اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تأکید امام جمعه رفسنجان بر مبارزه جدی با پدیده شوم فساد

امام جمعه رفسنجان فساد را یک پدیده زشت، شوم و غیرقابل قبول دانست و گفت: فساد اخلاقی، سیاسی، اداری و مالی فرقی نمی‌کند و باید برخورد قانونی با مفسدان صورت گیرد.

تأکید امام جمعه رفسنجان بر مبارزه جدی با پدیده شوم فساد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه پدر و مادر اظهار کرد: خداوند فرمان قطعی را داد که جز خدا نپرستید و به پدر و مادر احسان کنید.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: پیامبر(ص) زمانی که می‌فرمایند« من و علی‌بن ابیطالب(ع) پدران این امت هستیم» و نامگذاری روز ولادت امام علی(ع) به نام روز پدر، ریشه در فرمایش رسول اکرم(ص) دارد.

وی اطاعت از پدر و احسان به پدر و مادر را واجب دانست و افزود: عاق والدین خطرات جدی و عواقب ناگواری در دنیا و آخرت دارد و همچنین دعای پدر و مادر در حق اولاد مستجاب می‌شود.

عسکری با تسلیت شهادت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) با شهامت و شجاعت و حکیمانه جهاد تبیین کردند.

وی با اشاره به ایام‌البیض و حضور نسل جوان در مراسم اعتکاف افزود: قبل از انقلاب ما اعتکاف نداشتیم، اما امروز دغدغه دینی و فکری در نسل جوان و جامعه ایجاد شده که جای شکر دارد.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند نسل جوان دین‌گریز شدند؛ سری به مساجد بزنند و ببینند عمده معتکفان نسل جوان هستند.

وی با اشاره به جشن‌های پیروزی انقلاب تصریح کرد: این جش‌ها مردمی برگزار می‌شود.

عسکری به تعریض جاده داوران اشاره و افزود: تا ۱۳ کیلومتر آزادسازی و تملک انجام شده و اعتبار بخشی از این جاده تأمین شده است.

وی در خصوص انتقال آب خلیج فارس نیز گفت: این طرح با جدیت در حال اجراست و از ۲۱ کیلومتر ۱۵ کیلومتر کار انجام شده، کانال حفاری شده و لوله‌گذاری در حال انجام است که ۶ کیلومتر از مسیر کوهستانی است و قدری زمان می‌برد. قرار بود تا ۲۲ بهمن طرح انتقال آب افتتاح شود اما امیدواریم تا پایان سال جاری انتقال آب به نتیجه برسد.

عسکری در خصوص تصفیه‌خانه آب شرب گفت: بعضی در خصوص تأمین اعتبار شیطنت می‌کنند، اگر این روند ادامه داشته باشد مجبور می‌شوم اعلام چه کسانی کارشکنی می‌کنند. مردم حق دارند مطالبه آب سالم و بهداشتی داشته باشند. مردم هرگز از این حق خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: وظیفه مدیر و مسؤول هست در حوزه خدمات اجتماعی وظایفش را انجام دهد این ارث پدری کسی نیست بلکه حق مردم رفسنجان است.

عسکری عنوان داشت: از نامزدهای تأییدصلاحیت شده و طرفداران آنان تقاضا داریم حریم و حرمت یکدیگر را پاس بدارند. قوانین و مقررات انتخابات را بدانند و از سیاه‌نمایی پرهیز کنند. بعضی می‌خواهند خودشان را فرشته نجات جلوه دهند و عملکردها را زیرسؤال ببرند در حالی که همه در شرایطی که بودند کار و تلاش کردند.

وی تأکید کرد: باید در جامعه روحیه امیدونشاط جاری شود، فعالیت‌ها مانعی ندارد، کاندیداها برنامه‌های خود را اعلام کنند و سعی کنند چهره‌های شاخص به مردم معرفی شوند که مردم با آگاهی بیشتر انتخاب کنند.

عسکری اضافه کرد: نامزدها در رفسنجان زیاد هستند و خیلی‌ها تأییدصلاحیت شدند، اما اینکه یک نماینده با آراء بیشتری به مجلس راه پیدا کند، قطعا قدرت و توانایی بیشتری خواهد داشت، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم نمایندگان سلائق مختلف ائتلاف کنند تا مردم با خیال راحت رای دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فساد را یک پدیده زشت، شوم و غیرقابل قبول دانست و متذکر شد: فساد اخلاق، سیاسی، اداری و مالی فرقی نمی‌کند، در قرآن هم تأکید شده خداوند فساد را دوست ندارد و باید با این پدیده شوم مبارزه شود وبرخورد قانون با مفسدان صورت گیرد. نباید به‌دلیل اینکه چند جا فساد دیده می‌شود نظام را زیر سؤال ‌برد. وقتی مبارزه با فساد در دستور کار دستگاه‌های اجرایی هست، همه باید کمک کنند دست مفسدان از کار کوتاه شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول