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در داووس سوئیس دیدار و رایزنی داشت. وی در این دیدار بر «اهمیت حفظ امنیت و صلح بین‌الملل»، تأکید کرده بود.

تنش در روابط اسلام آباد و تهران، بعد از حمله شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ایران به دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم آغاز شد. 

در واکنش به آن حمله، وزارت خارجه پاکستان صبح روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه‌ای از «حملات نظامی دقیق و کاملاً هدفمند» را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و کاردار پاکستان در تهران را به وزارت خارجه ایران کشاند.

پاکستان بعد از حمله موشکی ایران روز چهارشنبه سفیرش در ایران را فراخوانده و تمامی تعاملات دوجانبه با تهران را به حالت تعلیق درآورده بود.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای بعد از اتمام نشست کابینه تصریح کرد: «پاکستان و ایران در خصوص کاهش تنش‌ها و احترام به حاکمیت هر یک بر سرزمین‌های خود توافق دارند.»

رسانه‌های پاکستان 29 دی ماه گذشته گزارش دادند که دولت این کشور تصمیم گرفته به مناقشه با ایران پایان داده و روابط کامل دیپلماتیک با ایران را از سر بگیرد.

کابینه پاکستان در جلسه‌ای به ریاست نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، انجام اقدامات لازم برای احیای کامل روابط دیپلماتیک با ایران را تأیید کرد.  پیش از نشست کابینه، «جلیل عباس جیلانی»، وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفته بود اسلام‌آباد مایل به تشدید تنش‌ها با ایران نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول