اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بیش از هزار صندلی در ناوگان سینمای ایران زنده شد

در حالی که کمبود صندلی سینما و عدم پراکندگی مناسب سالن‌ها در شهر تهران باعث از دست رفتن تعدادی از مخاطبین هنر هفتم شده بود، با بازگشایی مجدد پردیس سینمایی باغ کتاب بیش از هزار صندلی از این ظرفیت احیا شد.

بیش از هزار صندلی در ناوگان سینمای ایران زنده شد

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: چندین میلیارد هزینه از بیت‌‌المال صرف شده تا هزار و سیصد صندلی پردیس سینمایی باغ کتاب به ناوگان سینما اضافه شود‌، همه این ظریفت و هزینه مدت‌ها معطل بوده و استفاده نمی‌شد.

حالا بعد از گذشت نزدیک به 4 سال از روز تعطیلی باغ کتاب درست در روزهای اوج فعالیتش، این پردیس سینمایی مجددا بازگشایی شد. باغ کتاب روزی سومین سینمای کشور به لحاظ مخاطب و میزان فروش بود.

پیش از این اختلافات مختلفی باعث تعطیلی این مجموعه شده بود. رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران سید احمد علوی در این رابطه گفت که «دو سال سینمای باغ کتاب به دلیل همه‌گیری کرونا تعطیل شد. اما تعطیلی‌های دو سال بعد از کرونا به ما آسیب زد. ما در این دوره درگیر موضوعی شده بودیم که در دوره قبل مدیریت شهری ایجاد شده بود. در واقع با بهره‌بردار دچار اختلافات حقوقی شده بودیم. این اختلاف زمان‌بر بود و مجموعه‌های مختلف مدیریت شهری درگیر پرونده بودند.»

شرکت سازه‌هنر افق سال 96 پروسه ساخت پردیس سینمایی باغ کتاب را به پایان رساند و در آستانه جشنواره فجر این مجموعه آماده بهره‌برداری قرار گرفت. اما مدیریت وقت شهرداری تصمیم گرفت در آن زمان در ازای پرداخت مطالبات شرکت سازنده، بهره‌برداری این پردیس تازه تاسیس را به مدت 4 سال به همین شرکت واگذار کند. موضوعی که بدلیل نوع قرارداد منعقد شده و اختلافاتی که میان بهره‌بردار با بخش‌های مختلف شهرداری وجود داشت تا امروز حل نشده بود و سرانجام پس از 4 سال در نهایت بهره‌بردار و سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای انتقال مجدد مدیریت این پردیس به شهرداری به توافق رسیدند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مهرداد باقری پیدنی با بیان اینکه این پرونده در طول یک سال گذشته فراز و فرودهای مختلفی داشت تا مشکل آن حل شود، گفت که «امروز پردیس سینمایی باغ کتاب آماده است و اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر موافق باشند، سالن‌های سینما می‌تواند از امسال در اختیار جشنواره فیلم فجر قرار گیرد.

مطابق با اعلام باقری امسال ساخت‌وساز دو مجموعه پردیس سینمایی شروع شده و با کمک دوستان شورای شهر و شهرداری تهران مبالغی تامین اعتبار شده و بقیه پروژه در سال آتی تکمیل خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول