اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دهه فجر ۲۳۲ میلیارد تومان پروژه برق در بانه افتتاح می‌شود

مدیر شرکت توزیع برق بانه گفت: در دهه فجر امسال ۱۳ پروژه برق‌رسانی در شهرستان بانه با اعتبار ۲۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

دهه فجر ۲۳۲ میلیارد تومان پروژه برق در بانه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، صلاح قادری مدیر شرکت توزیع برق بانه شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی بانه با اعلام محرومیت ۱۷ کوخ بانه از نعمت برق، اظهار داشت: باتوجه به اینکه این کوخ‌ها کد آبادی ندارند شرکت توانیر اعتباری برای برق‌رسانی به آنها هزینه نمی‌کند.

وی افزود: در شهرستان بانه تمام کوخ‌ها و روستاهایی که کد آبادی دارند از نعمت برق برخوردار هستند حتی به روستاهای یک خانوار یا ۲ خانوار که کد آبادی دارند برق‌رسانی انجام شده است.

وی اضافه کرد: کوخ‌هایی که در زمان نهضت برق‌رسانی به آنها برق‌رسانی نشده است، یا کد آبادی نداشته‌اند یا کسی در آن ساکن نبوده و تخلیه شده‌اند.

قادری گفت: در شهرستان بانه ۲۶۶ پست روستایی وجود دارد که بعضی از روستاها ۲ تا سه پست دارند و ۲۵۶ کوخ و روستای این شهرستان از نعمت روشنایی برق برخوردار هستند.

وی یکی از پروژه‌های شرکت توزیع برق شهرستان بانه را تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار عنوان کرد و افزود: کل شبکه برق شهرستان ۶۵۰ کیلومتر است که ۳۵۰ کیلومتر شهری و ۳۰۰ کیلومتر روستایی است.

مویر شرکت توزیع برق شهرستان بانه اظهار داشت: ۹۹ درصد پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار انجام شده و با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات را نیز حل کردیم و تیرهای برقی که در معابر، منازل و در مناطق جنگلی قرار داشته را جابجا کردیم.

وی ادامه داد: برای بخش اتفاقات برق ۱۳ سیم‌بان فعالیت می‌کنند که هر شیفت هشت نفر و در هر بخش ۲ سیمبان حضور دارند.

قادری هزینه پروژه تبدیل مسی به کابل خودنگهدار را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این پروژه بسیار زمان بر بوده در سه سال انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح بهارستان در روستاهای بانه گفت: در بسیاری از روستاها طرح بهارستان برای اصلاح شبکه برق روستایی انجام شده در بسیاری از روستاها تمام تجهیزات نوسازی و بهسازی شده و توسعه شبکه نیز انجام شده که این طرح در همه بخش‌ها اجرایی شده است.

این مسئول افزود: در حریم شبکه برق مردم می‌توانند کشاورزی و باغداری انجام دهند اما نمی‌توانند درختان بلند قامت در محدوده شبکه‌های برق بکارند.

قادری افزود: سال گذشته سه هزار و ۵۷۵ کنتور و امسال نیز ۱۷ هزار و ۸۰۰ کنتور هوشمند در بانه برای پشترکین نصب شده و یک‌هزار کنتور در واحدهای صنعتی و اداری هم به کنتور هوشمند تبدیل شده است.

وی گفت: در دهه فجر امسال نیز ۱۳ پروژه برق‌رسانی در شهرستان بانه با اعتبار ۲۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که بیشترین پروژه شهرستان بانه در دهه مبارک فجر مربوط به شرکت برق است.

مدیر شرکت برق شهرستان بانه اظهار داشت: انرژی خورشیدی یکی از انرژی‌های بدون هزینه، پاک و بدون آلودگی است که دولت برق اضافی را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ادارات دولتی موظف هستند که ۲۰ درصد انرژی مصرفی را خود تولید کنند، گفت: که تعدادی از ادارات و مدارس بخشی از انرژی مصرفی خود را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: از ۲ مال قبل در تعرفه‌های مصرفی تغییراتی ایجاد شده و مشترکینی که مصرف متعارف تا ۲۰۰ کیلووات ۱۳ درصد تعرفه‌ها افزایش داشته اما برای مشترکین پرمصرف با بیش از ۳۰۰ کیلووات برق در هر دوره بیش از سه برابر تعرفه‌ها افزایش داشته است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول