اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تدوین دانش‌نامه نقش آموزش و پرورش مازندران در دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: تاریخ شفاهی آقامیری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دوران دفاع مقدس آماده چاپ است که اگر مورد حمایت قرار گیرد دانشنامه‌ای از نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

تدوین دانش‌نامه نقش آموزش و پرورش مازندران در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در نشست با حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: آموزش و پرورش مجموعه موفقی در حوزه ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان مازندران است و با قوت جهادی مدیران پیشکسوت پیش می‌رود.

وی افزود: آموزش و پرورش نقش تعیین کننده در دفاع مقدس داشت و اگر بخواهیم نقش آموزش و پرورش در جنگ را بررسی کنیم باید از خطوط مقدم تا مدارس را بررسی داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲۰ درصد از شهدای استان مازندران را به خود اختصاص داده است، گفت: همچنین ۳۰ درصد از رزمندگان جبهه‌ها را آموزش و پرورش تشکیل داد؛ مدارس رزمندگان یکی دیگر از افتخارات آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس بود.
 
سلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ستاد پشتیبانی جنگ بسیار فعال و کارآمد بود، ادامه داد: جهاد مدارس از سال ۱۳۶۱ در مدارس فعال بود و آموزش و پرورش در همه نقش‌های ارزشمندی که در سطوح مختلف وجود داشت یک پشتیبانی کننده و حامی بی‌بدیل به شمار می‌آمد.

وی اضافه کرد: فرهنگیان از با بصیرت‌ترین رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند که از نقش تعلیم و تربیت در جبهه‌ها غافل نبودند و اینگونه فرهنگ تعلیم و تربیت در خطوط مقدم جبهه‌ها رشد پیدا کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف قابلیت این را دارد که در قالب آثار هنری ماندگار شود.

سلامی بیان اینکه امروز آموزش و پرورش در خط مقدم جهاد تبیین است و هدف اصلی دشمن دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند، افزود: امروز خط اول مجاهدت آموزش و پرورش و برنامه‌های راهیان نور و آمادگی دفاعی در مدارس عین جهاد دیروز است.

وی یادمان‌های شهدای گمنام که در مجموعه‌های آموزش و پرورش در حال گسترش است را نمونه‌هایی از کار‌های مجاهدانه در آموزش و پرورش دانست و بر ثبت و ماندگاری آنها در تاریخ تأکید کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه امروز پیشکسوتان آموزش و پرورش باید حفظ شوند، خواستار تدوین کتاب نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس شد و تصریح کرد: ۱۰ جلسه بازخوانی عملکرد آموزش و پرورش برگزار شد و متون آماده تدوین و چاپ است.

سلامی تدوین فرهنگ‌نامه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان مازندران را از کارهای ارزشمند با محوریت کنگره شهدای مازندران برشمرد و افزود: همچنین تدوین فرهنگنامه حدود ۲۰ سردار شهید آموزش و پرورش یک کار بزرگی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: تاریخ شفاهی آقامیری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دوران دفاع مقدس آماده چاپ است که اگر مورد حمایت قرار گیرد دانشنامه‌ای از نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس خواهد بود.
 
سلامی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «افتخار من» با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان بر ضرورت جمع آوری و ثبت خاطرات پدران و پدربزرگ‌های رزمنده در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات والفجر هشت تأکید کرد.

وی با اشاره به یادمان‌های شهدای گمنام در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ساخت یادمان شهدای گمنام باید مورد اهتمام قرار گیرد و کاری کنیم که مردم هم از این فضا بهره ببرند.

*جمع‌آوری خاطرات ۳۰ رزمنده آموزش و پرورش

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران امروز در نشست با محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه نسبت به ترویج فرهنگ مقاومت و جهاد و ایثارگری که در سند آموزش و پرورش نیز به آن اشاره شد تکلیف داریم، اظهار کرد: تربیت دانش آموزانی با روحیه ایثارگری و فداکاری و جهاد رسالت آموزش و پرورش است.
 
وی با اشاره به اینکه در این راستا اقدامات خوبی انجام شد، از جمع آوری خاطرات ۳۰ نفر از رزمندگان آموزش و پرورش در دفاع مقدس خبر داد و افزود: کار فرهنگی ادامه جهاد شهدا است و در آموزش و پرورش پیگیر خواهیم بود.
 
کمالی با تاکید بر اینکه خاطرات جنگ برای دانش آموزان شیرین است، خاطرنشان کرد: لازم است در محافل روایتگری از حضور راویان دفاع مقدس بهره‌مند شویم.
 
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کتاب نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس به زودی تدوین خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول