اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

امام جمعه ماهدشت: نسبت به انتصاب شهردار جدید بی‌اطلاع بودم

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه مسئله‌ای که پیش آمده در خصوص تغییر شهردار بنده هم هیچ اطلاعی نداشتم و بعد تغییر من خبر دار شدم، گفت: همین باعث اعتراض جدی ما شد به مسؤولین استانی و شهرستانی که دخیل در این کار بودند، هیچ احترامی نگذاشتند متأسفانه و با بی تدبیری کامل این اتفاق افتاد و به هر شکل من فکر کردم راه توجیهی پیدا نکردم،هرچند بالاخره استاندار اختیارات داشته و دارد.

امام جمعه ماهدشت: نسبت به انتصاب شهردار جدید بی‌اطلاع بودم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، ضمن تسلیت حضرت زینب (س)، با اشاره به فرمایش امام سجاد(ع) مفتاح المعرفة و کلید شناخت شخصیت نورانی حضرت زینب سلام الله علیها است، گفت: علت این‌که تصریح امام معصوم به علم لدنی حضرت عقیله بنی‌هاشم، کلید زینب‌شناسی است. علم لدنی به‌معنای علمی است که مستقیم و بدون واسطه از سوی خداوند به شخص داده می‌شود.

وی با طرح این سوال که آیا ما هم می‌توانیم بدست آوریم؟افزود: جواب مثبت است، چه راهکاری؟ راه اصلی را امام صادق علیه السلام چنین فرمودند: «لَیسَ العِلمُ بِالتَّعَلُّمِ ، إنَّما هُوَ نورٌ یَقَعُ فی قَلبِ مَن یُریدُ اللّه ُ تَبارَکَ و تَعالى أن یَهدِیَهُ ، فإن أرَدتَ العِلمَ فَاطلُب أوَّلاً فی نَفسِکَ حَقیقَةَ العُبودِیَّةِ ، وَ اطلُبِ العِلمَ بِاستِعمالِهِ ، وَ استَفهِمِ اللّه َ یُفهِمْکَ» دانش به آموختن نیست، بلکه نورى است که در دل هر کس که خداوند تبارک و تعالى بخواهد هدایتش کند، می‌افتد. 

رادمرد، ادامه داد: بنا بر این، اگر خواهان دانش هستى، نخست حقیقت عبودیت را در جان خودت جویا شو و دانش را از طریق به کار بستن آن بجوى و از خداوند فهم و دانایى بخواه تا تو را فهم و دانایى بدهد.

وی با بیان اینکه ایام اعتکاف و برخی از مساجد برنامه ریزی کردند و میزبان معتکفین هستند، گفت: بر این روزی که نصیب آنها شده و ما هم خودمان را می‌توانیم همراه کنیم، در مراسماتشان شرکت کنیم و از نورانیت و معنویت ایام بهره ببریم ، خصوصا فردا بعدازظهر که اعمال ام داود است. 

خطیب نماز جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه آغاز دهه فجر همیشه گویای رخدادهای و حوادثی است که باید همیشه در ذهن ها بماند و اهداف و آرمان‌های انقلاب باید همیشه سر دست گرفته شود تا فراموش نشود، تصریح کرد: برای نوجوانان و جوانان و نسل های بعدی مطرح شود، موضوع انقلاب اسلامی برای ما همواره همراه دو تشکر است: اول، شکر الهی. با کمال خشوع جبهه‌ شکر بر درگاه الهی می‌سائیم که این توفیق را نصیب ملت ایران کرد.

وی با بیان اینکه حرکت عظیم، این کار بزرگ، این نهضت تاریخ‌ساز، به دست ملت ایران و با رهبری امام بزرگوار انجام گرفت، ادامه داد: نظام اسلامی تشکیل شد؛ حرکت ملت ایران به سمت خدا و اهداف و ارزش‌های الهی آغاز شد.

رادمرد با اشاره به اینکه تشکر دوم، تشکر از ملت ایران است، افزود: ملتی که در طول این سال‌ها، از خود «وفاداری»، «ایثار»، «شجاعت»، «جوانمردی»، «بصیرت» و «حضور دائمی در صحنه» نشان دادند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم هدف‌های ملت ایران را در یک مفهوم خلاصه کنیم که بتواند تا حدود زیادی خواسته‌های عمومی کشور و ملت را بیان کند و آن را در بر بگیرد، بیان کرد: آن مفهوم کلیدی عبارت است از پیشرفت؛ منتها با تعریفی که اسلام برای پیشرفت می‌کند. پیشرفت در منطق اسلام، متفاوت است با پیشرفت در منطق تمدن مادی غرب. آنها یک بُعدی می‌بینند، آنها با یک جهت - جهت مادی - به پیشرفت نگاه میکنند.

رادمرد ادامه داد: پیشرفت در نظر آنها، در درجه‌ اول و به عنوان مهم‌ترین، عبارت است از پیشرفت در ثروت و پیشرفت در علم و پیشرفت نظامی و پیشرفت فناوری؛ پیشرفت در منطق غربی است.

این مقام مسوُول با اشاره به اینکه در منطق اسلامی، پیشرفت ابعاد بیشتری دارد، گفت: پیشرفت در علم، پیشرفت در اخلاق، پیشرفت در عدالت، پیشرفت در رفاه عمومی، پیشرفت در اقتصاد، پیشرفت در عزت و اعتبار بین‌المللی، پیشرفت در استقلال سیاسی - اینها همه در مفهوم پیشرفت، در اسلام گنجانده شده است.

وی ادامه داد: پیشرفت در عبودیت و تقرب به خدای متعال؛ یعنی جنبه‌ معنوی، جنبه‌ الهی؛ این هم جزو پیشرفتی است که در اسلام هست و در انقلاب ما هدف نهائی ماست: تقرب به خدا «دنیا» «آخرت» در این پیشرفت مورد نظر است.

رادمرد با بیان اینکه پیشرفت اسلامی، پیشرفت در منطق انقلاب، یعنی پیشرفت همه‌جانبه، بیان کرد: هدف جمهوری اسلامی عبارت است از رسیدن به آرمان‌های اسلام، یعنی سعادت مادّی و معنوی بشر، یعنی پیشرفت در امور زندگی مادّی و معنوی این هدف را نباید فراموش کرد.

وی با اشاره به اینکه در حرکت انقلاب اسلامی، اُفت و خیز بوده اما حرکت به سمت اهداف اصلی، هیچگاه متوقف نشده و همواره ادامه داشته است، تصریح کرد: ضمن تقویت نقاط قوت، نباید نقاط ضعف را پنهان کنیم بلکه باید با برطرف کردن ضعف‌ها، از نهادینه شدن آن‌ها جلوگیری کنیم ، ضعف‌هائی وجود داشته است؛ باید ملت، مسوُولان و نخبگان - نخبگان سیاسی، نخبگان علمی، نخبگان روحانی _ تصمیم بگیرند این ضعف ها را برطرف کنند. 

رادمرد در خصوص حوادث شهر و جریان شهردار، گفت: از ابتدای که ما توفیق خادمی پیدا کردیم و آشنا شدیم دغدغه فرهنگی و اجتماعی‌شان را شاهد بودیم که در راستای کار ما و برنامه اتفاقات خوبی هم انجام شده و در حوزه عمرانی هم که همه مردم عزیز در جریان هستند.

وی با بیان اینکه از همه مسوُولان در دوره مسؤولیت شان حمایت می‌کنیم و اگر بواسطه عملکرد شان رضایت مردم را هم جلب کنند، حمایت ما دو چندان می‌شود، تصریح کرد: نسبت به آقای شهردار، ما همین فضای حمایتی را داشته ایم و دنبال کرده ایم، در چند ماه گذشته در خطبه‌های نمازجمعه همین حمایت را اعلام کردیم، هیچ نکته دیگری هم نبوده، حقیر نه منفعت شخصی داشته ام و نه به دنبال این مسئله بودیم.

این مقام مسوُول با اشاره به اینکه سیاست بازان مسئله حمایت ما را جوری دیگر مطرح می‌کنند و در فضای خودشان ما را تعریف می‌کنند، افزود: ما آنطور نبودیم ، نخواهیم بود، به تعبیر شاعر کافر همه را به کیش خود پندارد.

رادمرد با بیان اینکه با شهردار جلسات مختلفی داشتیم در طول دوران مسئولیتشان ، نکات مختلفی در همه زمینه ها مطرح شده و ممکن بوده توصیه ای هم بوده، بیان کرد: اینطور نبوده که حمایت صرف باشد و ممکن بوده در مسیر کارها کمبودهای مالی هم بوده که کاری انجام نشده، اینطور هم نبوده که هر چه ما گفتیم انجام شده بالاخره موانع کاری و مالی هم بوده که محقق نشده، منظور این است که هر چه ما گفتیم هم به همین دلایل که عرض شد نشده، حالا عده ای این طرف و آن طرف به گونه ای دیگر مطرح می کنند حتما پاسخی خواهند داشت در محضر الهی.

وی با اشاره به اینکه مسئله‌ای که پیش آمده در خصوص تغییر شهردار بنده هم هیچ اطلاعی نداشتم و بعد تعویض من خبر دار شدم، گفت: همین باعث اعتراض جدی ما شد به مسئولین استانی و شهرستانی که دخیل در این کار بودند، هیچ احترامی نگذاشتند متأسفانه و با بی‌تدبیری کامل این اتفاق افتاد و به هر شکل من فکر کردم راه توجیهی پیدا نکردم، هرچند بالاخره استاندار محترم اختیارات داشته و دارد، لکن به هر دلیلی می‌خواستند انجام دهند به حقیر بابت جایگاه نه شخص و به مردم احترام می‌گذاشتند که نشد.

رادمرد ادامه داد: حداقل تصمیم اگر این بود که جناب آقای موسوی را در جایی دیگر بکار بگیرید یا ارتقاء بدید یا هر چیز دیگر، جلسه‌ای می‌گرفتید، بیان می‌کردید، بالاخره ایشان خدماتی هم داشته، حداقل به احترام مردم و رضایتشان، اینگونه عمل نمی‌کردید، در آن شرایط زمانی و با آن وضع، خود کرده را تدبیر نیست.

وی با بیان اینکه یک کار اشتباه، با مشورت دادن‌های اشتباه برخی افراد اگر ماهدشت را می‌شناختید و مسلط بودید این کار را اینگونه انجام نمی‌دادید، گفت: این یک نکته منفی و تاریکی شد در پرونده مسؤولیتی شما، به اذعان خود مردم در این دوره‌های مدیریت شهری بیشترین خدمات شهری را انجام داد، نقاط محروم شهر دیده شد بعد این همه سال، ما هر مسجدی رفتیم مردم راضی بودند، حالا برخی آقایان برداشت دیگری دارند، خودشان بروند قلبشان را صاف کنند و حقیقت را ببیند.

رادمرد ادامه داد: بدون حسادت ورزی و... ، حقیر اگر اینگونه صحبت می‌کنم به عنوان یک دلسوز برای این شهر و این مردم حرف می‌زنم ، برای این انقلاب دلسوزی می‌کنم و به خود بزرگواران دارای اختیار عرض کردم خودشان باید بیایند پاسخ بدهند و در اولین فرصت باید این اتفاق بیفتد.

رادمرد ضمن قدردانی از مردم بابت اینکه وقتی خدمتی از مسئولی می بینید قدردان هستید اینگونه حمایت می‌کنید، گفت: این یکی از نقاط قوت این جریان است و حقیر هم پیگیر مطالبات شما هستم. از ابتدا جریان ورود داشتم ناظر به مصلحت شهر و شما مردم برای پیگیری همانطور که عرض کردم، نسبت به این تصمیم باید بیایند و به مردم توضیح دهند.

وی با بیان اینکه مطالب و طومارها و موضوعات شما را با حفظ امانت بدست مسوُولان مربوطه می‌رسانم و تا جایی که اختیار حقیر است پیش خواهم رفت، بیان کرد: رفتن به سمت شکل‌های دیگر بصلاح نیست، این شهر پر از افتخارات بزرگ است مانند شهدای سرافراز، نگذاریم دیگرانی که اعتقاد به این شهدا و نظام و شما مردم ندارند از مطالبه شما سوء استفاده کنند.

رادمرد افزود: در مسیر درست پیگیری قرار بگیرد و اگر خدا بخواهد به نتیجه برسد. حضور مردم در همه ی صحنه‌های انقلاب موثر است و تاثیر گذار لکن حضوری که مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول