اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

پیش‌نویس سند مردمی‌سازی در وزارت علوم در حال تدوین است

دستیار وزیر علوم در امور مردمی‌سازی با تشریح اقدامات وزارت علوم در حوزه مردمی‌سازی، گفت: شورای سیاستگذاری مردمی‌سازی را ایجاد کردیم و پیش‌نویس سند مردمی‌سازی نیز در وزارت علوم در دست تدوین است.

پیش‌نویس سند مردمی‌سازی در وزارت علوم در حال تدوین است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شهاب جنابی دستیار وزیر علوم در امور مردمی‌سازی در روز سوم اجلاس روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع مردمی‌سازی و شعار دولت سیزدهم مبنی بر دولت مردم گفت: هدف از مردمی سازی تعیین نسبت مردم در ساخت آینده است. در وزارت علوم، منظور از مردم شامل سه لایه است. لایه اول، اساتید، دانشجویان و کارکنان وزارت علوم است. لایه دوم را تشکل‌های برخواسته از لایه اول مانند انجمن‌های علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و ...شامل می‌شود و لایه بعدی، عموم مردم هستند.

وی افزود: فعالیت مردمی‌سازی در ۶ محور پیگیری می‌شود که شامل بسترسازی برای افزایش نقش و مشارکت مردم در امور کشور، استفاده از ظرفیت اساتید، دانشجویان و نخبگان برای حل مسائل موجود، ارائه راهکار عملی برای غلبه بر کارهای ناکارآمد، پر هزینه و زمان‌بر دیوان‌سالار، تحقق گام دوم انقلاب، ایجاد تحول نظام حکمرانی و ارتقای حکمرانی مردمی و فرهنگ‌سازی و ترویج روحیه مردمی است.

جنابی در مورد اقدامات انجام‌شده در وزارت علوم برای مردمی‌سازی گفت: ایجاد شورای سیاستگذاری مردمی‌سازی، جلسات با معاونان وزیر در زمینه مردمی‌سازی از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است و پیش‌نویس سند مردمی‌سازی نیز در وزارت علوم در حال تدوین است.

به گفته دستیار وزیر در امور مردمی‌سازی، شناسایی بخش‌های مختلف برای تعامل با حلقه‌های میانی نیز در حال انجام است.

جنابی از روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری درخواست کرد که پیرامون موضوع مردمی‌سازی تأمل داشته باشند و سازوکارهایی برای جلب مشارکت دانشگاهیان و مردم در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا و نظارت شناسایی و طراحی شود.

وی با بیان اینکه که در این زمینه با نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: انعکاس اقدامات در حال انجام درباره مردمی سازی و برنامه پیشنهادی قابل اجرا و برنامه‌ریزی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از جمله اقداماتی است که روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری می‌توانند در زمینه مردمی‌سازی انجام دهند، بر این باوریم که برای ایجاد تحول در تحقق گام دوم انقلاب یه پای کار آوردن مردم و جلب مشارکت مردم نیاز داریم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول