اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

نوربالا| تو که این همه پدر ما را درآورده‌ای، این هم رویش!

همسر شهید منوچهر مدق تعریف می‌کند: «دیگر طاقت دوری منوچهر را نداشتم و می‌خواستم برای زندگی به جنوب بروم؛ اما پدرم راضی نمی‌شد. سرانجام پسرم نظرش را عوض کرد».

نوربالا| تو که این همه پدر ما را درآورده‌ای، این هم رویش!

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، فرشته ملکی همسر شهید دوران دفاع مقدس منوچهر مدق تعریف می‌کند: «دیگر نمی‌خواستم ازش دور باشم. به خصوص که فهمیدم خیلی از خانواده‌های بچه‌های لشکر جنوب زندگی می‌کنند. توی بازدیدی که از مناطق جنگی گذاشته بودند و بچه‌های لشکر را با خانواده‌ها دعوت کرده بودند، با خانم کریمی، خانم ربانی و خانم عبادیان صمیمی شدم. آن‌ها جنوب زندگی می‌کردند.

دیگر نمی‌توانستم بمانم تهران. خسته بودم از این همه دوری منوچهر. ۳ـ۲ روز آمده بود ماموریت، بهش گفتم: «باید ما رو با خودت ببری.»

قرار شد برود خانه پیدا کند و بیاید ما را ببرد. شروع کردم اثاث‌ها را جمع و جور کردن. منوچهر زنگ زد که خانه پیدا کرده. یک خانه ۲ طبقه در دزفول. یکی از بچه‌های لشکر و خانمش قرار بود با ما زندگی کنند.

همه وسایل را جمع کردم. تا دم رفتن به کسی چیزی نگفتم. از خانواده من و خانواده منوچهر هیچ کس راضی به رفتن ما نبود. می‌گفتند: «همه جای دنیا جنگ که می‌شه، زن و بچه رو بر می‌دارن و می‌برن یه گوشه امن. شما می‌خواید برید زیر آتیش؟»

فقط گوش می‌دادم. آخر گفتم: «همه حرف‌هاتونو زدید؛ ولی هر کس راهی داره. من می‌خوام برم پیش شوهرم.»

پدر و مادرم خیلی گریه می‌کردند. به خصوص پدرم. منوچهر گفت: «من این طوری نمی‌تونم شما رو ببرم. اگر اتفاقی بیفته، چه طوری تو روی بابا نگاه کنم؟ باید خودت راضیشون کنی.»

با پدرم صحبت کردم، گفتم منوچهر این طوری می‌گوید. گفتم: «اگر ما را نبره، بعد شهید شه، شما تأسف نمی‌خورید که کاش می‌ذاشتم زن و بچش بیشتر کنارش بمونند؟»

پدر پسرم علی را بغل کرد و پرسید: «علی جان! دوست داری پیش بابایی باشی؟»

علی گفت: «آره! من دلم برای باباجونم تنگ می‌شه.»

پدر علی را بوسید و گفت: «تو که این همه پدر ما رو در آوردی، این هم روش! خدا به همراهتون. برید.»

صبح زود راه افتادیم.»

منبع: کتاب «اینک شوکران» به قلم مریم برادران

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول