اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مشارکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، الهی و ملی است

امام‌جمعه نطنز گفت: مشارکت مردم درصحنه و در عرصه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات و تعیین سرنوشت کشور، مجرای اعمال حاکمیت حق و یک وظیفه شرعی، الهی و ملی است.

مشارکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، الهی و ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز با تبریک میلاد امام علی (ع) و ایام اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف مهاجرت از نفس است و تا وقتی نفس تعلّق به خویش و توجّه به منیت خود داشته باشد، سالک الی الله نیست و در تمثیل، تا بقایای انسانیت در نظر انسان است و دیوار شهر خودی و اذان اعلام خودخواهی ناپدید نشده، انسان در حکم مسافر و مهاجر نیست و درواقع حاضر است.

وی با اشاره به امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی، افزود:۱۲ سال بعد از جنگ ۶ روزه بین رژیم صهیونیستی و اعراب در ژوئن ۱۹۶۷ و پیروزی این رژیم و درمجموع با پیروزی‌های به‌دست‌آمده و سرزمین‌های تازه اشغال‌شده مساحت رژیم صهیونیستی ۳ برابر شد و در حدود یک‌میلیون عرب که در مناطق اشغال‌شده زندگی می‌کردند به زیر کنترل مستقیم این رژیم درآمدند، پیمان کم دیوید انجام گرفت

یعقوبی تصریح کرد: انور سادات که در مسیر ذلت و خفت قرار گرفته بود، نه تنها به اعتقادات دینی و اسلامی، بلکه به آرمان‌های عربی و ملی نیز خیانت کرد و با امضای موافقت‌نامه‌ای، زمینه انعقاد پیمان کمپ دیوید در ۲۶ مارس سال ۱۹۷۹ م. را فراهم آورد و به‌موجب این قرارداد، پس از تخلیه صحرای سینا از نیروهای صهیونیستی، صلح نهایی میان دو رژیم منعقد شد و هم‌چنین در این قرارداد به تشکیل حکومت خودمختار فلسطینی نیز اشاره شد که بعدها به آن نیز عمل نشد.

وی ادامه داد: بی‌خاصیتی امروز جهان عرب بر همه ثابت‌شده و سکوت سران مزدور کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی لکه ننگی بر دامان آنان است و سران کشورها جنایات رژیم صهیونیستی شریک هستند.

یعقوبی با اشاره به سالروز وفات شهادت گونه حضرت زینب کبری(س) بیان کرد: حضرت زینب (س) با جهاد تبیین با اسلحه حجاب و عفاف قیام کربلا را اطلاع‌رسانی و تبیین کرد، مقام اجتماعی و سیاسی زن ساکت و یا منفعل باشند بعضی از زنان باحجاب از پوشیدن چادر خجالت می‌کشند و این انفعال است بلکه باید با اقتدای بر بانویشان حضرت زینب فعال و تأثیرگذار باشند.

امام‌جمعه نطنز ادامه داد: زنان جهاد تبیین را باید از زینب یاد بگیرند، حضرت زینب (س) نشان داد زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد که اگر او نباشد تاریخ مردان بزرگ جهان همانند سیدالشهدا (ع) ناقص می‌ماند.

یعقوبی با اشاره به موضوع مهم انتخابات گفت: مشارکت مردم در صحنه و در عرصه‌های مختلف به‌ویژه لیله‌القدر انتخابات و تعیین سرنوشت کشور، مجرای اعمال حاکمیت حق و یک وظیفه شرعی و الهی و ملی است، مشارکت مردم در انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست، مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکا حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، مهم‌ترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است

خطیب جمعه نطنز گفت: وظیفه مجریان و ناظرین این است که امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت این چهار راهبرد اصلی کشور در انتخابات پیش رو که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند را فراهم کنند تا شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات باشیم.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول