اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله سعیدی: قوه قضاییه دست اخلالگران اقتصادی را در هر مقامی قطع کند

امام جمعه قم، بزرگ‌نمایی مشکلات را از ترفندهای دشمن برای جلوگیری از شرکت مردم در انتخابات دانست و گفت: رؤسای قوا به ویژه رئیس جمهور باید تا جایی که می‌توانند به حل مشکلات به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی بپردازند و قوه قضاییه نیز دست اخلالگران را در هر مقام و مکانی که هستند قاطعانه قطع کند.

آیت‌الله سعیدی:  قوه قضاییه دست اخلالگران اقتصادی را در هر مقامی قطع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نماز جمعه قم که در مصلای قدس برپا شد، با بیان اینکه شیعیان علی(ع) ویژگی‌های مشخصی دارند، اظهار کرد: روز گذشته سیزدهم ماه رجب بود که هر سال شیعیان در این روز برای میلاد علی(ع) جشن می‌گیرند و این روز برای آنان بسیار مبارک و فرخنده است. امامی که رسول خدا در موردشان فرمودند من و علی پدر امت هستیم.

وی اضافه کرد: علی(ع) 30 سال پس از عام‌الفیل در کعبه به دنیا آمد درحالی که پیش از ایشان و بعد از ایشان هیچ کسی در خانه کعبه متولد نشده است و این ولادت رمز و رازهایی دارد که باید در آن تفکر کرد؛ تولد علی(ع) در داخل کعبه سند آشکاری بر حقانیت علی(ع) است که هیچ کسی از اصحاب رسول خدا چنین جایگاهی نداشتند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه روز شنبه روز شهادت حضرت زینب(س) است، تصریح کرد: ارزش و عظمت ایشان بخاطر حرکت عظیم اسلامی و انسانی ایشان بر اساس تکلیف الهی است، ایشان موقعیت‌ها را به خوبی می‌شناخت و در کربلا هم به خوبی لحظات بحرانی عاشورا را درک کرد و بعد از کربلا هم طبق هر موقعیت کار درست را انجام داد و بخاطر همین ویژگی‌ها بود که به جایی رسید که فقط انبیای الهی می‌توانند به آن مقام برسند و حضرت سجاد(ع) هم در مورد ایشان تعبیر عالمه غیرمعلمه را به کار بردند.

* داوطلبان انتخابات مراقب چشم طمع دشمنان به انقلاب باشند 

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات عنوان کرد: در انتخابات وکلای مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشخص می‌شوند و نامزدهایی که صلاحیت آنان در شورای نگهبان اعلام شده در مراحل انتخاباتی مراقب مسائل شرعی، حفظ حرمت و حریم رقبای خود، مصالح نظام و کشور و چشم طمعی که دشمنان به انقلاب دوخته‌اند باشند.

سعیدی مسئله مهم در انتخابات را امیدآفرینی دانست و گفت: مردم باید بتوانند زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کنند، سیاه نمایی اسلحه دشمن در مسیر نابودی نظام و نسخه‌ای است که از ابتدای انقلاب دشمنان برای مردم ما پیچده‌اند و این نیاز به توجه ویژه مردم و مسئولان دارد.

وی با بیان اینکه بزرگ نمایی مشکلات کشور از جمله راهکارهای دشمنان برای جلوگیری از شرکت در انتخابات است، گفت: رؤسای قوا به ویژه رئیس جمهور باید تا جایی که می توانند به حل مشکلات به ویژه در حوزه های اقتصادی و معیشتی بپردازند و قوه قضاییه نیز دست اخلالگران را در هر مقام و مکانی که هستند قاطعانه قطع کند.

امام جمعه قم از برگزاری مراسم ارزشمند اعتکاف در نقاط مختلف یاد کرد و گفت: حضور جوانان در این مراسم هر ساله درحال افزایش است و مسئولان ستاد اعتکاف با وجود تلاش فراوان نمی‌توانند پاسخگوی جمعیت قابل توجه باشند، خانواده‌ها و خدمت‌گزاران اعتکاف هم باید مراقب باشند که جلوی خلوت اعتکاف کنندگان را نگیرند تا این افراد در روزهای اعتکاف به کارهای خاص خود توجه کنند.

*جبهه مقاومت برای نابودی رژیم صهیونیستی آماده و مصمم است

وی در مورد مقاومت نیروهای مقاومت فلسطین گفت: بیش از 100 روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد اما همچنان از حجم عملیات‌های حزب الله عراق، لبنان، یمن و جوانان فلسطینی کاسته نشده است؛ امروز یمنی‌ها دریای سرخ را به دریای پر از آتش برای کشتی‌های مستکبران تبدیل کردند و به کوری چشم دشمنان مقاومت، زنده، سرحال، آماده و مصمم برای نابودی رژیم صهیونیستی هستند.
امام جمعه قم در پایان گفت: سالروز حماسه مردم قهرمان آمل در 6 بهمن ماه سال 1360 علیه اتحادیه کمونیست‌ها را گرامی داشته و بر این مردم مقاوم درود و صلوات می‌فرستیم و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.

پایان پیام/ 78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول