اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مشارکت مردم در لیلة القدر انتخابات از ارکان حفظ نظام است

امام جمعه پردیس گفت: مشارکت مردم در لیلة القدر انتخابات از ارکان حفظ و بقای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

مشارکت مردم در لیلة القدر انتخابات از ارکان حفظ نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی‌ امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس، که در مسجد الغدیر فاز۴ و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت حضار به تقوای الهی، همچنین تبریک و تسلیت شهادت شهید سردار حسین محمدی، اظهار کرد: پیکر مطهر شهید حسین محمدی که در یک عملیات جنایتکارانه توسط رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسیدند و در روز دوشنبه در شهرستان پردیس مراسم تشییع باشکوهی برگزار شد. 

وی گفت: باتوجه به اینکه فرصت اطلاع‌رسانی بسیار محدود بود اما تا جایی که مردم عزیز شهرستان مطلع شدند حضور پیدا کردند و آن تدین و انقلابی و ولایی بودن، ایثار و دوست‌دار شهدا بودن، اهل جهاد و شهادت بودن و غیره را در شهرستان پردیس به نمایش گذاشتند.

امام جمعه پردیس افزود: مردم خوب، باصفا و انقلابی شهرستان پردیس (شهرهای بومهن، سعیدآباد، خسروآباد و پردیس) که همیشه خوش می‌درخشید و روز به‌روز بر عزت، عظمت، آبرو، اتحاد و هویت فرهنگی شهرستان می‌افزایید.

حجت الاسلام حسینی ضمن تقدیر از تمامی افرادی که در برگزاری این مراسم باشکوه زحمت کشیدند، ابراز کرد: به خانواده محترم و بصیر این شهید عزیز هم تبریک و هم تسلیت عرض می‌کنیم که با وضعیت سختی که داشتند چقدر بزرگوارانه با تشییع‌کنندگان همراهی کردند.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران اعتکاف شهرستان پردیس عنوان کرد: زمینه برای معتکفین خصوصا معتکفین دانش آموزی فراهم شد و با برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی، معرفتی، مشاوره، قرآنی و غیره معتکفین از معارف الهی سیراب و به خدا نزدیک‌تر شدند.

امام جمعه پردیس مبنای امامین انقلاب از نظریه مردم‌سالاری دینی و جمهوری اسلامی را برای حضار اعلام و اذعان کرد: باید مراقب گل به خودی‌های انتخاباتی باشیم زیرا همان‌ها که سال‌ها کشور را تحریم، سفره مردم را کوچک، خیابان‌ها را آتش زده و خوبان زیادی را در شهرها ترور کردند، پروژه مشارکت پائین در انتخابات را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ابزار نهایی این خناسان برای قهر مردم با صندوق‌های‌ رای‌گیری القاء این است که رأی مردم در گذشته بی‌اثر بوده و در آینده هم بین این و آن تفاوتی نیست.

وی اضافه کرد: دسته اول کسانی که گل به خودی میزنند شامل کسانی است که تصور می‌کنند با تخریب، اتهام‌زنی و به‌اصطلاح افشاگری موجب روشنگری و رونق انتخابات می‌شوند و متأسفانه این اقدام زشت و زننده را هم اخیراً کلید زدند. 

امام جمعه پردیس تصریح کرد: این افراد نمی‌دانند که ثمره نهایی این دست اقدامات، فارغ از قضاوت اخلاقی و شرعی و قانونی، تنها و تنها تأیید گزاره «فساد سیستمی» است که دشمن این روزها و در شبِ انتخابات، هر دم بدان می‌دمد.

حجت الاسلام حسینی افزود: دسته دوم نیروی دشمن برخی از مسوولان هستند که در این برهه با تصمیمات شتاب‌زده موجب سوءتفاهم و خطای ادراکی در جامعه می‌شود و فرصت را برای دشمنی‌ها فراهم می‌کنند و باید با تبیین این راه‌ها را از دشمن سلب کنیم.

وی با بیان اینکه غرب آسیا با طوفان الاقصی، بدون آمریکا و اسرائیل خواهد شد، گفت: کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه با غافلگیری‌های حماس درحال انجام است و این اقدامات وجهه رژیم صهیونیستی را به شدت تنزل داده است.

امام جمعه پردیس ادامه داد: باتوجه به شکست متحدِ اصلیِ واشنگتن که اسرائیل غاصب است، اتکای کشورهای منطقه به‌ویژه حاشیه جنوبی خلیج‌فارس به چتر امنیتی و دفاعی آمریکا در منطقه بی‌معنا شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به چراغ سبز آلمان نازی به تداوم نسل‌کشی در غزه، عنوان کرد: آلمان روز جمعه شکایت درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را رد و اعلام کرد آماده است تا با شرکت در جلسات دیوان بین‌المللی دادگستری به‌ عنوان طرف ثالث، از اسرائیل دفاع کند و گفتند؛ اتهام عنوان‌شده «هیچ مبنایی» ندارد و دولت آلمان به حمایت از اسرائیل در دفاع از خود در برابر گروه حماس ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: برلین بر این تصور است که با پشتیبانی از اسرائیل کودک‌کش می‌تواند دامان آلمان را از جنایات حکومت آلمان نازی در جنگ جهانی دوم مانند هولوکاست و کشتار غیرنظامیان در کشورهایی مانند شوروی پاک کند.

امام جمعه پردیس با اشاره به حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره هفت گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ابراز کرد: با درخواست ایران مبنی بر حذف نام ایران از ذیل توصیه ۷ و سایر اسناد این نهاد، و عقب‌نشینی کارگروه اقدام مالی از تصمیم قبلی خود، امید است که اتفاقات خوبی را در جهت گشایش‌هایی برای کشور شاهد باشیم.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: گفتنی است؛ محدودیت‌های مربوط به توصیه ۷ FATF ارتباطی با محدودیت‌های مربوط به لیست سیاه FATF ندارد، لیکن این اصلاح به نوبه خود می‌تواند گشایش‌هایی برای کشور و تعامل با این نهاد به‌وجود بیاورد.

وی با اشاره به بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به ایران (1357ش) و آغاز ایام الله دهه مبارک فجر و ارائه مباحثی درخصوص رمز و راز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی، تاکید کرد: در این دهه تمام جشن‌ها و مراسم‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم همزمان از تلاش‌ها، اقدامات و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطلع شوند.

امام جمعه پردیس، مشارکت مردم در لیلة القدر انتخابات را از ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی دانست و گفت: مردم ستون دین و نقطه کانونی حیات انقلاب اسلامی‌اند و مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه کشور در 50 دقیقه صحبت بیش از 99 بار کلمه مردم را بیان فرمودند و مهمترین آن «نمازجمعه، نماز مردم؛ ائمه جمعه، در خدمت مردم» است.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول