اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نشان نقره جشنواره «هدهد سفید» بر گردن منتخبان استان مرکزی آویخته شد

دومین دوسالانه جشنواره ملی «هدهد سفید» در استان مرکزی با معرفی منتخبان استانی به کار خود پایان داد.

نشان نقره جشنواره «هدهد سفید» بر گردن منتخبان استان مرکزی آویخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز آیین داوری دومین «دو سالانه نشان هدهد سفید» با شرکت 21 نفر در مرحله استانی به میزبانی کتابخانه عمومی دکتر حصیبی شهر اراک برگزار شد و نفرات برتر این رقابت، برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب شدند.

علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این خصوص گفت: دومین دوسالانه نشان  هدهدسفید  با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی کودکان و نوجوانان، شناسایی و حمایت از آثار تالیفی و محصول ایرانی و ... توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه ریزی و برگزار شد.

وی افزود: شناسایی همزمان کتاب‌های تأثیرگذار و پرطرفدار حوزه کودک و نوجوان و استعدادهای برجسته کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی و اطلاع از ذائقه مطالعه افراد و آشنایی با نویسندگان کوشا و خلاق کشور از ویژگی های این جشنواره هستند.

گودرزی‌زاده ادامه داد: در واقع  جشنواره هدهد سفید دو جریان مهم اجتماعی و فرهنگی را دنبال می‌کند که از یک سو حرکتی پایدار در جهت حمایت و تشویق پدیدآورندگان و مولفان محبوب کشور محسوب شده و از سوی دیگر ایجاد انگیزه بیشتر در گسترش فرهنگ مطالعه و مهارت خواندن در بین کتابخوان‌ها را موجب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اعلام کرد: این دو سالانه امسال با معرفی ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های کودکان و نوجوانان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شد و در مرحله استانی، 9 شرکت کننده کودک، 3 شرکت کننده نوجوان و 9 کتابدار از کتابخانه های عمومی که در این مدت به کتاب‌های خوانده‌شده امتیاز داده بودند، میزان تسلط و شناخت آنها بر کتاب‌ها مورد داوری قرار گرفت. 

گودرزی‌زاده گفت: 11 نفر در مجموع به عنوان برگزیده استانی انتخاب شده و مدال نقره دریافت کردند که در گروه کودک فاطمه رضایی، ثنا افشین مهر، فاطمه فارسی، محیا جوهری و سوگند پوریامهر و در گروه سنی نوجوان صبا حیدری، معصومه حسینی و در گروه کتابدار- کارشناس خانم ها شهناز میرزاخانی، راضیه عباسی و  زهرا فتحعلی برگزیده شدند.

وی گفت: برگزاری این رویداد کتاب‌محور به رشد فرهنگی جامعه کمک می‌کند و تشویق و ترغیب کودکان به خواندن، ایجاد انگیزه در بین کودکان و نوجوانان برای خواندن فعال و ارتباط نزدیک کودکان و نوجوانان با ناشر و نویسنده از جمله نکات مثبت این دوره از جشنواره بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول