اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقویت پدافند هوایی روسیه در لنینگراد برای مقابله احتمالی با ناتو

اندیشکده جنگ در آمریکا روز دوشنبه از تقویت پدافند هوایی روسیه در استان لنینگراد برای تقابل با اهداف هوایی ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا خبر داد.

تقویت پدافند هوایی روسیه در لنینگراد برای مقابله احتمالی با ناتو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک اندیشکده معتبر آمریکایی روز دوشنبه از تقویت مواضع پدافندی روسیه در استان «لنینگراد» برای  مقابله احتمالی با اهداف هوایی ناتو خبر داد.

اندیشکده «جنگ» نوشت، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در استان لنینگراد برای دفاع برابر ناتو تا دفع پهپادهای اوکراین طراحی شده‌اند.

یک مقام روس گفت که پدافند هوایی روسیه در استان لنینگراد برای محافظت برابر حمله فرضی ناتو از غرب یا شمال غرب در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه در حال حاضر در حال اصلاح منطقه نظامی لنینگراد است تا برای جنگ احتمالی با ناتو آماده شود و ممکن است تجهیزات نظامی را در امتداد مرز با کشورهای عضو ناتو مستقر کند.

پدافند کوتاه برد مانند «پنتسیر» ممکن است برای محافظت از هر هدف بالقوه مهم در استان لنینگراد بدون استقرار سامانه‌های اضافی کافی نباشد.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز از تقویت یگان‌های پدافند هوایی روسیه در خطوط مقدم و شبه جزیره کریمه خبر داد.

«یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز گفت که روس‌ها سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری را در کریمه و خط مقدم مستقر کرد‌ه‌اند.

او افزود: «این حقیقت که آنها خط مقدم را تقویت کرده‌اند و همچنین تقویت پدافند کریمه نیز صد در صد درست است.»

وی ادامه داد: «مسکو و سن پترزبورگ کم و بیش محافظت خواهند شد، اما پهپادهای ساخت اوکراین قادر به رسیدن به مسکو، سنت پترزبورگ و دیگر انبارهای نفت این کشور هستند. این نشانه بسیار خوبی است.»

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرده که روسیه سامانه‌های راهبردی پدافند هوایی خود را از منطقه راهبردی کالینینگراد به مناطق عملیاتی اوکراین منتقل کرده است.

روسیه، کالینینگراد، غربی‌ترین پایگاه نظامی خود که از سه طرف با کشورهای عضو ناتو هم مرز است را یکی از حساس‌ترین مناطق می‌داند. استقرار انواع سامانه‌های موشکی روسیه از جمله سامانه‌ موشک زمین به هوای «اس-۴۰۰» و سامانه موشکی «اسکندر» در کالینینگراد روسیه موجب نگرانی ناتو است.

این منطقه از زمان آغاز جنگ سرد محل سرفرماندهی ناوگان بالتیک اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و دارای اهمیت راهبردی است. کالینینگراد در منطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است.

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که روسیه با این اقدام چالش‌های پدافندی ناوگان دریای سیاه روسیه در شهر بندری «نووروسیسک» را که  بر توانایی آن‌ها برای پرتاب موشک‌های کروز به سمت اوکراین تاثیر می‌گذارد، بر طرف خواهد کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول