اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین تلاش های دشمنان و دوستان انتخابات در بیان ائمه جمعه

در شرایطی که حدود یک ماه تا برگزاری انتخابات باقی مانده، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته نمازجمعه، ضمن دعوت از سلیقه های گوناگون برای شرکت در انتخابات، به تحلیل آخرین تلاش های دشمنان و دوستان انقلاب در ارتباط با انتخابات پرداختند. در ادامه به اهم خطبه های نماز جمعه اشاره می کنیم.

آخرین تلاش های دشمنان و دوستان انتخابات در بیان ائمه جمعه

به گزارش سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس، در دومین جمعه ماه رجب که مقارن با ایام البیض نیز شده است نماز عبادی سیاسی جمعه همچون هفته های گذشته با حضور مردم مومن و انقلابی برگزار شد. در شرایطی که حدود یک ماه تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته ضمن دعوت همه مردم با سلیقه های گوناگون برای شرکت در انتخابات، به تحلیل ابعاد این رویداد بزرگ سیاسی پرداختند. در ادامه به اهم خطبه های نماز جمعه اشاره می کنیم. 

انتخابات چگونه می تواند نسخه حلال مشکلات کشور باشد؟

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از سووالات مهم که در ذهن جامعه وجود دارد این است که انتخابات چه ثمراتی برای کشور دارد و چگونه می‌تواند نسخه حلال برای کشور باشد، گفت: اولا اگر حضور حداکثری در انتخابات شکل گیرد این وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد و نوعی سازمان یافتگی اکثریت ملت، باهم بودن و  هم جهت بودن و مثل هم اندیشیدن از معانی اصولی مبانی ملی است را نشان می‌دهد. 

آیت الله آل هاشم ادامه داد: دوم اینکه پیامد وحدت ملی قدرت ملی است و این قدرت موجب امنیت کشور می‌شود و به تبع آن علم پیشرفت کرده و اقتصاد شکوفا می‌شوذ و مشکلات گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی حل خواهد شد.  

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب مشارکت چنین معجزه‌ای می‌کند از سوی دیگر حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌الملل نیز نشان دهنده اقتدار ملی و اعتبار بین‌المللی است از این‌رو اینکه در انتخابات چه گروهی برنده شوند فرع مساله است و اصل حضور مردم در صحنه مهم است زیرا انتخابات صحنه حضور مردم پای نظام و انقلاب است. 

وی متذکر شد: امید است در یازدهم اسفندماه مردم قهرمان آذربایجان همانند گذشته در این امتحان الهی هم پیشگام و پیشرو باشند. 

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه امروز ۱۱۱ روز از آغاز جنگ غزه و ضربه مهلکی که عملیات طوفان الاقصی به رپیم صهیونیستی زد گذشته است، افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا در این مصاف صد روزه با وجود جنایت و قساوت بسیار نتوانستند  ابتکار عمل را در دست گیرند و از تاثیرات ضربه اولی که رژیم صهیونیستی خورد، بکاهند. 

 

انتخابات تجلی نقش‌آفرینی مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج از انتخابات به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم و سیاسی در هر نظام و کشوری نام برد و اظهار داشت: انتخابات سرنوشت ملت و مردم را تعیین می‌کند و پیام ملت به دوستان و دشمنان نظام است.

وی افزود: مردم با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح‌ترین فرد از بین تاییدشدگان در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند و به نوعی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

امام جمعه سنندج حضور مردم در انتخابات را عمل به وظیفه قاونی و شرعی اعلام کرد و گفت: کسانی که با آرای مردم به عنوان مسئول و نماینده انتخاب می‌شوند نیز باید با خدمت به مردم و تلاش در مسیر توسعه آبادانی و رفع مشکلات دین خود را نسبت به مردم ادا کنند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: دشمنان همواره از حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات هراس دارند چون می‌دانند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌ها قدرت کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را ارتقا می‌بخشد.

 

حضور جوانان در عرصه های مختلف انقلاب خنثی کننده نقشه دشمنان است

امام جمعه شیراز آیت الله دژکام دهه فجر را عامل افتخار ملت ایران دانست و تاکید کرد: حضور مردم در تمامی رویداد های مهم تاریخ انقلاب اسلامی ایران نشان دهنده حمایت های مردمی و پیشرفت های متعدد ایران در تمامی صحنه ها  است.

وی افزود: برخی در سال گذشته تلاش کردند که مسیر موفقیت جوانان ایران را خدشه دار کنند اما شاهد هستیم که مراسم اعتکاف امسال مملو از جوانان است و این حضور یک پیام برای دشمنان دارد و آن است که جوانان ایران نه تنها حواهان دین هستند و فریاد می زنند که «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» و همین جوانان برای حضور پرشور در انتخابات نیز برنامه های ویژه ای دارند.

 

قوه قضاییه دست اخلالگران اقتصادی را در هر مقامی قطع کند

امام جمعه قم با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات عنوان کرد: در انتخابات وکلای مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشخص می‌شوند و نامزدهایی که صلاحیت آنان در شورای نگهبان اعلام شده در مراحل انتخاباتی مراقب مسائل شرعی، حفظ حرمت و حریم رقبای خود، مصالح نظام و کشور و چشم طمعی که دشمنان به انقلاب دوخته‌اند باشند.

آیت الله سعیدی مسئله مهم در انتخابات را امیدآفرینی دانست و گفت: مردم باید بتوانند زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کنند، سیاه نمایی اسلحه دشمن در مسیر نابودی نظام و نسخه‌ای است که از ابتدای انقلاب دشمنان برای مردم ما پیچده‌اند و این نیاز به توجه ویژه مردم و مسئولان دارد.

وی با بیان اینکه بزرگ نمایی مشکلات کشور از جمله راهکارهای دشمنان برای جلوگیری از شرکت در انتخابات است، گفت: رؤسای قوا به ویژه رئیس جمهور باید تا جایی که می توانند به حل مشکلات به ویژه در حوزه های اقتصادی و معیشتی بپردازند و قوه قضاییه نیز دست اخلالگران را در هر مقام و مکانی که هستند قاطعانه قطع کند.

 

آلمان برای فرار از دروغ هلوکاست از اسرائیل حمایت می‌کند

امام جمعه رشت با تاکید بر تلاش آلمان برای پاک کردن از دروغ هولوکاست و ماجرای کشتار جمعی یهودی‌ها از پیشانی خود افزود: آلمانی‌ها برای تطهیر خود اقدام به فعالیت‌هایی از جمله حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی می‌کنند تا بحث دروغ هولوکاست را از خود دور کنند. 

فلاحتی با تأکید بر اینکه کشتار گسترده کودکان با کشتار بیش از ۱۰ هزار کودک، ایجاد تألمات روحی برای مردم و کودکان فلسطینی، آواره کردن دست جمعی فلسطینی‌ها و اخراج آن‌ها از جمله مصادیق نسل‌کشی است، بیان کرد: محروم کردن فلسطینی‌ها از آب، دارو، درمان، غذا یعنی حقوق اولیه انسان ها، محروم کردن فلسطینی ها از چادرهای ایجاد شده در صحراها، تحمیل تدابیر آن‌ها برای جلوگیری فرزنداوری با اتم‌های فسفری از دیگر مصادیق نسل کشی است که قابل اثبات در مجامع بین‌المللی است. 

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه تاریخ فراموش نمی‌کند که رژیم منحوسی چون اسرائیل جرمی مرتکب شده که در نظام جنگل حیوانات هم مرتکب نمی‌شود، تصریح کرد: زوال شکست‌ناپذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین‌المللی، توقف عادی سازی روابط بین کشورهای بین‌المللی از جمله کشورهای عربی، بی آبرو شدن حامیان این رژیمِ ترمیم ناپذیر به ویژه اروپاییان، تقویت جبهه مقاومت و گستردگی و نفوذ جبهه مقاومت از جمله ایران اسلامی و کاهش قدرت آمریکا در منطقه از مصادیق پیروزی مردم مقاوم غزه و جبهه مقاومت در این جنگ است. 

 

مردم باید مطالبه کنند تا مشکلات حل‌وفصل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در نظام اسلامی، مردم جلو هستند و دستگاه‌های حکمرانی، پشت سر مردم راه می‌افتند. مردم زمینه‌ای می‌سازند که حاکمیت به کجا حرکت کند. اگر قرار است بی‌حجابی براندازی شود، اگر قرار است مشکلات معیشتی حل شود، باید به خواست مردم باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات برای درهم شکستن امید دشمن به تسلط بر کشور خاطرنشان کرد: تا به امروز، همه فتنه‌های دشمن توسط مردم خنثی شده و آخرین نقطه امید معاند و بدخواه ملت در انتخابات امسال نیز به حول قوه الهی و خواست مردم از بین خواهد رفت تا دشمن از روز اول، ناامیدتر، مأیوس‌تر و بدبخت‌تر باشد. شما برادران و خواهران، میراث‌داران این عزت و قدرت هستید که پدران و مادران شما آن را خواستند و نگهبانی از آن بر عهده شماست.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: امروز در چشم همه ملت‌های عالم و حتی ملت آمریکا، دولت حاکم بر این کشور و رژیم صهیونیستی، منفورترین جریان‌های حکومتی هستند. در مقابل نیز این یک حقیقت است که عالم، ایستادگی مقاومت در غزه، قهرمانی انصارالله در یمن و مردآفرینی‎های حزب‌الله در لبنان را از چشم جمهوری اسلامی می‌بینند. پشتوانه این حرکت نیز مردم هستند و همه‌چیز، پشتیبانی مردمی دارد.

 

 

هیمنه پوشالی نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی شکسته شده است

امام جمعه اردبیل گفت: جنگ غزه پرده از خیلی از واقعیات برداشت و یکی از آن‌ها شکسته شدن هیمنه نظامی آمریکا و اسرائیل بود، عجیب است که۱۹ کشور هم پیمان شدند که یمنی‌ها را مهار کنند اما عاجز مانده‌اند.

آیت الله عاملی افزود: ما یقین داریم خون ۲۷ هزار مظلوم کار خود را خواهد کرد و ریشه صهیونیست‌ها را در دنیا خواهد سوزاند ما یقین داریم که وعده‌های قرآن و وعده‌های خداوند دروغ نیست.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با نقد یاوه‌گویی‌های اخیر سفیر رژیم غاصب صهیونیستی در آذربایجان گفت: سفیر رژیم صهیونیستی در آذربایجان در پیامی به مناسبت ۲۰ ژانویه اعلام کرده که ما در جنگ غزه از کرامت انسانی دفاع می‌کنیم این جمله خنده‌دارترین و اهانت آمیزترین جمله در خصوص جنگ غزه است آیا کشتن ۲۶ هزار انسان بی‌گناه زن و کودک کرامت انسانی است؟ آیا گرفتن جان ۲۳هزار کودک کرامت انسانی است؟ آیا قتل عام ۱۰ هزار زن بی‌گناه کرامت انسانی است؟ آیا بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز و پناهگاه‌های سازمان ملل از جمله مراکز انروا، آمبولانس ها، کادرهای کمک رسانی کرامت انسانی است؟آیا ممانعت از ورود دارو، غذا و سوخت به غزه کرامت انسانی است؟ آیا نسل کشی کرامت انسانی است؟

 

انتخاب نماینده اصلح و انقلابی دارای اهمیت است

امام‌جمعه اصفهان بر انتخاب نماینده اصلح تاکید و تصریح کرد: باید نسبت به انتخاب یک نماینده اصلح، انقلابی و متدین تحقیق لازم را داشته باشیم و امیدواریم شاهد یک انتخابات با شکوه باشیم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: دشمنان تمام سعی خود را برای کاهش مشارکت در انتخابات به‌کار گرفته‌اند و به دنبال یاس و ناامیدی هستند، حرف‌های نا مربوط نباید موجب کاهش مشارکت شود، امروز دشمنان ایران به دنبال این هستند که کاهش مشارکت در انتخابات رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه قدرت یک حکومت به مردم حامی و پشتیبان آن است خاطر نشان کرد: مشارکت نکردن حتی از روی تنبلی اشتباهی بزرگ است، اگر کسی در انتخابات شرکت نکند التزام عملی به اسلام ندارد، بنابراین زمانی که تمامی بزرگان دعوت به مشارکت در انتخابات می‌کنند نباید به چنین افرادی توجه کرد.

 

حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان را ناامید می کند

امام جمعه قزوین گفت: انقلاب اسلامی امروز به مقاومت اسلامی تبدیل شده است، زمانی فیضیه در ایران تنها بود اما امروز کشورهای اسلامی و مردم عدالت خواه عالم ولو غیر مسلمان با اندیشه مقاومتی ایران اسلامی همراه شده اند و باید با حضور پرشور در انتخابات حماسه بزرگ دیگری را رقم بزنیم و کاری کنیم دشمنان را برای همیشه از بدخواهی و رفتار ناهنجارانه پشیمان کنیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: گاهی می شنویم که آمریکایی ها می گویند می خواهیم از منطقه برویم و یا بمانیم، آنها نمی دانند که اراده دیگری برای رفتن و ماندنشان و همچنین به ذلت کشیدنشان در کار است و آن اراده خدا، بندگان مصمم خدا و مقاومت اسلامی است و اگر نظر خودشان بود می خواستند همیشه در منطقه بمانند.

 

دولت در حوزه‌ اشتغال و مهار تورم اقدامات مؤثری انجام دهد

امام جمعه اهواز گفت: انتظار می‌رود دولت سیزدهم در حوزه مسکن، اشتغال و مهار تورم بیش از پیش وارد عمل شود و اقدامات مؤثری انجام دهد.

حجت الاسلام موسوی فرد  با اشاره به استقبال خوب مردم برای شرکت در مراسم‌ اعتکاف عنوان کرد: جوانان خوزستانی حضور بسیار پرشوری را در مساجد برای شرکت در این آیین دینی و مذهبی داشتند.

 

تاکید امام جمعه کرمان بر مشارکت جدی در انتخابات 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان مشارکت جدی در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: ما مردمی تکلیف محور هستیم و به تکلیف الهی خود عمل می‌کنیم، ایران را دوست داریم و به علاقه‌مندیم، لذا استقلال کشور برای ما اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: ما در مقابل خون شهداء مسؤول و برای شأن کشور و جایگاه آن ارزش قائل هستیم. لذا برای رسیدن به این مهم باید به صورت پرشور در انتخابات شرکت کنیم.

امروز مسئله اصلی جهان اسلام غزه است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امروز مسئله اصلی جهان اسلام غزه است، گفت: باید محکومیت رژیم صهیونسیتی، رصد امور و کمک به مردم غزه به هر شکلی که ممکن است دنبال شود.

حجت الاسلام نکونام گفت: انتخابات پیش‌رو نیز با حضور با شکوه مردم برگزار می‌شود و داوطلبان نیز باید سعی کنند در تبلیغات خود بی‌تقوایی نداشته باشند و کار را برای رضای خدا و تقویت نظام اسلامی انجام دهند.

 

حضور پرشور در انتخابات سبب ناامیدی دشمنان می‌شود

امام جمعه سمنان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور پرشور در انتخابات سبب ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب می‌شود.

حجت السلام مطیعی با بیان اینکه در روزهای اخیر عده‌ای وارد میدان شده‌اند تا مردم را از مشارکت در انتخابات مأیوس کنند، گفت: مردم بابصیرت و هوشیار ایران اسلامی هرگز به سخنان ناامیدکننده برخی از این افراد که سعی دارند تا انتخابات را کمرنگ کنند، توجهی نخواهند کرد.

 

هم زبانی آگاهانه با دشمن خیانت است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر کسی در داخل حرف دشمن را به هر شکل و عبارتی بزند از راه و مسیر آنان جدا نیست و چنانچه همزبانی با دشمن از روی ناآگاهی بوده باید آگاه شود ولی اگر از روی آگاهی باشد این همزبانی با دشمن به منزله خیانت است.

حجت الاسلام جمالی اظهار کرد: بدون تردید همه حضور باشکوه مردم در این انتخابات را خواهند دید و آنچه که باعث عصبانیت دشمنان است همین حضور پررنگ در این صحنه است.

آمریکا باید تاوان جنگ افروزی‌های خودش را بپردازد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز می‌بینیم که آمریکا با حمایت رژیم صهیونیستی در حال حمله به یمن و حوزه‌های مقاومت در عراق است و ابعاد تنش‌ها و جنایت‌ها را گسترده می‌کند و مسؤول این کار خودش است و حتما باید تاوان جنگ افروزی‌های را هم بپردازد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی با اعلام اینکه آمریکا به حمایت از نوکر و سگ دست‌آموزش رژیم صهیونیست رسما وارد فضای جنگ شده است، تصریح کرد: علاوه بر اینکه در درون اسرائیل غاصب مدیریت و فرماندهی جنگ را از همان روزهای اول بر دست گرفته، پشتیبانی و تجهیزات را فراهم کرده است.

 

هدف دشمنان کمرنگ برگزار شدن انتخابات مجلس و خبرگان است

امام جمعه ارومیه گفت: دشمن درصدد است انتخابات ایران، کمرنگ برگزار شود، لذا باید همگان در عرصه حضور فعال داشته و توطئه دشمنان مبنی بر عدم حضور در انتخابات را نقش بر آب کنیم.

اگر دستاوردهای نظام را نگوییم خیانت کرده‌ایم

امام جمعه یاسوج خطاب به مسوولان و افراد دارای تریبون گفت: اگر دستاوردهای نظام را نگوییم خیانت کرده‌ایم.

آیت الله حسینی جهاد تبیین در این شرایط را یک ضرورت دانست و ادامه داد: باید گذشته فقر، فلاکت و نداری و همچنین عدم وجود خدمات در این استان در دوران قبل از پیروزی انقلاب برای مردم به درستی تبیین شود.

نگاه جمهوری اسلامی به نقش مردم در جامعه، واقعی است

امام جمعه همدان گفت: از بررسی انتخابات در 117 سال گذشته درمی‌یابیم که در هیچ دوره‌ای به اندازه جمهوری اسلامی، نقش مردم برجسته نبوده است و اعتقاد کامل در تمام سطوح نظام در این باره وجود دارد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه در فرآیند اجرا و هیأت نظارت نیز مردم وجود دارند خاطرنشان کرد: در اجرای انتخابات نقش مردم برجسته است و اعتقاد کامل به این موضوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما شهدای بزرگی چون سلیمانی، مطهری و بهشتی را تقدیم این نظام کرده‌ایم گفت: حق مردم است که در تعیین سرنوشت خود و جامعه مشارکت کنند که رهبر معظم انقلاب نیز رای مردم را حق‌الناس می‌دانند و نسبت به آن اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.  

 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول