اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نگاهی به چهارمین روز برگزاری تئاتر فجر 42؛غلبه صدای دست‌فروشان بر متن تئاتر شهر

چهارمین روز برگزاری چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر درحالی همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع) برگزار شد که صدای دست فروشان اطراف تئاتر شهر همچنان بر متن این سالن غلبه دارد.

نگاهی به چهارمین روز برگزاری تئاتر فجر 42؛غلبه صدای دست‌فروشان بر متن تئاتر شهر

به گزاری خبرنگار تئاتر فارس، چهارمین روز از جشنواره تئاتر فجر همزمان با شب میلاد حضرت علی برگزار شد ولی حال و هوای جشنواره در فضای بیرونی تئاتر شهر که به نوعی کاخ جشنواره و محل گرده همایی اهالی تئاتر و علاقه مندان این حوزه است هیچ نشانی از برگزاری یک جشنواره ملی و یک جشن مذهبی بزرگ به مناسبت میلاد حضرت علی نداشت و هیچ نور پردازی و یا نشانه‌ای وجود نداشت جز پوسترهای جشنواره که به پایه‌های تئاترشهر نصب هستند در حالی که نور و سر صدای دست فروشان اطراف تئاتر شهر بیشتر به چشم می‌آید.

وارد مجموعه تئاترشهر که می‌شویم طبق جدول نمایش‌های جشنواره سه نمایش  اجرا دارند و در سالن اصلی نمایشی برای اجرا وجود ندارد.

نمایش «مرغ سحر» به نویسندگی آرش خیرآبادی و کارگردانی رضا حسینی از مشهد در سالن چهارسو در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی، نمایش «دور» به نویسندگی و کارگردانی وحید نفر از تهران در بخش مهمان و شب سوئیت به نویسندگی و کارگردانی کیانوش احمدی از تهران در بخش مسابقه تئاتر ایران به روی صحنه رفتند که استقبال از نمایش «دور» با اینکه خارج از بخش مسابقه جشنواره بود با استقبال خوب تماشاگران و منتقدان تئاتر مواجه شد و باعث سوالی شد که چرا نمایشی که هم مزمون دفاع مقدس دارد و هم در مدت اجرایی که در اجرا عموم داشته است موفق بوده چرا در بخش خارج از مسابقه جشنواره حضور دارد.

سالن‌های دیگر 

در تالار وحدت نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی اجرا شد.

در تماشاخانه ایرانشهر در سالن های ناظر زاده کرمانی نمایش «مچ مدک» به نویسندگی نصیر ملازهی و کارگردانی صادق سهرابی از شهر ایرانشهر و در سالن استاد سمندریان نمایش «کاپوتاژ» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی مرتضی نجفی از شهر قزوین در بخش مسابقه حضور داشتند اجرا شد.

در مرکز تئاتر مولوی در تالار اصلی نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان ثابت و کارگردانی پرهام خاکراد از موسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس و در تالار کوچک نمایش «دنگ» به نویسندگی مهدی دلال و کارگردانی علی مرادزاده از دانشگاه سلمان فارسی کازرون در بخش مسابقه دانشجویی اجرا شد.

در تالار حافظ نمایش «تمام» به نویسندگی بتی شاکیه و کارگردانی علی اکباتانی از دانشگاه هنر در بخش دانشجویی و  در تماشاخانه سنگلج نمایش «پشت چراغ قرمز» به نویسندگی و کارگردانی محسن سلیمانی فارسانی در بخش هویت ملی به روی صحنه رفتند.

در تالار هنر نمایش «برداشت آزاد» به کارگردانی محمد حسین علیپور و ریحانه جباری از گنبد کاووس و نمایش «دوست ندارم خواب ببینم» به کارگردانی سعید چگینی از قزوین در بخش فراگیر و در مجموعه تئاتر محراب در تالار استاد جعفر والی نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» به نویسندگی فرید عقیده مندالهی و کارگردانی حسین نصیری از موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز در بخش دانشجویی اجرا داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول