اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

گامی مؤثر برای شروع یک روز خوب

پزشک هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: ورزش برای بهبود خلق و خوی و کاهش استرس مفید است.

گامی مؤثر برای شروع یک روز خوب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ورزش و حرکات‌های منظم بدنی علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روحی و روانی اجتماعی فرد فایده‌های زیادی دارد و در پویایی فرد در جامعه و شخصیت فرد تأثیر می‌گذارد.

ورزش قطعا یک جایگزین مناسب برای داروهای روانگردان است با ورزش سلامت روان را می‌توان تثبیت کرد.

ورزش در درمان بیماری‌های همچون افسردگی و حافظه مؤثر است و کسی که شاد، پویا و پرجنب و جوش باشد؛ بی‌شک اخلاق خوبی هم دارد.

ورزش سبب ترشح هورمون‌های در مغز می‌شود که می‌تواند در کاهش استرس، بهبود اعتماد به نفس، بهبود خلق و خو،کیفیت خواب بهتر، حافظه و تفکر دقیق‌تر کمک کند به طورکلی افراد ورزشکار خوش‌اخلاق هستند.


*ورزش صبحگاهی برای بهبود خلق و خو در طول روز


قلب در زمان ورزش شروع به خون‌رسانی بیشتر می‌‌کند که در عین حال اکسیژن‌رسانی به مغز هم افزایش می‌یابد و این امر موجب انعطاف‌پذیری بیشتر می‌شود.

تورج خدیری، پزشک هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در این رابطه می‌گوید: تحقیقات بطورکلی بیانگر این هستند که ورزش به‌خصوص ورزش‌های منظم سبب بهبود وضعیت روحی و روانی افرد می‌شود و همچنین میزان بیماری مربوط به روان و ذهن را کاهش می‌دهد.

وی ورزش را یکی از عادت‌هایی دانست که باید به زندگی معمولی خود اضافه کرد و ادمه داد: ورزش در افراد مبتلا به بیماری ذهنی علاوه بر بهبود حالت خلق‌وخو، تمرکز و... از طریق افزایش توان جسمی افراد هم اثرات بسیار مفیدی بر کیفیت زندگی و احساس شادی در افراد خواهد داشت.


*فواید ورزش برای جسم و روان


هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در خصوص تأثیر ورزش بر بهبود عملکرد ذهنی، افزود: ورزش سبب افزایش مواد شیمیایی اندروفین‌ها و سروتین‌ها در مغز می‌شود که همین احساس رضایت و شادی در افراد را زیاد می‌کنند. 

وی با اشاره به تأثیر ورزش بر خواب و خلق‌وخوی بهتر، گفت: ورزش می‌تواند کیفیت خواب را بسیار بهبود دهد و افرادی که خواب بهتر دارند مطمئنا در فردای آن روز احساس بهتر و خلق‌وخوی بهتری خواهند داشت.

خدیری تصریح کرد: افراد ورزشکار معمولا افکار منفی را از خود دور می‌کنند و تجربیات جدیدی در خود ایجاد و حس بهتری دارند.

وی اضافه کرد: ورزش به‌خصوص ورزش گروهی اثرات بسیار زیادی در ایجاد روابط اجتماعی خوب دارد که همه این‌ها در ایجاد یک روحیه سالم و شاد کمک‌کننده است.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول