اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صندوق‌های رأی برای کشور امنیت‌آفرین است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن درصدد فروپاشی نظام اسلامی است گفت: همین مردمی که در مشکلات هستند، نظام را حفظ کرده‌اند پس اگر کسی فکر می‌کند امنیتی که صندوق‌های رای برای کشور ایجاد می‌کند کمتر از اقدامات تامین‌کنندگان امنیت است، سخت در اشتباه است‌.

صندوق‌های رأی برای کشور امنیت‌آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عبدالله گنجی ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی همدان در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات متفاوت شده است گفت: برخی می‌گویند اگر رای دهیم چه اتفاقی رخ خواهد داد که باید اهمیت شرکت و اثرگذاری آن در جامعه تبیین شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه در انقلاب و سال‌های اول آن، با وجود مشکلات بسیار شعار اقتصادی در انتخابات نداشتیم، افزود: در گذشته و در زمان انتخابات مردم به این فکر نمی‌کردند باید انتخابات برای آنها آورده اقتصادی داشته باشد. 

وی با بیان اینکه منزلت‌های عرفی در جامعه رشد کرده و منزلت‌های علمی در بهترین حالت تثبیت شده است گفت: گرایش به لذت‌گرایی، تفریح و سرگرمی پوچ رشد کرده که نمی‌توان نسبت به اثرگذاری این موضوع در مسائل جامعه مانند انتخابات بی‌تفاوت بود که البته ما نیز این مسئله را درک نکرده‌ایم.

گنجی با بیان اینکه در شرایط انفجار اطلاعات برای اقناع مخاطب باید از روش متقاعدسازی مبتنی بر برهان و استدلال بهره ببریم تاکید کرد: در شرایط امروز کم نیستند مراجع تاثیرگذاری که در اراده ما و حاکمیت قرار ندارند، برای مثال یک شبکه بیگانه با هدف تغییر سبک زندگی ایرانی‌ها فعال شد و در بخشی از جامعه نیز اثر گذاشت‌.

وی با اشاره به شکل‌گیری جریان های فکری متفاوت در کشور گفت: برخی از چهره‌ها در حال رقابت با نظام جمهوری اسلامی هستند با وجودی که برخی از آنها دارای سابقه در نظام بودند اما فکر و دیدگاه آنها تغییر کرده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه تلاش نهفته‌ای در حال شکل‌گیری است که رای دادن یک افتخار تلقی نشود گفت: باید جلوی این‌ اتفاق گرفته شود.

وی با تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس گفت: رهبری هیچ گاه تا چند ماه قبل از انتخابات اجازه نمی‌دادند کشور وارد فضای انتخاباتی شود اما در این دوره از اوایل سال درباره این موضوع صحبت کردند و ادبیاتی به کار بردند که سابقه نداشته است.

گنجی مشارکت بالا در انتخابات را دغدغه جدی رهبر انقلاب دانست و با بیان اینکه اعتماد، کارآمدی و رقابت باید مد نظر باشد‌ افزود: مجلس پنجم رقابتی‌ترین مجلس، بود که کارگزاران سازندگی وارد خانه ملت شدند و سال ۷۶ و ۸۸ نیز بزرگترین رقابت ریاست جمهوری در کشور را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه باید مشارکت را بالا ببریم هرچند مشارکت در انتخابات این دوره بیشتر از سال ۹۸ خواهد بود گفت: ۲۲ بهمن جایگاه مردمی نظام است اما دشمن چندان به آن توجه نمی کند و موضوع انتخابات و حضور کمرنگ مردم را دنبال می‌کند تا بگوید جایگاه مردمی نظام پایین است ضمن اینکه رای پایین، اعتماد به نفس را از مجلس در حوز‌ه‌های مختلف می‌گیرد.

این تحلیگر مسائل سیاسی افزود: امروز کشور زیر فشار یک‌هزار و ۸۰۰ تحریم دشمن قرار دارد که مشارکت بالا در انتخابات پیام ایستادگی در برابر دشمن و فشار آن را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن از اعمال تحریم‌ها درصدد تقابل مردم با حاکمیت است و باید هوشیار بود گفت: در عرصه انتخابات دو موضوع سلامت و امنیت به حاکمیت برمی‌گردد اما موضوعات مشارکت و رقابت به سه ضلع مردم، حاکمیت و جریان‌های سیاسی بستگی دارد.

گنجی با بیان اینکه باید افراد دارای نفوذ اجتماعی را به میدان بیاوریم گریزی به تشریح مشکلات کشور زد و افزود: دولت سیزدهم بدون چاپ پول حقوق پرداخت می‌کند که این یک هنر است.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد فروپاشی نظام اسلامی است بیان کرد: همین مردمی که در مشکلات هستند، نظام را حفظ کرده‌اند پس اگر کسی فکر می‌کند امنیتی که صندوق‌های رای برای کشور ایجاد می‌کند کمتر از کار تامین‌کنندگان امنیت است، سخت در اشتباه است‌.

پایان پیام/ ۳۱۴۰/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول