اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لبخندِ بدونِ خجالت، هدیه‌ای رایگان از طرف بچه‌های تیپ جهادی مستضعفین

کاروان تیپ جهادی مستضعفین چهار محال و بختیاری برای دومین بار وارد عمل شده و توانستند لبخندی بدون خجالت هدیه بدهند، آن‌ها در مناطق محروم این استان بیش از ۸۰۰ خدمت رایگان دندانپزشکی و پزشکی ارائه کردند.

لبخندِ بدونِ خجالت، هدیه‌ای رایگان از طرف بچه‌های تیپ جهادی مستضعفین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کاروان تیپ جهادی مستضعفین جلوی درب مرکز بهداشت توقف می‌کند، بساط خدمت در حال چیده شدن است، ازدحام جمعیت منتظر، نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند، گویی می‌دانند که اینجا خبری است و برایشان مهم نیست که نفر چندم باشند.

در روزهایی که کامپوزیت، روکش، بلیچینگ و غیره مد شده عده‌ای آرزوی لبخند زدن بدون خجالت را دارند، متاسفانه در این منطقه نوجوانان و جوانان کم سن و سال، بسیاری از دندان‌هایشان را از دست داده‌اند. 

اینجا محرومیت یا کم‌برخورداری بیداد می‌کند و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان اولویت نیست بلکه بی‌اهمیت است، اما حضور در صف دریافت خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی جای امیدواریست.

این دومین باری است که بچه‌های تیپ در این استان خدمت ارائه می‌کنند، اردوی اول در شهرستان اردل برگزار شد و برکات زیادی داشت.

به گفته محمد ودود حیدری فرمانده تیپ جهادی مستضعفین مرحله اول اردوی پزشکی و دندانپزشکی بچه‌های تیپ در استان چهار محال و بختیاری در ۲۱ و ۲۲ دی ماه در شهرستان اردل برگزار و بیش از ۳۲۰ خدمت ارائه شد.

مرحله دوم اردوی جهادی تیپ هم در منطقه لاران شهر سودجان نیز با ارائه حدود ۵۲۰ خدمت با موفقیت به پایان رسید.

حیدری با اشاره به جزییاتی از نحوه ارائه خدمت جهادگران در شهر سودجان از کشیدن و جراحی حدود ۴۰۰ دندان که اکثر آنها افراد مسن هستند و به‌دلیل محرومیت و عدم توان پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی فقط ریشه دندان برایشان باقی مانده بود خبر داد.

گفته شده چندین نوجوان ۱۷-۱۶ ساله دندان‌هایی داشتند که فقط ریشه‌شان مانده بود، همچنین، ۱۲۰ دندان از افراد جوان ترمیم شد.

مراجعه‌کنندگان؛ مبتلا به دندان‌درد، پوسیدگی دندان، عفونت لثه و دندان، عفونت‌های ریشه بودند که خدمات دندان پزشکی رایگان دریافت کردند.

مردم مناطق محروم این استان حالا بیش از ۸۰۰ خدمت درمانی با محوریت دهان و دندان دریافت کرده‌اند، با توجه به اینکه این اردوها در مدت زمان و مکان محدود برگزار شد، اما باز هم مردمانی بودند که نیازمند خدمت رایگان دندان بودند و درخواست تمدید اردو را داشتند.

باتوجه به گستردگی محرومیت در مناطق مختلف استان چهار محال و بختیاری قطعا کسانی هستند که با شنیدن خبر ارائه خدمت رایگان دندانپزشکی و پزشکی چشم به راه خواهند ماند.

گفتنی است که سودجان شهری از توابع بخش لاران شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری است که در ساحل زاینده‌رود قرار دارد و بیش از ۵ هزار جمعیت دارد.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول