اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون وزیر بهداشت: مخالفتی با افزایش ظرفیت پزشکی نداریم

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مخالفت ما با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی است اما هر سال افزایش ظرفیت به میزان منطقی انجام می شود.

معاون وزیر بهداشت: مخالفتی با افزایش ظرفیت پزشکی نداریم

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، ابوالفضل باقری فرد در نشستی با جمعی از نخبگان در ستاد وزارت بهداشت گفت: با افزایش ظرفیت پزشکی مخالفتی نداریم مخالفت ما با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی است اما هر سال افزایش ظرفیت به میزان منطقی انجام می شود.

وی افزود: با افزایش ظرفیت پزشکی بدون توجه به توسعه زیرساخت های آموزشی و درمانی، مخالف هستیم و در مجامع مختلف به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دنبال اصلاح مصوبه هستیم تا کیفیت پزشکی قربانی کمیت نشود. 

 باقری فرد بر لزوم افزایش دستمزد دستیاران پزشکی تاکید کرد و گفت : در حال حاضر حق الزحمه دستیاران کافی نیست و در سال آینده نیز امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه وزارت بهداشت، شاهد افزایش مناسبی در حق الزحمه دستیاران باشیم. 

 وی ادامه داد: به سمتی حرکت می کنیم که حق الزحمه تبدیل به حقوق دستیاران شود و یک دستیار بتواند حداقل به اندازه یک پزشک عمومی، دریافتی داشته و از مزایای بیمه و حق اولاد برخوردار باشد که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه نیز کمک مناسبی در این حوزه داشته باشد. 
 
معاون آموزشی وزیر بهداشت در خصوص فروش تعهدات دانش آموختگان علوم پزشکی هم گفت: مگر ما مجاز به فروش تعهدات هستیم؟ تعهدات مربوط به مردم و تحصل رایگان است. اگر سالهای قبل تعهدات را فروخته اند، کار غیرقانونی، غیر شرعی و غیراخلاقی کرده اند. مردم مگر نیاز به خدمات پزشکان ندارند؟ مگر نمی گوییم باید ظرفیت افزایش پیدا کند؟ مبلغ فروش تعهدات هم در نوع خود جالب بود که برای هر سال، ۷۰۰ هزار تومان بود آیا می توانیم حق مردم را بفروشیم؟ و  با دستور وزیر بهداشت، فروش تعهدات من بعد ممنوع شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول