اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

معرفی برگزیدگان مسابقات قرآن مهاجران افغانستانی+اسامی

اولین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم ویژه مهاجران مقیم جمهوری اسلامی ایران با عنوان فائزون برگزار شد و نفرات برتر معرفی و تقدیر شدند.

معرفی برگزیدگان مسابقات قرآن مهاجران افغانستانی+اسامی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس اولین دوره مسابقات کشوری  قرآن کریم ویژه مهاجران افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران (فائزون) از سوی مجمع قاریان و حافظان افغانستانی مقیم تهران با همکاری سازمان ملی مهاجرت، اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی تهران، ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی این کشور و نیز با مساعدت ویژه آستان حرم حضرت امام خمینی(ره)، با معرفی برگزیدگان در سه رشته قرائت ترتیل، حفظ کل و قرائت تحقیق قرآن کریم در بخش برادران  در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم جمع کثیری از مهاجران افغانستانی، قاریان و حافظان شرکت‌کننده و برگزیدگان این مسابقات، قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران، فعالین قرآنی، مذهبی، فرهنگی و همچنین ورزشی مهاجر از جمله علمای اهل سنت، معاونت فرهنگی سازمان ملی مهاجرت، سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران و دیگر مسئولان این اداره و همچنین مسئولین دفاتر آیات عظام و مسئولین دفاتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در تهران و قم حضور داشتند.

مرحله نهایی اولین دور مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مهاجران مقیم ایران(فائزون) روز چهارشنبه، ۴ بهمن برگزار شد و مراسم اختتامیه و معرفی قاریان و حافظان برگزیده، بعد از ظهر روز پنجشنبه، ۵ بهمن  همزمان با سالروز میلاد امیرالمؤمنین و مولای متقیان حضرت امام علی(ع) و روز پدر در حرم مطهر امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد.

تلاوت قرآن کریم توسط مصطفی حیدری، قاری برگزیده این مسابقات و همچنان علیرضا رضایی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از افغانستان، اجرای ابتهال و مدح امام علی(ع) توسط قاری ممتاز مهاجر آقای حسن‌زاده و سخنرانی معصومی، معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت و همچنین حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی جمهوری اسلامی ایران، قرائت بیانیه کمیته داوران توسط غلام عباس حسنی مسئول کمیته فنی مسابقات و همچنین معرفی نفرات برگزیده و اهدای جوایز، بخش‌های مختلف مراسم اختتامیه مسابقات فائزون را تشکیل می‌داد.
 
محمدباقر جعفری، مسئول ستاد اجرایی این مسابقات گفت: تصمیم‌گیری در مورد برگزاری این مسابقات از ابتدای امسال انجام شد اما کار از مهرماه  شروع شد و 5 بهمن‌ماه  مراسم اختتامیه برگزار شد.

به گفته وی، مسابقات با هدف شناسایی نخبگان قرآن مهاجر شروع شد و حدود ۲۰۰ نفر از عزیزان در سایت ثبت‌نام کردند، از این تعداد در سه مرحله غربالگری و مقدماتی ۳۵ نفر به فینال رسیدند که به ۳ نفر از هر رشته (قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم ) جوایزی به رسم یادبود تقدیم می‌شود.
 
مسئول کمیته فنی این مسابقات در مورد سطح داوری افزود: اعضای هیأت داوران متشکل از ۱۰ نفر از داوران درجه یک جمهوری اسلامی ایران و سه نفر از استادان ممتاز و پیشکسوتان مهاجرین مقیم ایران، طی دو مرحله و در سه رشته تمام همت خود را معطوف به اجرای عدالت کرده و در انجام وظیفه خطیر عدالت از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

به گفته وی، طراحی و اجرای تلفیقی مسابقات به صورت غیرحضوری و حضوری و در عین رعایت ضوابط فنی توسط ستاد عالی برگزاری مسابقات، فرصت مغتنمی را فراهم آورد تا با تعداد زیادی از استعدادها و نخبگان قرآنی مهاجرین آشنا شده و بر آن شدند در آینده‌های نزدیک برنامه‌هایی برای رشد و ارتقا همه جانبه این شرکت‌کنندگان تدبیر کنند.

این قاری برجسته افغانستانی ابراز امیدواری کرد که دومین دوره این مسابقات در رشته‌های بیشتر و با اضافه شدن بخش بانوان برگزار شود.

در این مراسم از تلاش‌های ویژه خان شیرین رحیمی، فعال مذهبی و فرهنگی مهاجر و مسئول هماهنگی هیات‌های مذهبی مهاجرین در برگزاری این مسابقات نیز تقدیر و تشکر شد.

اسامی نفرات برتر و برگزیده اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه مهاجرین مقیم ایران(فائزون) در بخش برادران  به شرح زیر است:

قرائت ترتیل

1ـ سید محمدصادق حیدری از استان خراسان رضوی
2ـ حسن خاوری استان تهران
3ـ رضا کریمی
 
حفظ کل

1ـ سید احمد غفاری
2ـ سید ابوالفضل ایوبی
3ـ سید مهدی حسینی

قرائت تحقیق

1ـ مصطفی حیدری  از خراسان رضوی
2ـ سید مهدی موسوی از خراسان رضوی
3ـ سید محمدمهدی مشرف

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول